Parkeringsbot pgs "klagomål"

Vill bara påpeka att det inte är bra att dra en motor mot varvtalsstoppet det första man gör när den har stått över natten! :ajjabajja

Nee va ruttet! Skulle tagit ett snack med hyres/kvartersvärden och kolla vad som gäller.
När jag bodde i Västerås hade jag inge lust o betala garage och någon mc-ruta fanns inte.
Fick en bot när jag parkerat brevid gårdens cykelställ.
Gick till värdens kontor och förklara att jag bodde där så de makulerade den direkt!

Efter att ha snackat me kvartersvärden fick jag stå gratis i ett förråd
innanför ett soprum o TVÅ låsta dörrar! :Bugar
Snacka bara med rätt folk, skit i andra!
Att hålla på o jävlas tillbaka leder ofta till inget gott.

Men hur svårt kan det vara att ta hänsyn till övriga boende?

Kan man inte ta ansvar för sitt fordon skall man för sjutton inte ha nåt. I begreppet ansvar ingår att parkera antingen där ingen störs, eller på anvisad p-plats.
Inga svåra grejer, om man tänker det minsta på någon annan än sig själv.

Chronic skrev:
Släng nummerplåten, gå till polisen och säg att ngn snott din plåt, detta hände för 2-3 dagar sedan och du har inte varit hemma.När jag får en P-bot tänker jag inte..satan!!Utan.. VAD KUL det ska bli att dribbla bort polismyndigheten i Hägersten igen.
Skönt att veta att polisen har viktiga saker att jobba med :rolleyes:

Kolla upp om parkeringsbolaget verkligen har rätt att ge dig parkeringsböter där du ställde din hoj. De kan mycket väl ha tagit en chansning. Har stått mkt om det i tidningarna bl a (fast jag minns inte exakt hur det var). Har de inte rätt att bötfälla dig så skall du överklaga det!

Har också fått en anonym lapp i brevlådan. Jag hade ställt en kartong bredvid soptunnan (då returlådan för kartonger var full, som den fan alltid är!) Lappen åkte upp på föreningens anslagstavla med ett argt svar som alla kunde läsa och det var andra boende som skrev och var på min sida.

Till hojägaren som jämt får sin hoj nedpissad. Har du inte stått på vakt tidigt om morgnarna eller sent på kvällarna ännu? Fotografera idioten när han låter byrackan pissa ner din skönhet och anmäl honom!

Tragiskt!

Men du, för att få lite plåster på såren så kan du betala in en krona mer än vad beloppet är på boten. Varför?

Jo, då alla inbetalningar sköts med automatik, så kommer det uställda beloppet inte motsvara det inbetalda, alltså får de ett jävla jobb att ta reda på vart kronan kommer från & dessutom betala tillbaka den till dig! :hihi

X-up skrev:
Tragiskt!

Men du, för att få lite plåster på såren så kan du betala in en krona mer än vad beloppet är på boten. Varför?

Jo, då alla inbetalningar sköts med automatik, så kommer det uställda beloppet inte motsvara det inbetalda, alltså får de ett jävla jobb att ta reda på vart kronan kommer från & dessutom betala tillbaka den till dig! :hihi

Aah tack för tipset! Vet inte om jag kommer att få användning för det nån gång men det där är jävelskap på min nivå. Älskar att vara petty evil ibland :) Jag antar att det dessutom kostar dem en slant att betala ut kronan ho ho ho :)

X-up skrev:
Tragiskt!

Hehe, fast då kostar det 25 kr att få tillbaka den... :(

Annars kan man ju betala in en krona för lite, då skickar dom ett till kravbrev, då betalar man in 2 kr... :)

MiZou skrev:
japp...så får det bli!

När du får reda på vem skvallerbyttan bing bong e så finns det en kul sak å göra om han har bil...köp en stor tub PL400 (bygglim) å tryck in innehållet i hans lilla avgassystem så får du lite plåster på såren. har gjort denna 'mogna' sak själv å det känndes jävligt skönt :tummenupp

PS. jag skämms inte ens :D

X-up skrev:
Tragiskt!

den var bra...men nu har jag tråkiga nyheter, jag har bott här i ett år ungefär och NU när jag gick runt en massa och kollade så hittade jag en "parkeringsförbudsskylt"...men det vette fan om de inte satt upp den nyss...nejdå, skämt åsido, my bad helt enkelt...men men, det borde kunna skötas annorlunda iaf i form av face 2face diskussioner och erbjudande om parkering från hyresvärden...tack för all support...

Dra dit en polare med en Motard eller en twin, låt dem mullra lite så får ju grannarna se hur lyckliga de är att du har en rad4a... :tungan

(själv rullar jag in halva gatan med min XR för att slippa sura miner från dem som bor ovanpå mitt garage.... )

MiZou skrev:
*är så arg att jag kan spricka just nu*

kommer hem från affären och vad hittar jag på hojen, jo en p-bot...jag skrev en tråd för några veckor sen att jag hade klagomål att jag lät på morgonen, vilket jag la av med direkt, rullade iväg hojen och startade den försiktigt och försvann innan ljudvågorna hade hunnit halvvägs till huset. men detta var uppenbarligen inte tillräckligt...

nu fick jag en p-bot pga klagomål, jag har parkerat hojen bakom huset på innergården bakom en "SAND" låda på en yta som är ungefär exakt lika stor som hojen och ingen kan ha velat haft den ytan till något som helst annat...

istället för att den missnöjde har kunnat ta kontakt med mig så har den *censur* valt att ringa parkeringsbolaget som snällt ställt ut en bot istället...

har sån jävla lust att ställa till en scen och nu när jag gick iväg för att flytta den så fick den stå på tomgång väääldigt länge och varvades friskt (jag vet omoget, men ibland när man blir vred så vet man inte vad man ska göra)

jag avskyr värkligen folk som inte kan ta kontakt med en så man kan lösa saker i samförstånd...var bara tvungen att skriva av mig lite och ja, jag vet, detta är inget i jämförelse med att klota eller något annat viktigt, men det var tillräckligt för att få mig grymt jävla förbannad just nu!!!

Känner igen mig..
Tänker på den gång jag körde cross på en äng i närheten. Bor ute i skogen. (nästan så mycket i skogen det är möjligt med 08-på telefonnummret.) Ingen buskörning på gator och bland lekparker eller så. Men naturligvis stod polisbilen där när man körde upp från ängen (han svänga ut på gatan och köra nån meter innan jag såg den, skulle köra hem 100m väg). Har aldrig fått det bekräftat att det va en svinig granne som ringt, men som snuten sa; "Lindholmen (byn jag bor i) är inte stor och folk vet vem det är som kör" eller något i den stilen.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back