Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Det finns en svensk fotograf som är ganska så kunnig när det gäller att fotografera himlen: http://www.astrofotografen.se/
Himlen är ju rätt stor, så hur vet man vart man ska titta?
Har vi alla helt missat att Focardi och Rossi (eventuellt) lyckats med att skapa en Cold Fusion reactor?
Hallå liksom! Varför kan inte denna makabra nyhet få en förstasida i medierna? Jag menar, snökaos är ju en aning uttjatat. Och är dessa vetenskapsmän på riktigt, så snackar i om en för världen, äntligen, positiv nyhet som verkligen kan förbättra livet för många!
De har ju visserligen inte byggt nån partikelaccelerator här än...
Jag bumpar den här tråden, är det nån som vet vad Iphones motsvarighet till typ Googles sky map heter?
Jag var dålig med iPhonestavningen.
Mysig musik också
Har vi alla helt missat att Focardi och Rossi (eventuellt) lyckats med att skapa en Cold Fusion reactor? ca 600w in ger 10-12kW ut ! Detta kan ju fullständigt revolutionera allting om det är sant.
Har läst patentet de skickat in och nog är det ordentligt gjort och det känns gediget och på riktigt. De har även på YouTube videos med översättning som är från den tyvärr lite missade pressvisningen av deras uppfinning.
De snackar om att kunna gå i massproduktion inom 1 år, och inom ett par månader leverera första enheterna till intresserade företag.
Hallå liksom! Varför kan inte denna makabra nyhet få en förstasida i medierna? Jag menar, snökaos är ju en aning uttjatat. Och är dessa vetenskapsmän på riktigt, så snackar i om en för världen, äntligen, positiv nyhet som verkligen kan förbättra livet för många!
Klipp med engelsk översättning:
http://www.youtube.com/watch?v=L4JUJhkpc3I
Bygg ett spegelteleskop. Lätt gjort och tufft att själv se saker i rymden
Om du är riktigt intresserad är min morbror chef för ESS och har jobbat med partikelacceleratorn i CERN. De har ju visserligen inte byggt nån partikelaccelerator här än men kommer du ner till Lund kan jag se till att du får snacka med honom...
EDIT: Han är chef för en avdelning (Beam Instrumentation), inte för alltihop.
Får man fråga vem din morbror är? Har själv en kusin som jobbar på maxlab i Lund.
En polare bygger en egen nu, han hänger på ett forum för folksom är mindre skeptiska, där finns byggbeskrivningar mm, blir väl ett svart hål av Skövde snart.
Har du sett detta?
http://www.youtube.com/watch?v=GQ9Ll5EX1jc
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet