Vart ska man parkera med sin MC?. Jag bor i linköping och jag kan inte komma ihåg att jag har sett en enda mc-parkering i hela stan. Man kan ju inte betala å lägga en lapp på mc:n för då kommer väl nån tattare å tar den. Hur brukar ni andra göra?..
Körskolan behöver nödvändigtvis inte säga så. Jag hade exakt samma fråga när jag gick teorikurs. Hans svar var att du behöver inte betala på sådana parkeringar.3217543Inte lyssnat i körskolan va?
Du tar din biljett och stoppar den i fickan. Får du sedan en otrevlig bot har du den som intyg och förklarar då att du kör mc och din bot blir avskriven. Voila!
Mvh
Inte lyssnat i körskolan va?
Du tar din biljett och stoppar den i fickan. Får du sedan en otrevlig bot har du den som intyg och förklarar då att du kör mc och din bot blir avskriven. Voila!
Mvh
Inte lyssnat i körskolan va?
Mvh
Precis, varför krångla till saker? Vet inte om andra har sämre erfarenheter i Linköping än jag, men jag har aldrig betalat parkeringsavgift, och dessutom står jag dagligen där det inte finns någon ruta (men jag inte är i vägen), och jag har aldrig fått några p-böter med hojen. Trots att jag vid flera tillfällen sett parkeringsvakter gå förbi den.Personligen brukar jag bara köra fram till dörren och fälla ned stödet.
Men det kanske är fel...
Finns väl inte så mycket mer att säga än vad som redan sagts. I princip gäller samma parkeringsregler för motorcyklar som för bilar, dvs i de flesta städer får du bara parkera på anvisade parkeringsplatser, och i förekommande fall måste du betala parkeringsavgift.Det skulle vara intressant att höra mer. Som nybliven hojåkare har jag funderat på det här. Måste man lägga i pengar i parkeringen? Får man böter om man inte betalat i en parkering? Finns det ingen chans att komam undan om man inte har betalat och har en biljett som bevis om man får böter?
Får man parkera vart som helst? Vad säger lagen? Vilka risker innebär det?
Snackade med en lapplisa i förrgår
Finns väl inte så mycket mer att säga än vad som redan sagts. I princip gäller samma parkeringsregler för motorcyklar som för bilar, dvs i de flesta städer får du bara parkera på anvisade parkeringsplatser, och i förekommande fall måste du betala parkeringsavgift.
I praktiken är dock min erfarenhet att det är extremt sällsynt att en felparkerad hoj får böter. Definitivt tillräckligt sällan för att det ska löna sig att ta risken att inte betala.
Om du ändå vill betala så måste du som sagt ta med dig lappen istället för att lämna den på hojen (så att ingen snor den), för att ha som bevis så att du kan överklaga om du får böter.
+Per+ Eller ta med dig regskylten om du ens kör med den på, lättare och billigare än att:
köpa en biljett, lägga den i fickan , få parkeringsböter, skicka in biljetten och få avslag på överklagan och därför betala minst 600 spänn böter+parkeringsavgiften du redan betalat
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|