Party party!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Väder rapport

Det har regnat skurar mellan Ramsta och Enköping för någon halvtimme sedan. Det är det svarta som är på väg in över uppsala nu. När det väl hade slutade i Enköping så vart det kanonväder. Märsön har just nu fint väder...... Så om en och en halvtimme har molnen säkert försvunnit från Uppsala. :)

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Regnar här i Vaxholm - jag hopper , sorry.. men en chans att få fixad icke MC-grejor blir dagen altså..

Ha de..

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Blir nog en något senare avfärd så fort det slutar regna. För det ska fan sluta regna!!! Så här kan det inte hålla på länge till.

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Nu regnar det ganska bra här i Uppsala..
testade att åka hem i jeans :kocko
kom ihåg regnjackan iaf men byxorna blev kvar hemma... kunde hälla ut typ 1/2L vatten ur vardera Gore-tex dojja också :yoparty

Lagom skoj att åka när brunnslocken bokstavligen studsar upp från backen framför hojen :tummenner

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Jezqio skrev:
Lagom skoj att åka när brunnslocken bokstavligen studsar upp från backen framför hojen :tummenner

Nä det kan inte varit kul att varit ute i det här vädret. Knappt vågat och kollat att hojen står kvar och att den inte har regnat omkull. :)

Men det kommer att avta........och försvinna och solen kommer skina igen.... :tummenupp

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Lotta skrev:
Nä det kan inte varit kul att varit ute i det här vädret. Knappt vågat och kollat att hojen står kvar och att den inte har regnat omkull. :)

Men det kommer att avta........och försvinna och solen kommer skina igen.... :tummenupp

jamen så där då!!!!

Om en halvtimma vid Hydro då 14.30

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Jag mötte Lotta på Biltema idag fm och hon nämde att hon skulle till er idag, jag bad henne hälsa. Jag har varit i nordnorge, närmare bestämt i Skutvik, en av portarna till Lofoten mao 135 mil norr om Uppsala. Jag har inte haft tillgång till Internet på 2 veckor så jag hade inte en aning om vad som händer här i stan. Tyvärr kommer jag därför inte idag men hoppas ni har det trevligt, jag hade väldigt gärna kommit men vi har bjudit in våra grannar på middag ikväll som tack för att de sett över huset för oss när vi varit bortresta.

Ha det så trevligt idag och GRATTIS!!!

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Sådär, då var man både ditkommen och hemkommen utan att man fick en enda droppe regn på sig under färden :) Sen att det kom några droppar medans vi var där spelar ju ingen roll, det fanns ju en väl fungerade inne-ute-plats :va

Trevligt som vanligt. Och bra med ett nytt fikastopp när man har vägarna förbi :)

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Såg ju så fint ut i Uppsala när jag åkte 1030 så jag hoppade regnstället. Redan i Örnsköldsbro fick jag ångra det, jävlar va det regna, var som att himlen öppnade sig. Var typ 2 cm vatten på vägen och när jag skulle gasa förbi en bil på sexans växel i hundra knyck spann det loss.... skön vattenplaning. Att jag kom iväg lite sent plus fick sänka snittfarten till hälften gjorde att jag var lite sen när jag passerade förbi Märsön så jag valde att skjuta på min visit till ett senare tillfälle. Skulle vara i Linköping 1200 så det var lite brådis.

Hoppas ni just nu har en kanonfest och slipper mer regn!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jaha ja, då var även jag hemma igen.

Tackar Anneli och Björn för en trevlig tillställning. :tummenupp

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kamikaze kid skrev:
Tackar för en trevlig tillställning!

Hoppas Björn har vaknat utan huvudvärk! :hihi

Jag tror att risken för att Björn vaknar med huvudvärk är stor :fyllisar :)

Tack så mycket för en trevlig kväll och god mat!
K hälsar också!
Riktigt trevligt hus ni skaffat er! Ser fram mot fikastopp/badstopp/grillkväll där :)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Och nu är även jag hemma. Jag fick åka i hagel och störtregn flera bitar av hemvägen. Stannade vi Preem i ramsta och väntade tills isbitarna slutat ramla ner, sen fick jag sällskap av 2 killar på hoj resten av vägen, typ en kilometer efter Ramsta så satte det igåtn igen. Bilar stannade efter vägen och man såg knappt någonting.

Tack Anneli och Björn för igår..... och idag....

Vi var liite trötta idag :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Du tog inte någon bild på Björn i morse? Det vore kul att se hur han mådde. :)

Du hade väl kamera i mobilen?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Svängde in nu på hemvägen för att spana in kåken och säga hej men jag fick nöja mig med att snacka med grannarna som var ute och spelade kubb. Huset såg fint ut och som M:et skrev, där kan det bli nåt stopp framöver :)

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
PROTEST!!!!

Festen är inte utlyst i god tid, har varit i sommarstugan en vecka och inte haft chansen att planera in något party.

Kräver inte att ni ska göra om festen då jag sällan eller aldrig brukar hinna med att deltaga.

Grattis på 30års dagen och hoppas kåken är invigd ordentligt.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tack allihopa som kom hit och gjorde det så trevligt igår. Och tack för alla blommor och presenter! Alla är varmt välkomna att svänga förbi även i fortsättningen för att bada eller grilla. Nu är det ännu lättare att hitta hit också, det står numera en trädgårdsspingvin och vaktar infarten! :Bugar

Kreuger, grannarna framförde din hälsning. Synd att vi dragit iväg just när du svängde förbi.

Lotta, om din sko börjar lukta illa så får vi ersätta den. :näsblod

Hälsningar från Anneli och Björn.

PS! Jag fattar inte varför ni tyckte att jag var trött igår? Jag mår prima idag iaf. //Björn

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept