Passar RGV 250 Motorn på suzuki RGF ram?

Flobby

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuik RG125f 92
hejsan jag har lite funderingar ...
min tanke va att sätta dit en rgv 250 motor på min rgf 125
då min motor har skurigt ihop å kostnaden är för stor att laga är de ens möjligt?

vad ska ja tänka på om ja tänker göra de här? någon som har lite idér? tack på förhand mvh Kim:)
ps har bilder på min maskin om de är ngn som vill ha

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Flobby skrev:
2160457 hejsan jag har lite funderingar ...
min tanke va att sätta dit en rgv 250 motor på min rgf 125
då min motor har skurigt ihop å kostnaden är för stor att laga är de ens möjligt?

vad ska ja tänka på om ja tänker göra de här? någon som har lite idér? tack på förhand mvh Kim:)
ps har bilder på min maskin om de är ngn som vill ha
Första frågan varför? rgv 250 har en bra ram och det är nog inte så billigt att skaffa en sådan heller. Har du en motor liggandes då elle? Och vad ska du ha för användningsområde med den. Bana då elle?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Det lär aldrig gå. Mycket smalare och mindre ram på 125an. :fakta Sen lösningen med avgassystem och fullständigt elsystem till 250 motorn = DYRT!

Flobby

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Suzuik RG125f 92
ja fråga om de skulle hålla ram å så eftersom min kompis har en liggande rgv 250 motor med hela el system och allt... därför tänkte ja va fan lika bra å kolla om de är möjligt då ja kan komma över motor billigt .. mvh kim

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Flobby skrev:
2161128 ja fråga om de skulle hålla ram å så eftersom min kompis har en liggande rgv 250 motor med hela el system och allt... därför tänkte ja va fan lika bra å kolla om de är möjligt då ja kan komma över motor billigt .. mvh kim
Jo men ska du köra den på bana då eller? Förövrigt tror jag att motorn är för stor för den ramen, blir nog mycket amatörlösningar för att få det o fungera.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Största problemet jag ser är avgassystemet. Bygga om ett 2taktsavgassystem gör du INTE själv

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Om jag förstår det rätt så kan han komma över en 250cc med "el system och allt". Borde väl innefatta avgassystemet då?

Om din kompis inte bor allt för långt bort så borde du försöka kolla upp det själv. Är nog lättast att jämföra fästen mm mm då.

Själv har jag ingen erfarenhet alls av de där maskinerna, men jag kan mycket väl tänka mig att rgv motorn är större än rgf´ens. Du kommer antaligen få mecka mycket för att kunna klämma in den i din ram, men ingenting är ju omöjligt ;)

Själv skulle jag nog inte vilja ha en 250cc motor på en reggad 125:a. Då kan man lika gärna köpa en rgv och slänga på rgf skylten... imho!!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Folk har moddat in 250 motorn i RGF:en.

Ska försöka hitta länken.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras