Parkeringsbot pgs "klagomål"

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
*är så arg att jag kan spricka just nu*

kommer hem från affären och vad hittar jag på hojen, jo en p-bot...jag skrev en tråd för några veckor sen att jag hade klagomål att jag lät på morgonen, vilket jag la av med direkt, rullade iväg hojen och startade den försiktigt och försvann innan ljudvågorna hade hunnit halvvägs till huset. men detta var uppenbarligen inte tillräckligt...

nu fick jag en p-bot pga klagomål, jag har parkerat hojen bakom huset på innergården bakom en "SAND" låda på en yta som är ungefär exakt lika stor som hojen och ingen kan ha velat haft den ytan till något som helst annat...

istället för att den missnöjde har kunnat ta kontakt med mig så har den *censur* valt att ringa parkeringsbolaget som snällt ställt ut en bot istället...

har sån jävla lust att ställa till en scen och nu när jag gick iväg för att flytta den så fick den stå på tomgång väääldigt länge och varvades friskt (jag vet omoget, men ibland när man blir vred så vet man inte vad man ska göra)

jag avskyr värkligen folk som inte kan ta kontakt med en så man kan lösa saker i samförstånd...var bara tvungen att skriva av mig lite och ja, jag vet, detta är inget i jämförelse med att klota eller något annat viktigt, men det var tillräckligt för att få mig grymt jävla förbannad just nu!!!

MiZou skrev:
*är så arg att jag kan spricka just nu*

kommer hem från affären och vad hittar jag på hojen, jo en p-bot...jag skrev en tråd för några veckor sen att jag hade klagomål att jag lät på morgonen, vilket jag la av med direkt, rullade iväg hojen och startade den försiktigt och försvann innan ljudvågorna hade hunnit halvvägs till huset. men detta var uppenbarligen inte tillräckligt...

nu fick jag en p-bot pga klagomål, jag har parkerat hojen bakom huset på innergården bakom en "SAND" låda på en yta som är ungefär exakt lika stor som hojen och ingen kan ha velat haft den ytan till något som helst annat...

istället för att den missnöjde har kunnat ta kontakt med mig så har den *censur* valt att ringa parkeringsbolaget som snällt ställt ut en bot istället...

har sån jävla lust att ställa till en scen och nu när jag gick iväg för att flytta den så fick den stå på tomgång väääldigt länge och varvades friskt (jag vet omoget, men ibland när man blir vred så vet man inte vad man ska göra)

jag avskyr värkligen folk som inte kan ta kontakt med en så man kan lösa saker i samförstånd...var bara tvungen att skriva av mig lite och ja, jag vet, detta är inget i jämförelse med att klota eller något annat viktigt, men det var tillräckligt för att få mig grymt jävla förbannad just nu!!!

Kanske dags att sluta smyga iväg på mornarna då?
Hämnas.

twinner skrev:
Kanske dags att sluta smyga iväg på mornarna då?
Hämnas.
Precis!
Om du har varit schysst mot dem och de ger tillbaka med sånt här larv så tycker jag gott att du kan testa varvstoppet varje morgon :D

Jag tycker oftast att folk förtjänar de p-böter de får men det här var ju rent ut sagt löjligt nitiskt.

folk har lite å göra... som när min polare ställde sin motorcykel i ett gemensamt garage, ställde han den i ett hörn där han kunde låsa fast den i en stolpe. Då fick han ett A4 av en tant som hade haft sin cykel där i 25år och verkligen inte ville byta plats.

Alltså, jag satsar på att det är en old dude...

Står de bara pga klagomål?

Ta kontakt med p-bolaget och hör med dom. Får man inte parkera hojen där så är de ju jävligt tråkigt och dags att leta upp en ny p-plats.

Tråkigt att de blev såhär när du oxå anpassade dig genom att rulla bort hojen för att sen starta o köra iväg direkt.

Hoppas att de löser sig på nåt sätt!

//Mark

Släng nummerplåten, gå till polisen och säg att ngn snott din plåt, detta hände för 2-3 dagar sedan och du har inte varit hemma.

Släng boten, vänta in påminnelsen, skicka tillbaka den och bifoga polisanmälan och hävda att du inte stått där.

Ditt största problem är nu att boten utfärdades på din hemadress, men det är ord mot ord som gäller.

Annars kan du polisanmäla stöldförsök, skicka in boten ihop med anmälan och hävda att tjyvarna flyttat hojen från sin lagliga placering till en olaglig, inte ditt fel.

När jag får en P-bot tänker jag inte..satan!!Utan.. VAD KUL det ska bli att dribbla bort polismyndigheten i Hägersten igen.

får se vad jag ska göra...men hyfsat less blir man...det finns ju iofs fler sidor på historien och det ena är att det finns 3st utkritade rutor där det står mc på och de har några fått pröjsa typ 1000 spänn per kvartal för att stå och där jag stod finns ingen ruta, men jag tänkte att, "säsongen är snart slut, fastighetsskötaren ser säkert att jag står här och jag får säkert ett erbjudnande från min giriga fastighetsvärd att hyra platsen till nästa säsong eller kanske resten av säsongen"...men icke istället är det någon fegis som ser till att jag får en bot istället...och som sagt, pengarna i sig skiter jag i, det är snarare principen...och visst, man kan tycka att jag borde ringt fastighetsvärden och yadda yadda men va fan, de borde hålla ögonen öppna för sina affärsmöjligheter och inte ha några stasispioner anställda, och jag lovar, där jag stod stör ingen, det finns inget som någon skulle vilja göra med platsen där...

för övrigt tror jag att det blir svårt att anmäla stöldförsök osv...men jag får väl fundera...

MiZou skrev:
får se vad jag ska göra...men hyfsat less blir man...det finns ju iofs fler sidor på historien och det ena är att det finns 3st utkritade rutor där det står mc på och de har några fått pröjsa typ 1000 spänn per kvartal för att stå och där jag stod finns ingen ruta, men jag tänkte att, "säsongen är snart slut, fastighetsskötaren ser säkert att jag står här och jag får säkert ett erbjudnande från min giriga fastighetsvärd att hyra platsen till nästa säsong eller kanske resten av säsongen"...men icke istället är det någon fegis som ser till att jag får en bot istället...och som sagt, pengarna i sig skiter jag i, det är snarare principen...och visst, man kan tycka att jag borde ringt fastighetsvärden och yadda yadda men va fan, de borde hålla ögonen öppna för sina affärsmöjligheter och inte ha några stasispioner anställda, och jag lovar, där jag stod stör ingen, det finns inget som någon skulle vilja göra med platsen där...

för övrigt tror jag att det blir svårt att anmäla stöldförsök osv...men jag får väl fundera...

De som ringde P-bolaget gjorde det nog också "av princip" och "skiter i pengarna" och om inte pengarna är ditt problem är det väl bara skita i att krångla med anmälan osv och koncentrera dig på att snoka rätt på missdådaren.

Chronic skrev:
De som ringde P-bolaget gjorde det nog också "av princip" och "skiter i pengarna" och om inte pengarna är ditt problem är det väl bara skita i att krångla med anmälan osv och koncentrera dig på att snoka rätt på missdådaren.

japp...så får det bli!

Skaffa dig en riktig p-plats så slipper du allt dylikt i framtiden.

Edit: det står ofta en massa hojar hemma "hos oss" bakom blomkrukor, lådor, bänkar, träd osv och det ser hyfsat tattaraktigt ut.
Jag förstår de som inte är mc-entusiaster och gör vad de kan för att bli av med eländet.

Last edited:
Finn den skyldige, ta reda på hemadress, därefter kör du numera alltid utan ljuddämpare, rullar alltid fram din hoj framför den skyldiges lya innan du startar, drar mot varvtalsstoppet 5 ggr, sen kan du åka till jobbe... :tummenupp

Jag föreslår att du kör med "lapp" tillbaka. Skriv ut en lång förklarande text som du sätter upp på ett par ställen i närområdet: om att du tagit hänsyn till lappen om "att vara tyst" på morgonen. Att du försökt gå folk till mötes. Men att det nu får vara nog. Be personen som är så feg att den inte kan ta kontakt med dig själv att ge sig till känna. (skriv ned din adress och telefonnummer) Sen avvakta och brassa järnet på morgonen såklart :)

En liknande grej hände mig angående att min katt tydligen "var på någon grannes tomt, och dom var allergiker". Den gången hade dom kontaktat kommunen som hade skickat ut "hot-papper" till mig. Jag ringde kommunen och bad dom stoppa upp pappren och meddela personen att om den har problem med min katt så kan dom få komma och prata med mig istället. Sen dess har jag inte hört ett knyst.

Vaddå kan man få en P-bot för att någon idiot klagar.....står den inte i vägen för någon och de inte är pakeringsförbud där så har dom ju ingen anledning att lappa den, eller tänker jag fel?

Obs!
Vid 10.000 varv varje morgon så lär du finna den som klagat.

Gillar inte folk som inte har tillräcklig mage att säga till istället för att jävlas anonymt.

En lapp hade ju varit på gränsen, men att skicka nån "lisa"som snällt lappar hojen så att du blir tvungen att pynta massa pengar är ju överjävligt.....så varva glatt är mitt råd, du har visat hänsyn efter att du blivit tillrättavisad tidigare och nu när du visat hänsyn så ska du snällt sitta ned och hålla käften och pynta boten....nää jag behöver en annan anledning/förklaring för att förstå varför han/hon gjorde det.

Apropå "hot" på papper utan avsändare så fick jag ett utdrag ur terrängkörningslagen med posten i går. Ingen avsändare eller nånting... Är det någon av er som inte tycker om mina improviserade stubbrace? :rolleyes:

Vad gäller

Tjena

Står det någonstans att du INTE får stå parkerad där du ställer din MC?
Vad står det för överträdelse på boten?

Det behöver inte vara någon som anmält dig för är det ett privat p-bolag åker de omkring och lappar allt de kan och lite till eftersom det är deras inkomstkälla.

Hur ligger det till egentligen med att väsnas på morgonen? Om man har en besiktigad och godkänd mc som iofs låter mycket men ändå inom gränserna, kan de klaga då?
När jag hade min Ducati ståendes på gården så klagade ena grannkärringen på att den lät och att jag minsann var tvungen att rulla ut den från gården innan jag åkte iväg. Detta resulterade i sena kvällsturer och ibland även tidiga och inget utrullande från gården skedde. Detsamma när jag hade min högljudda motard (som även den var godkänd).
Vad kan de göra? Även om du bara åker på tomgång så låter det ju högt och det kan de väl knappast sätta dit en på? Jag förstår att man kan åka dit på det om man varvar som en tok, det blir väl samma sak som att tuta i tätbebyggt område (på rent jävelskap då såklart).

/En som snart har motard eller ducce igen och kommer väsnas för att jävlas med de gamla som bara klagar hela dagarna....

MiZou skrev:

Är du helt säker på att parkeringsbolaget har någon som helst befogenhet att utfärda p-böter om det är på en innergård? I så fall måste dom ha ett avtal med fastighetsägaren som äger marken där! Dom kan ju inte gå runt och dela ut p-böter hur som helst där dom tycker att det verkar bra att göra det. Tänk på att dom lever på att dra in bötespengar!

Mitt tipps är att det är nån bitter-(ord för det kvinnliga könsorganet) som har för lite att göra!

Skrik till om du vill ha brevet jag satte upp i trapphuset när jag fick anonyma hot på min hoj!

Måste bara inflika... Hade motarden stående lutad mot fasadväggen i våras. Fick en bot på 700 eller nåt... Den tar ju inte mer plats än en cykel, och cyklar står det fastlåsta i varenda stuprör typ... Det var överjävligt! Om jag fick tag i den lisan skulle jag skicka den rakt åt pipsvängen...

Å var jag ville komma är att numera har jag den stående precis där, men med överdrag. Och har inte fått en bot på kanske 3 månader eller mer. Inte för att dom skulle kunna bötfälla då jag inte har skylt på hojen när den är parkerad, men var jag ville komma sen var att som någon skrev, att alla gillar inte hur hojar ser ut osv, en hoj homogeniseras otroligt mycket så fort man dragit ett silvrigt överdrag över den...

Men bara för det måste jag inflika att jag även inte skulle dra mig för att ge alla hundägare som låter deras hundar pissa på min hoj på käften... Är fan helt otroligt mycket hundpiss över hela hojens sida, så otroligt vidrigt... :(

#############

Så här hade jag gjort om jag var du. Parkera vidare, men med överdrag (149:- biltema) och avskruvad skylt. Skylten fäster du med karborreband (12.90:- biltema). Starta hojen som vanligt på morgonen, INTE varvstoppet... Viktigt att ingen annan granne än idioten börjar störa sig, nu har du väl ändå bara en "fiende"...

Sen skriver du en lapp som du kontrar med, att du nu gjort allt i din makt för att inte störa, och om du nu ändå stör så ska den som störs kontakta dig personligen, och skriv namn, telefonnr och email. Skriv också att du inte kommer läsa anonyma lappar med klagomål.

Nu kommer "idioten" tycka det är pinsamt inför grannskapet, och du kommer förhoppningsvis slippa bekymmer i framtiden. Men betala boten, och skit i allt elände. Så dyr kan den väl inte varit...

#####################

Jag fick en liknande lapp, självklart anonym, när jag flyttade in i min förra lägenhet. Jag hade låtit bilen stå kvar på gården över natten, då jag hade släpet påkopplat och inte hade p-plats för släpet... Anonyma lappar är fan det värsta som finns, man vill liksom söka upp personen bakom lappen, men det går inte... :( Frustrationen är total... Hehe...

Ähh, men fan stå på dig och ta inte till fulheter. Var vuxen! :)

Chronic skrev:
Släng nummerplåten, gå till polisen och säg att ngn snott din plåt, detta hände för 2-3 dagar sedan och du har inte varit hemma.

Släng boten, vänta in påminnelsen, skicka tillbaka den och bifoga polisanmälan och hävda att du inte stått där.

Ditt största problem är nu att boten utfärdades på din hemadress, men det är ord mot ord som gäller.

Annars kan du polisanmäla stöldförsök, skicka in boten ihop med anmälan och hävda att tjyvarna flyttat hojen från sin lagliga placering till en olaglig, inte ditt fel.

När jag får en P-bot tänker jag inte..satan!!Utan.. VAD KUL det ska bli att dribbla bort polismyndigheten i Hägersten igen.

Samma här.. får jag böter brukar jag hitta en anledning till att slippa.. skicka en massa brev och skapa administration för p-bolaget. Har t.o.m direkt köpt någon billig del typ en rotor.. då kan jag visda kvitto och hävda motor problem som orsak till att jag stått fel.. :tummenupp Även om jag får betala i slutänden så har jag skapat jobb för p-bolaget i onödan. Anser att Det ska finnas gratis parkering i stan som ska ingå i vägskatten.. Annars kan de väl lika gärna ta betalt för parkeringsfickor utmed landsvägen.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick