Hur glider du förbi en hästtransport på tomgång?
Du trycker in kopplingen o slår av gasen...
Hur glider du förbi en hästtransport på tomgång?
Jo och det är rasslet från torrkopplingen och resten av slammret som lätt överröstar din hoj.
Btw så kom min kära mors chef och körde bil på semestern och fick något som sprätte upp på framrutan från framförvarande ekipage, upptäckte att något inte stod rätt till och körde om och stoppade bilen.
Det var bland det värsta han varit med om, hästen hade stampat sönder golvet i hästfinkan och hade nästan nött ner benet till knäleden. Tiden innan polisen var ett jävla mörker (hästen skrek) och dom hade fullt upp med att hålla ordning på hästägaren som i princip var på väg att springa ut i trafiken.
Måste erkänna att min koppling är våt, men skramlet från motorn är ok.
Lyckas man skrämma hästen så minskar risken för att dom lyckas få in hEsten i kärran nästa gång dom ska ut och orsaka trafikstockning. Kan hästen bli så rädd att den sparkar sönder kärran?
Ser det som så att har man ett nervvrak till häst så se till att skydda det, det åligger väl knappast andra trafikanter. Jag kör förbi hästtransporter som jag kör förbi vilken bil med släp som helst.
Jo det åligger dig att göra en säker omkörning för alla parter
Ja men dom gånger man dragit in kopplingen och rullat/alt slagit av hojen och glidit förbi får man ändå blickar som kunde döda och dom hytter med näven åt en. En sån gång så får man bra lust att trycka igång och varva ur hojen så man får se live rodeo när hästen gör skäl för att bli kallad flyktdjur.
hädare
Du måste omdelbart anskaffa ett ombyggnadskit till din koppling.
Har en liten anekdot att berätta ang torrkoppling och skrammel från duccar. Har tidigare jobbat på en mc-firma och en ny kille på jobbet startade upp en 1098:a och kom sedan rusande till mig, "fan du måste komma och lyssna på hojen, jag tror den har skurit eller håller på att skära eller nåt"
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|