Parkera i stan?

.

Det värsta är ju var man ska ha biljetten. Du kan få böter för att biljetten inte är tillräckligt synlig eller svår att läsa. Om ni får en p-bot så kan ni titta på baksidan och där ser ni att även om ni har köpt en biljett till er MC men den inte är jättetydlig och lätt att hitta, se eller läsa så kan man få böter för det också. Livet suger hårt ibland.

Vad det gäller att parkera i cykelställ så är det olika från kommun till kommun. Var det står vet jag ej, men lättast vore att ringa in och fråga till lämplig myndighet antar jag.

Det värsta är ju var man ska ha biljetten. Du kan få böter för att biljetten inte är tillräckligt synlig eller svår att läsa. Om ni får en p-bot så kan ni titta på baksidan och där ser ni att även om ni har köpt en biljett till er MC men den inte är jättetydlig och lätt att hitta, se eller läsa så kan man få böter för det också. Livet suger hårt ibland.

Vad det gäller att parkera i cykelställ så är det olika från kommun till kommun. Var det står vet jag ej, men lättast vore att ringa in och fråga till lämplig myndighet antar jag.

Tycker att det i större städer borde vara gratis att parkera med MC pga att det blir mindre trängsel med ett så litet fordon i jämförelse med ex. en bil.

Står väll inte på förens biljetten köps och kopplas till reg# via automat eller sms-biljett. Så problemet med lappen tror jag kommer vara löst av sig självt snart :)

I borås måste man också betala om man parkerar på bilparkering. För att sen undgå böter om biljetten blåser bort/blir snodd eller dyl. skall man spara den mindre delen av p-biljetten (minneslappen) som du sedan visar upp vid ev. bot. Men betala måste man...

"I parkeringsruta kan flera fordon uppställas
(t.ex. motorcyklar). Vid betald
parkering skall ett av fordonen ha erlagt
avgift."

Jag var bombsäker på att för varje fordon i rutan var man tvungen att betala. Får man plats med 5 st hojar i en ruta om man vill vara ekonomisk?:va:tungan
//Utflyttad smålänning :D

:va

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Bifogat

• parkening.jpg
    parkening.jpg
    5.7 KB · Visningar: 91
"I parkeringsruta kan flera fordon uppställas
(t.ex. motorcyklar). Vid betald
parkering skall ett av fordonen ha erlagt
avgift."

Jag var bombsäker på att för varje fordon i rutan var man tvungen att betala. Får man plats med 5 st hojar i en ruta om man vill vara ekonomisk?:va:tungan
//Utflyttad smålänning :D

Olika givetvis, sist jag frågade så skulle alla hojar betala trots att man står på en plats! suurt.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick