Parkeringsbot på bågen!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ett tips är ju att ringa den som är ansvarig för kommunens parkeringar i respektive kommun och kolla. Det är garanterat så att man får olika svar var man än ringer.
X-flickvännen :( fick en gång rådet att bygga en låsbar låda på hojen att lägga lappar i när hon menade att de alltid blåser bort eller så stjäl någon dem. Skitsnyggt skulle det bli :crash

Här i Örebro brukar det inte vara några problem om man parkerar med insidan av huvvet. Skulle gissa att det är likadant på andra ställen oxå.

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Re: Re: Parkeringsbot på bågen!!

L-Born skrev:
Jag har hört att P-lisorna inte får lappa ett fordon om det står tex på trottoaren....det får bara polisen göra.

Kanske är fel av mig men jag bor i sthlm o ställer alltid min mc på trottoaren i stan och har alldrig fått en Bot.

L-Born

Jag har fått P-böter av polisen när jag hade min MC på trottoar, Södermalm, Stockhom

Man vet aldrig när de slår till. :(

EmilJ

Glidarn skrapar fotpinnar
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Honda Rebel CA125
hornet oskar skrev:
om man får en bot så kan man ju alltid vänta tills någon åker därifrån med bil och be snällt att få deras parkeringbiljett och sedan skicka in den med boten och påstå att jag hade vist betalt men jag kan ju inte fästa lappen på hojen så jag hade den i fickan!

:notme

Bra ide! :tummenupp Ska testa nästa gång jag får pböter. Bar att hoppas att någon åker iväg och har en biljett!

//EmilJ

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Duke - 01
Tror ni inte att jag fick en bot jävel till!! på 500nok spänn :mad: Det var nån som hade ett schema man kunde använda för att prova att glida undan? Jag fick inte upp den :rodnar Mer tips om detta, är det nån som lyckats överklagat? Tänkte testa detta med "att nån flyttat den varianten. Tveksamt men va fan!!

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Aprilia
T509 skrev:
P-lisorna har inte lappat mig en enda gång i år (förra året blev det två en pga städning som jag fick betala och den andra pga icke betald biljet som polisen senare rev), står på gatan där det är betalparkering 9-18! Har dock plastöverdrag på hojen!

Möjligtvis inte vid Mazetti-fabriken?
Där brukar stå en Trajja med plastöverdrag.

Om jag inte minns fel fanns där ett klistermärke på hojen där det stod www.radicalriders.net

Din hoj?

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Varför inte köpa en sån där hållare som man klistrar på insidan av bilrutor för att fästa parkerings lappen? Finns på välsorterade bensinmackar bara att smeta dit på insidan av kåpglaset :D :D
:fatta!

Ps SKÄMT och fy fan va fult.

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Hoj
zxr
Jag fick min hoj lappad i centrala delarna av Kristianstad. Tog en runda direkt till vakthavande på polishögkvarteret.

Jag hävdade med bestämdhet att mitt p-kvitto hade blivit stulet, från den braiga platsen klämd i tanklocket.

Tja inget att göra åt då menade vakthavande, och skrev av boten på stående fot.

Detta var något år sen, men det ska väl gå att göra om... Jag kommer att prova om det skulle bli nödvändigt.

/ Jeppa

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
om det bara gällde nån femma vore det ju lugnt, men här i sthlm får man ju räkna med en tjuga i halvtimmen typ... =( och speciellt många hojparkeringar finns det ju inte.. sen så är de ju såklart fullproppade om man väl råkar finna nån...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Skulle det funka med handikappkortet på bågen tro? Skulle kanske göra sig fint med ett litet inplastat handikappkort på insidan av glaset :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0