Passar en 1100 rova i min gamla Gsx?

Snorfen

Guest
Har lite planer på att försöka få tag på en motor från en 1100 ES/Ef till min gamla Gsx 750 ES.Passar den rätt av tror ni utan allt för mkt pyssel?
En 1100R-rova vore görsköj men är lite väl mkt pyssel för min del.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
jag är inne på liknande bana jag med, har en liggande Katana 1100 motor liggande så jag ska försöka få det att passa in i en gsx600f ram :) Jag säger till när det är fixat hehe
 

Snorfen

Guest
man_dizel skrev:
jag är inne på liknande bana jag med, har en liggande Katana 1100 motor liggande så jag ska försöka få det att passa in i en gsx600f ram :) Jag säger till när det är fixat hehe



Din rackare! :tungan

Verkar skoj projekt,men misstänker du får en aning mer pyssel än jag då.Vad jag har sett så skiljer det inte alltför mkt mellan ramen på en Gsx 750 ES och en 1100 ES/Ef,men kan tänkas det kanske blir lite trångt på sina ställen.Någon bör ju gjort ngt liknande. Får se vad som händer.Just nu står aset ute och skäms. Men lågbudget blir det iaf,enda jag kan tänka mig att lägga ner lite pengar på är just en motor.
Man får önska lycka till!

...och här har du en länk för lite inspiration när din egen kanske tryter...mkt galna byggen!
http://oldskoolsuzuki.info/
 
Last edited:

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
Snorfen skrev:
Din rackare! :tungan

Verkar skoj projekt,men misstänker du får en aning mer pyssel än jag då.Vad jag har sett så skiljer det inte alltför mkt mellan ramen på en Gsx 750 ES och en 1100 ES/Ef,men kan tänkas det kanske blir lite trångt på sina ställen.Någon bör ju gjort ngt liknande. Får se vad som händer.Just nu står aset ute och skäms. Men lågbudget blir det iaf,enda jag kan tänka mig att lägga ner lite pengar på är just en motor.
Man får önska lycka till!

hehe, det klart får ju ha lite att göra i vinter. Det kommer att bli skoj. Måste endå plocka ihop en motor som reserv så varför inte sätta in den i karosen jag har. hehe. Lycka till med ditt projekt. meddela sen hur det har gått.
 

Snorfen

Guest
man_dizel skrev:
hehe, det klart får ju ha lite att göra i vinter. Det kommer att bli skoj. Måste endå plocka ihop en motor som reserv så varför inte sätta in den i karosen jag har. hehe. Lycka till med ditt projekt. meddela sen hur det har gått.


Skall bli!
Allt är bara fråga om tid....
Med två extrajobb+heltidsstudier så är risken att man inte får tid/ork men det visar sig.Men inte en sommar till i detta skick iaf,då får den hellre ligga på ngn vind och sura.
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Snorfen skrev:
Har lite planer på att försöka få tag på en motor från en 1100 ES/Ef till min gamla Gsx 750 ES.Passar den rätt av tror ni utan allt för mkt pyssel?
En 1100R-rova vore görsköj men är lite väl mkt pyssel för min del.

Vet inte hur det är på ESn, men gixxrn är det ju inga större probs.
Lycka till, eget e kul :banana
 

Meternyckel

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Götet
Hoj
nästa säsong
Snorfen skrev:
Har lite planer på att försöka få tag på en motor från en 1100 ES/Ef till min gamla Gsx 750 ES.Passar den rätt av tror ni utan allt för mkt pyssel?
En 1100R-rova vore görsköj men är lite väl mkt pyssel för min del.

Kan inget om MC. R står för Racing? =) Vad skiljer på R och utan R? :tomten
 

Snorfen

Guest
Meternyckel skrev:
Kan inget om MC. R står för Racing? =) Vad skiljer på R och utan R? :tomten


Men oj!Nu vart man satt på pottkanten...*S*

Men för att göra en lång historia kort,när GSX 1100R kom 1986 så var det en extremt lätt bygge för dåtiden med en nyutvecklad motor som var kompaktare än den gamla Gsx snurran som satt i Gsx 1100 ES/ES.Då 1100 ES/Ef var mer åt sportouringhållet var 1100R nästan en ren racer,så då är det nog så att R=Racing!Underbar motor iaf,skulle gärna vilja ha en men har inte ork att hålla på för mkt så det blir nog den äldre rovan isåfall,den går inte av för hackor den heller.Jag vill ha vridmoment,fortåka gillar jag inte.
 
Last edited:

Snorfen

Guest
gixxer_1255 skrev:
En oljekyld 1052/1127/1157cc motor rymms i GSXén, men hur det blir med motorfästena vet jag inte. Det finn en kille här på forumet som har en GSX med GSXR motor:

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=4183


Ja se där ja!Man tackar!
Finns fler tokar ser man! :hihi
Tål att tänkas på minsann...
Har sett ritning på motorfästen till 1100 ES/Ef för att montera 1100R motorn på Oldskoolsuzuki.info och då ramarna på 750/1100 ES/EF är rätt lika så bör det funka.
Nu fick man och fundera på...
Äsch...jag lär fortsätta med min 400 sidiga rapport ett tag annars blir jag sittande här hela kvällen med alla funderingar! Är alldeles för skoj att spåna med sånt här...
 
Last edited:

Snorfen

Guest
andersbrink skrev:
Enklast är väl att köpa en gammal GSX1100 och montera GSX750 sidokåpor.



Haha,tänkte inte på det!

Skämt å sido,en 1100 rova lär ju gå på iaf 8000-10000kr och det är nästan dubbelt så mkt som hojen är värd. Sen garaget 5 mil bort så säkert blir det nog bara en allmän uppsnofsing i vinter,studierna lär ju gå först. Men som sagt,är det nåt som skulle få kosta är det en motor,men som vanligt så dyker det säkert upp andra saker som kräver pengar. Sen vill jag inte ha en gammal häck till som står och skrotar,räcker så bra med denna.
Men drömma är ju gratis...än så länge! :)
 
Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Passar säkert. Gsx och Gsxr och Gsxrw motorer är ju liknande från 80 fram till 95.

Lite mer pyssel kanske att hinka i en Gsxr än en gsx men nog går det dit.
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top