Parkera hojjen en helg i göteborg...var?

Red_Line

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Halloj!

ska snart på semester med tjejen till "landets framsida" och hotellet hade avtal med det offentliga parkeringsgaraget i Nordstan.

Så min fråga är... törs jag parkera hojjen där under 3 dagar eller ska jag leta reda på nån annan stans eller parkera på en av stadens mc parkeringar utomhus.

Man vill ju inte att "Glenn" ska stjäla min pärla :hihi

Hur skulle ni göra?

tips och råd emotages!

// red_line

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Du ska nog inte vara rädd för de som heter Glenn :) Men Angered, bergsjön, backa och stig center kan du ställa hojen utan att behöva vara orolig. Ha en trevlig semester

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Jag misstänker att ni skall bo på Scandic hotell Europa? Om ja så är det inga problem då det är innanför portar samt kraftigt stängsel. Kräver passerkort för att komma in o ut.

Så njut av Götet:tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag ställde Duccen på NK varuhusets parkeringshus två nätter för ett par år sedan. Smart eller ej - hojen stod kvar. På annan ort är det alltid svårare att lösa säkerheten till 100%. Man får göra så gott man kan. Håller tummarna att allt går bra.

lumpan2

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
inget
Du ska nog inte vara rädd för de som heter Glenn :) Men Angered, bergsjön, backa och stig center kan du ställa hojen utan att behöva vara orolig. Ha en trevlig semester

Nu tycker jag inte att vi ska ljuga här ge han lite schyssta ställen att ställa hojen på istället.
Till ts om du nu av nån anledning skulle bo på gothia towers så har dom också en privat parkering som är låst ^^

Red_Line

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Suzuki TL1000R -00
tack för hjälpen. somsagt, hotellet har ingen egen parkering, utan samarbetar med p-huset i nordstan, Verkar vara ett fint hotell annars :tuttar Clarion Hotel Post
Drottningtorget 10

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
tack för hjälpen. somsagt, hotellet har ingen egen parkering, utan samarbetar med p-huset i nordstan, Verkar vara ett fint hotell annars :tuttar Clarion Hotel Post
Drottningtorget 10

Tjenare! Vi har ett garage under vårat bostadshus där det är först en allmän passage ner under byggnaden sedan ännu en grindförsedd passage innanför det allmänna garaget. Detta är larmat och kamera-övervakat.
Det kostar 100.- dygnet nackdelen är dock att den grindförsedda delen är till för de boende samt besökande. Så jag måste trycka på en knapp uppe i lägenheten alt. öppna där nere för att du ska kunna komma in. Beroende på vilken helg det är så skulle jag givetvis kunna avvara de få minuterna om ni inte ska ut och ränna med hojen konstant :).
Bor invid odinsplatsen, så ca 5-10 minuter från centralstationen.

Kan vara ett alternativ ifall du känner dig osäker :).

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Du bör kolla att det verkligen är en "avspärrad" egen yta där. Jag skulle nog inte själv lämnat hojen där (i Nordstaden) annat än i yttersta nödfall (om jag nu hade haft en lite finare hoj).
Ett alternativ är kanske att tala med Scandic Crown och ge dem en en peng för att ha hojen där. Hotellen ligger grannar och är ett bättre alternativ.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För att minska intresset för mina hojar under resorna dra jag över Biltemas längsta kapell och kör med Abus Granit bak och Biltemas http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Las-och-stoldskydd/Hanglas-for-bromsskiva-82326/
fram
Alltid blir det väl lite jobbigare/ tar lite mer tid om inget hjul snurrar.
Vitsen med http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Kapell/Helkapell-for-MC-821301/
längd 282cm är att med lite trickande går det att rulla upp hjulen på det.
Så hojen står på kapellet.
Och ett trist kapell drar väl inte lika mycket intresse som hojen.

Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Drottningtorget 10

Badrummen är made in Kalix, apropå inget. Trångt att parkera utanför med 24 meter!

Red_Line

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Det gick bra :) åkte ner 34 mil från Norrköping i fredags eftermiddag och när vi kom till jönköping....öppnade sig himlen, ösregn i 17 mil....parkerade i alla fall hojjen på en av stadens "gratis" parkeringar för mc, (slussplatsen, mitt emot drottningtorget) med kappellet över och under ett träd fick pärlan vila medans vi förlustade oss på liseberg, njöt av fina ute serveringar och hade en fin helg i göteborg.

trevlig sommar på er :krama

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Printa den här bilden:

0.jpg

skriv texten under :"EEEE DU GO ELE? Deeaaannaa äm-C skae duä intä snoe eller lappa!"

Parkera vart du vill.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det gick bra :) åkte ner 34 mil från Norrköping i fredags eftermiddag och när vi kom till jönköping....öppnade sig himlen, ösregn i 17 mil....parkerade i alla fall hojjen på en av stadens "gratis" parkeringar för mc, (slussplatsen, mitt emot drottningtorget) med kappellet över och under ett träd fick pärlan vila medans vi förlustade oss på liseberg, njöt av fina ute serveringar och hade en fin helg i göteborg.

trevlig sommar på er :krama
Bra val av parkering! Är det mycket folk i omlopp brukar det inte ske några stölder eller skadegörelse! :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Bra att det gick bra! :) Där står det alltid massa hojar. Tror dock inte att man får stå mer än ett dygn på en allmän parkering, så det är alltid en risk att långparkera på allmänna mc-parkeringar.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Hur är det att parkera i Högsbo? Skall dit nästa vecka och ska sova en natt där...

Sent from my iPhone using Tapatalk

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Hur är det att parkera i Högsbo? Skall dit nästa vecka och ska sova en natt där...

Menar du hur området är? Det finns både villa-områden och mindre mysiga områden till utseendet. Det är knappast något ghetto däremot om det är det du menar. Ska du bo i villa, så kan du nog vara extremt lugn, annars, lugn. Kolla appen "parkering i göteborg", för allmänna parkeringar i högsbo. Jag hade dock inte parkerat på "torget" om det finns parkeringar nära där du ska sova.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept