Parkering, Mc / P-skiva?!

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Hur gör ni om ni ska ställa hojen någonstans där det är p-skiva som gäller? :confused: Kör ju hoj utan kåpor så det finns ju ingenstans att placera ev. skiva :gnissla

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Det finns minst två trådar i det här ämnet. Gör en sökning.

För övrigt så krävs P-skiva eller biljett även på MC. Men det verkar va sällan folk får böter. Lisorna kanske ser mellan fingrarna...

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Regplåt med kardborre, bara rycka loss regplåten när man parkerar, problem solved :tummenupp

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Regplåt med kardborre, bara rycka loss regplåten när man parkerar, problem solved :tummenupp
Du gör samma sak med ramnummret på styrhuvudet också då eller ?

Förresten så är avsaknad av regskylt ett legitimt skäl för kommunen/polisen att bogsera/forsla bort dit fordon.

Just när det gäller p-skiva för mc så är det ett problem. Dom flesta kommuner känner till problematiken och skyller enkelt ifrån sig och säger att det är upp till fordonsägaren att se till att dom uppfyller kraven.
Sen är dom flesta p-vakter snälla på den punkten.

Så hur uppfyller man kraven?
-Skaffa tex en liten (5 cm x 3 cm) p-skiva med klister på baksidan. Ful som stryk jag vet...
-Penna, papper + genomskinlig tejp. Skriv ned följande på lappen "Ankomsttid = xx:xx" (xx:xx är givetvis tiden du kom dit tex. 15:30). Tejpa sedan fast det på ovansidan av lampan/tanken.
-Hitta en mc-parkering utan krav på p-skiva.

Corsa

Från nykläckt till kyckling
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R -02 Gul
Får du parkeringsböter går du till närmaste polisstation och ber att få anmäla stöld av parkeringsbiljett/P-skiva. Med stöldanmälan i näven kan du överklaga P-boten.

PS. Jag har fått böter på chassienummret när skylten har varit "kardborrad". De hade dessutom rivit bort tejpen jag hade satt över chassienummret. Jag stod där varje dag, på trottoaren, och en kärring lackade ur och ringde till p-kontoret flera gånger.

msx

Missnöjd MC
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Trajja Street Triple-08
Får du parkeringsböter går du till närmaste polisstation och ber att få anmäla stöld av parkeringsbiljett/P-skiva. Med stöldanmälan i näven kan du överklaga P-boten.

Fan att jag inte tänkte på det ! :huvet

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Har du kamera i mobilen så håll p-skivan/p-biljetten vid din regskylt och ta en bild, borde räcka som bevis... Kanske?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0