Passar dessa rakt på en KTM 530 EXC 2009?

broder ehrs

Hayabusa
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 530 EXC 2009
Sitter i ett litet dilemma.

Jag ska precis köpa mig en KTM 530 EXC 2009 och ska köpa motardhjul. Jag vill ha hjul som bara går att sätta på utan att det ska behövas massa krångel med konverteringskit eller liknande.

Jag har sett ett par KTM 690smc hjul men jag vet inte om dessa passar rakt på min KTM 530 EXC.

Vilka fälgar kan man veta med säkerhet passar KTM 590 EXC 2009 rakt på?

Tack för hjälpen!

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har för mig att framfälgen passar men att bakfälgen från 690 är för bred. Inte säker men stod nåt liknande i nån tråd i våras:näsblod

Dom flesta hjulen på blocket kommer från lc4 625-640-660 eller exc, vilka passar på 530n så länge fälgarna har de nyare grövre hjulaxlarna :tummenupp

Klockan är fan halv 1 så från säger mig från eventuella fakta fel :mattias

broder ehrs

Hayabusa
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 530 EXC 2009
Tack för svaret! :)

Är det någon som har koll på hur breda däcken kan vara som max på ktm 530 2009? Man vill ju inte köpa grisen i säcken, och sen visar det sig att däcken är för breda.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Är det någon som har koll på hur breda däcken kan vara som max på ktm 530 2009? Man vill ju inte köpa grisen i säcken, och sen visar det sig att däcken är för breda.
allt beror på vilket märke och modell du köper av däck du köper.... Men 160 brett till en 5" fälg. men vissa 160 däck tar i i kedjan

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Har 5" fälg till min 250 2takt så du lär få på det på din med, sen är ju alla däck lite olika breda beroende på fabrikat.

broder ehrs

Hayabusa
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 530 EXC 2009
Tack så mycket för alla svaren!
Känner mig genast tryggare.

Jag har även sett att äldre lc4 motardfälgar fungerar rakt på min KTM 530 .

Såg nyligen på blocket att någon sålde motardfälgar från en 660 smc 2004. Ska nog ta och ringa och höra om de finns kvar :):tummenupp

broder ehrs

Hayabusa
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 530 EXC 2009
Tack för tipset. Ringde faktiskt honom igår. Tyvärr satt de på 20mm framaxel, vilket inte blir bolt-on.

Men jag hittade ett par hjul som har suttit på en husaberg 2007. De passar väl rakt på? (om jag förstått det rätt) :va

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Tack för tipset. Ringde faktiskt honom igår. Tyvärr satt de på 20mm framaxel, vilket inte blir bolt-on.

Men jag hittade ett par hjul som har suttit på en husaberg 2007. De passar väl rakt på? (om jag förstått det rätt) :va

Okey synd, det var annars ett rätt schysst pris med ok och några extra däck.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...