Parkera mc?

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
I götet är de så att man får stå flera i samma ruta.
Men varje hoj måste ha en biljett.
Så med andra ord så är de ingen mening att göra de.
Lika bra att ta upp lite plats.

Det kan väl vara fördel om man kommer med flera hojar och bara hittar en ledig ruta. Eller om man vill slippa parkera en bit ifrån varandra. Men ni kanske har så gott om parkeringsplatser i Göteborg att ni inte behöver bekymra er om sådana problem... :tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Skulle det vara så att man bor i en ort där man får parkera i samma ruta och att alla måste ha biljett.

Så borde det väll lösas fort om man samlar de lokala mc klubbarnas medlemmar och tar och ställer sig på var sin ruta i stan vid typ lite innan lunch så det blir lite kaos.
Det borde väl vara rätt enkelt och samla ihop 100 bikers för lite protest.

Trodde man tog biljet för rutan och inte för antalet fordon på rutan.
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Det kan väl vara fördel om man kommer med flera hojar och bara hittar en ledig ruta. Eller om man vill slippa parkera en bit ifrån varandra. Men ni kanske har så gott om parkeringsplatser i Göteborg att ni inte behöver bekymra er om sådana problem... :tummenupp

Nä de skulle väll va därför. Tycker bara de känns lite surt att säg knö in 4 hojar i en ruta. Sen betala 4 biljetter. Varför ska parkeringsbolaget tjäna extra bara för att vi sparar plats? Men förstår va du menar :tummenupp
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Det är helt upp till var du parkerar.
Det finns inget regelverk som täcker utan alla får ha sitt eget regelverk om hur du skall göra.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Mm.. Men vad är det som säger att det var just DIN biljett? Du kan ju ha lånat en från någon som köpte samtidigt!

Jo, du vet, det finns ett nytt system som heter KORT. Det är en fyrkantig plastbit med magnetremsa, som registrerar när du har köpt nåt, var, och du kan beställa historik från tillverkaren.

Själv brukar jag bara ta bort regplåten! Funkar alla tiders!

det brukade jag också göra,tills jag hörde att de skriver upp ramnummer och försöker ändå klämma dig

jag stod vid ett cykel ställ detta gav mig 800kr i böter :/

bra tips, tack
 
Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Fan jag hade lite av en dröm att mc-folk slapp betala parkering. :D
Tanken var iaf att då jag jobbar på malmöfestivalen, köra till malmö och parkera där.

Well well, imorse såg jag att någon vandaliserat min hoj så det lär inte bli av på ett tag :(
 

cicero

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
stockholm
Hoj
z-650
Jag fick höra att man skulle skriva sitt regnummer "mitt på biljetten" och sätta fast den på hojen. Då är den värdelös att stjäla

Hej,
varför skulle det göra den värdelös? man får väl skriva vad man vill på en biljett?

Å andra sidan kan säkert parkeringsföretaget hävda att biljetten blir ogiltig om man kladdar på den (500 kronor, tack. Betala inom tio dagar). Om det är en parkering som terroriseras av Q-park eller liknande, och det går rent fysiskt- så ställer jag mig utanför så att de inte kan lappa mig - även om det innebär att jag står olagligt och riskerar böter från polis.
 

Puxto

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Nyköping
Hoj
naket
I Nyköping är dom så här snälla...

Parkering av motorcyklar
Motorcyklar får parkera gratis på kommunens allmänna parkeringsplatser i Nyköping. Parkeringstid som på skyltarna begränsar parkeringen ska dock hållas.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Gäller p-piller?
Japp! Fast jag tror du stavade lite fel:
images
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top