betsy
Fuck cancer
För att egentligen är dom himla trötta på att gå i sand hela dagarna och försöker därför efterlikna islandshästar i hopp om att få flytta.
Var väl inte så svårt att klura ut
Var väl inte så svårt att klura ut
I seriösa diskussioner som denna skiljer vi på statistiska samband och orsakssamband. Tänk på det nästa gångp.grip skrev:Eftersom det verkar ha ett samband med läskunnighet så kanske de går så för att de inte kan läsa??
Lasson skrev:du menar att det är "snyggt" att gå passgång i sand? Kanske, men det känns tveksamt.
Henken skrev:Borde inte kamelernas passgang oka risken for att de sjunker ner i sanden & valter? Smartast vore att sprida ut tyngdpunkten pa bada sidorna om kroppen.
Iofs sa ar val inte kameler kanda for att vara sa smarta vad jag vet.
Henken skrev:Iofs sa ar val inte kameler kanda for att vara sa smarta vad jag vet.
2fast4hjo skrev:Lika smarta som andra som har två pucklar
Lasson skrev:jo, tycker jag också. Det brukar ju ha logiska förklaringar men som du säger så verkar det vara tvärtom i det här fallet.
Henken skrev:Det smartaste borde egentligen vara om kamelerna istallet for 4 ben hade larvfotter...Varfor har inget djur det?
Henken skrev:Det smartaste borde egentligen vara om kamelerna istallet for 4 ben hade larvfotter...Varfor har inget djur det?
Om du menar allvar så är det en energisnål gångart. Passar bra för djur för vilka naturen omkring dem är ett större hot än rovdjur, som de måste springa ifrån. Passgångarna hör som bekant inte till de löpsnabbaste djuren i vår herres hage. Det där om sanden kan ni glömma eftersom de inte uppehåller sig i rena sandöknar. Ok, det är kanske inget svar på din fråga, men kan förklara varför passgången existerar.Lasson skrev:jo, tycker jag också. Det brukar ju ha logiska förklaringar men som du säger så verkar det vara tvärtom i det här fallet.
Lasson skrev:mer än 10000 medlemmar och ingen kan alltså svara på min fråga? Suck...
Bingo skrev:Om du menar allvar så är det en energisnål gångart. Passar bra för djur för vilka naturen omkring dem är ett större hot än rovdjur, som de måste springa ifrån. Passgångarna hör som bekant inte till de löpsnabbaste djuren i vår herres hage. Det där om sanden kan ni glömma eftersom de inte uppehåller sig i rena sandöknar. Ok, det är kanske inget svar på din fråga, men kan förklara varför passgången existerar.
Så här kan man läsa om Pyreneiska vallhundar och deras passgående:
"Passgång är inte önskvärt, men det är en gångart som används främst av hundar i arbete för att förlänga steget när de följer efter fårflocken. Gångarten används också mot slutet av arbetsdagen, när hunden är trött"
Chris Ash skrev:Larven har dert definitivt. Fast det är lite smålarvigt tycker jag.
Lasson skrev:tja, det är väl det här med roterande axlar, finns liksom inte sånt i djurvärlden, det går inte ihop med senor och annat innehåll, men visst hade det varit finurligt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|