Passar en bakdämpare från en ktm exc 525 på en exc 125?

pontus.g

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Hoj
KTM EXC 125 SM -05
Hej! Hittade ingen annan tråd där jag fått svar på min fråga.
Kort och enkelt passar en bakdämpare från en ktm exc 525 rakt på en exc 125 utan modifikationer? (Alltså en WP orginaldämpare) fattat som att de ändå som skiljer dem är styrkan?

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ja den passar men både fjäder och dämpning stämmer inte. Kostar en hel del att åtgärda

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Antar då att det inte kommer att fungera att andvända den. Men jag menar vad kommer att hända? Ojämnhet?

Jo den kommer att fungera men dämpningen är inte avstämd för den lättare 125an. Är man halvtaskig motionär så duger det

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Cirka 80kg, den har jag kvar men den ska även bytas.

Tänkte att du kanske skulle kunna flytta över 125-fjädern till 525-dämparen
Men lite på en höft skulle jag gissa att det blir fel oavsett vilken fjäder och dämpare du har på din hoj. 125or har oftast fjädring lagom för förare kring 65-70 kg. Och 525-fjädern skulle kanske ha funkat på din 125a om du hade vägt bortåt 85-90 kg. Nu blir det nog fel fjäder oavsett vilken du väljer.

Om shimsningen skiljer mellan 125 och 525-dämparen så är det ganska lite och nåt du inte märker av mer än att du får justera komp och retur nåt enstaka snäpp.

Vad gör du med din gamla dämpare? Jag behöver en kompressionsskruv till en WP ifall du ska skrota dämparen.

EDIT: Skicka bägge till mig så servar jag 525-dämparen och tar den dåliga 125-dämparen som betalning. Förslagsvis sätter vi på 125-fjädern din dämpare.

Last edited:

pontus.g

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2014
Hoj
KTM EXC 125 SM -05
Tänkte att du kanske skulle kunna flytta över 125-fjädern till 525-dämparen
Men lite på en höft skulle jag gissa att det blir fel oavsett vilken fjäder och dämpare du har på din hoj. 125or har oftast fjädring lagom för förare kring 65-70 kg. Och 525-fjädern skulle kanske ha funkat på din 125a om du hade vägt bortåt 85-90 kg. Nu blir det nog fel fjäder oavsett vilken du väljer.

Om shimsningen skiljer mellan 125 och 525-dämparen så är det ganska lite och nåt du inte märker av mer än att du får justera komp och retur nåt enstaka snäpp.

Vad gör du med din gamla dämpare? Jag behöver en kompressionsskruv till en WP ifall du ska skrota dämparen.

EDIT: Skicka bägge till mig så servar jag 525-dämparen och tar den dåliga 125-dämparen som betalning. Förslagsvis sätter vi på 125-fjädern din dämpare.

Kolla pm, menningen är att jag ska ha hela dämparen med fjädern.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...