Parkera sin mc i stan

Lassehbg

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kawasaki ER-5
Hej
är rätt så ny med motorcykel och undrar hur tusan fungerar det att parkera sin mc inne i helsingborgs centrum.
Kollade helsingborgs stad-ingen hjälp
googlade och fått upp en enkät sammaställning från www.motorcyklisterna.org--ger inget svar varje kommun ger olika svar eller luddiga svar och olika, verkar inte finnas någon enhetliga regler över huvudtaget.
Lokala föreskrifterna..ger inga svar överhudtaget om mc.

Finns det särskilda parkeringar för mc och om man ska betala var tusan fäster man parkeringslappen då , och ska man ha den kvar i fickan för kunna bevisa att man betalt så ska man kanske spara den i typ 3 månader ifall om dom skickar ut bötesbot, vem har lust spara massa skit i kanske onödan
hur gör ni?

0scar

Guest
Lassehbg skrev:
2464444 Hej
är rätt så ny med motorcykel och undrar hur tusan fungerar det att parkera sin mc inne i helsingborgs centrum.
Kollade helsingborgs stad-ingen hjälp
googlade och fått upp en enkät sammaställning från www.motorcyklisterna.org--ger inget svar varje kommun ger olika svar eller luddiga svar och olika, verkar inte finnas någon enhetliga regler över huvudtaget.
Lokala föreskrifterna..ger inga svar överhudtaget om mc.

Finns det särskilda parkeringar för mc och om man ska betala var tusan fäster man parkeringslappen då , och ska man ha den kvar i fickan för kunna bevisa att man betalt så ska man kanske spara den i typ 3 månader ifall om dom skickar ut bötesbot, vem har lust spara massa skit i kanske onödan
hur gör ni?

hey, vet att du kan ställa eländet vid fyllekarusellen (= hamnpaviljongen kanske det heter egentligen) mitt i stan! där finns en specifik MC-parkering. tror det står en skylt där också kanske.. Annars kan du parkera tryggt vid lasarettet, officiellt så finns det en MC-parkering vid huvudentren, inofficiellt har vi fått tillåtelse att parkera (GRATIS föffan) våra MC precis utanför läkarhuset. det ligger typ mittemot rtg-fönstren, vid ingången till infektion. på cykelparkeringen... brukar stå cyklar, mopeder och så våra älsklingar där :tungan där finns alltid folk så bågen står tryggt.

Lassehbg

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kawasaki ER-5
mogwai skrev:
2464462 hey, vet att du kan ställa eländet vid fyllekarusellen (= hamnpaviljongen kanske det heter egentligen) mitt i stan! där finns en specifik MC-parkering. tror det står en skylt där också kanske.. Annars kan du parkera tryggt vid lasarettet, officiellt så finns det en MC-parkering vid huvudentren, inofficiellt har vi fått tillåtelse att parkera (GRATIS föffan) våra MC precis utanför läkarhuset. det ligger typ mittemot rtg-fönstren, vid ingången till infektion. på cykelparkeringen... brukar stå cyklar, mopeder och så våra älsklingar där :tungan där finns alltid folk så bågen står tryggt.
okey tack för svaret den parkeringen vid hamnpaviljongen står man gratis där eller ska betala

0scar

Guest
Lassehbg skrev:
2464466 okey tack för svaret den parkeringen vid hamnpaviljongen står man gratis där eller ska betala

osäker, men tvivlar starkt på att det skulle vara gratis... lös en biljett och ha plånboken (finns ingenstans att sätta det på MC) så du har ifall lappliserna har dålig dag. Lappar dom dig har du alltid bevis för att du betalt... ringa p-bolaget bara.

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
mogwai skrev:
2464715 osäker, men tvivlar starkt på att det skulle vara gratis... lös en biljett och ha plånboken (finns ingenstans att sätta det på MC) så du har ifall lappliserna har dålig dag. Lappar dom dig har du alltid bevis för att du betalt... ringa p-bolaget bara.

Om man har bil skall väl biljetten vara väl synlig så vet ej om det gäller att ha den i plånboken :va

Lassehbg

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kawasaki ER-5
så med andra ors stort dilemma det där med parkera en mc och i vissa kommuner är det gratis att stå med mc
många frågor kring det men få svar finns att tillgå

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har aldrig betalat för att parkera bågen i HBG. Har stått både vid Nicolai, lasarettet, Olympiaskolan, Hamnpaviljongen och på knutpunkten ett par gånger. Har inte vart några problem...

Lassehbg

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kawasaki ER-5
imaster skrev:
2465154 Jag har aldrig betalat för att parkera bågen i HBG. Har stått både vid Nicolai, lasarettet, Olympiaskolan, Hamnpaviljongen och på knutpunkten ett par gånger. Har inte vart några problem...

låter ju bra men har du ställt dig lite vid sidan om då eller tagit upp en hel parkeringsruta och ändå sluppit betala?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Lassehbg skrev:
2466020 låter ju bra men har du ställt dig lite vid sidan om då eller tagit upp en hel parkeringsruta och ändå sluppit betala?

Dumt att säga att jag tagit upp en hel ruta... :)
Brukar ställa mig lite vid sidan i rutan så att fler MC skulle kunna parkera bredvid om de skulle vilja...

Tippamåsen

Kör hellre än putsar
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
VTR1000
Var skulle lapplisan sätta bötes lappen??
En hoj tar så lite plats att jag anser att vi e befriade från
P-avgift...
Bara att ställa den vid ett cykelställ nånstans...:tummenupp

Lassehbg

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kawasaki ER-5
låter bra men idag vid stattena såg jag faktiskt en lapplisa som verkade vara på väg lappa två mc som stod vid vägen, stod lite snett för att inte ta upp så mycket plats fattar inte vad hon lappade på, körde förbi så hann bara se lite snabbt

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...