Passar detta rela till Ledblinkers på en CM400?

xrv750

Medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CM400T -82Såld: 02, Honda, XRV750

Ska sätta på ledblinkers för orginal behöver mycket vård och tänkte ha led att slita på.
Kan detta rela funka p en Honda -82?
Jag vill helst inte mecka med elsystemet då det är orört utan hoppas på orginal kontakter.
Annars mottager jag gärna tips på relä :)

eller är detta bättre?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Med reservation för fel om reläet men nej.

Nu utgår jag från att Honda använt samma reläet i CB och CM och CB har två stift. Jag skulle använda detta relä https://www.diodhuset.se/blinkersrela-led-for-mc-fll55f Själv har jag använt diodhusets relä för japansk bil på min CB men fick då dra en extra jordkabel.

Dock kommer du som Micke R nämner inte undan ifrån att klippa i elsystemet om du bara har en kontrollampa till blinkersen, har du separata lampor för höger och vänster sida funkar det med att bara byta relä. Problemet du kommer att få med en lampa är att bägge sidor kommer att blinka samtidigt men detta åtgärdas enkelt med två dioder och en nu jordkabel till kontrollampan.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har relät som Bosse länkar till på min CM400. Det är bara att trycka dit.

Då vet du säkert att svara på hur det är med kontrollampan, är det en eller är det två på CM400? Som sagt är det två kontrollampor är det bara att byta relä.

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
På Affen är det endast en indikeringslampa...
Men om man absolut inte vill klippa i kablarna så kan man bara ta bort glödlampan för indikering.
Om man ändå kan se att det blinkar från förarplatsen skall det vara OK har jag läst här på forumet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA