"Paus", funkar det?

Funkar det att ta en "Paus" i förhållandet?

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- Du, jag har tänkt på en sak.....
- Vaddå, älskling?!
- Jag är lite osäker på vad jag känner... kan vi inte ta en paus?!

Många har säkert hört talas om denna dialog eller t.o.m deltagit i den själva.
Min bild av detta är att den ena egentligen menar:
- "Älskling, jag vill knulla runt ett tag men kan inte du sitta hemma snällt och vänta och sen stå där, kåt, glad och tacksam när jag kommer tillbaka?!"

Jag tycker folk som på allvar föreslår en "paus" är rätt blåsta och den som säger "- Javisst kan vi ta en paus!" är ännu mer korkad... i klass med Plåster-Lillemor.

Den stora frågan är därför:

Har du varit med om eller hört talas om en paus som faktiskt funkade? :va

(Om du varit med om /hört om flera pauser får du helt enkelt svara efter hur det funkat i merparten av fallen.)

Last edited:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Tog en ofrivillig paus då dåvarande tjejen drog till lappland och pluggade.
Blev ohållbart efter ett tag så vi gjorde slut.
Vet inte hur jag skulle gjort egentligen. Jag hade fast jobb som inte är så lätt att hitta nu och vi hade varit ihop i ett halvår ca.
Hade jag flyttat upp hade hon kanske tröttnat på mig efter ett tag och kastat ut mig och jag hade stått i norrland utan pengar, bostad eller jobb vilket hade sugit rätt hårt.
Nu sög det ju rätt hårt ändå till sist, jag gick och väntade och väntade.
Men sen blev det katastrof.
Jävligt jobbig situation och det tog jääävligt lång tid bara att kunna gå en dag utan att vara så nere att man inte brydde sig om man vaknade eller dog i sömnen.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Om man tar paus, betyder det att något är så fel, man kan inte sluta älska och börja igen. Då kommer det alltid att finnas små pauser. Tillslut så finns det så lite kvar av kärleken så det brister totallt.

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Mitt ex flyttade till USA för att jobba där ett år. Tanken var att vi skulle hålla kontakten och gnistan upp och allt det där.
Det sket sig ja....

Detta var ju en "ofrivillig" paus. Om en av parterna dessutom rakt upp och ner föreslår en paus har gnistan uppenbarligen redan försvunnit mellan de tu och då kan man lika gärna lägga ner.

Kia

Guest
Har väldigt svårt att förstå dessa "pauser".... man vet väl redan vad man känner?
Man kan ju som bekant inte både ha kakan och äta den samtidigt...:va

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Är det inte ungefär som när kvinnor säger "vi måste fixa altanen i sommar" betydelse: "Du måste fixa altanen i sommar"?

Dvs, en tjej som vill ta en "paus" menar "jag vill göra slut". Sen hoppas hon att du skall fatta vinken efter ett tag.

Så nej, en paus tror jag inte fungerar. Är man inte nöjd med sin relation så får man lov att diskutera vad som är fel med den och vad man kan rätta till. Att bara sluta träffas och tro att problemen kommer att försvinna i tomma intet efter ett tag låter lite naivt :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
jag ville ta en paus från mitt ex pga att vi bråkade så mkt o jag tyckte vi borde va ifrån varandra ett tag... hon vägra o de blev ingen paus sen gjorde vi slut istället... men jag tror som sagt fan inte hon skulle tat en paus o inte knullat nån annan, kärring...

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Paus har funkat för vår del men skulle aldrig göra om det igen

Gabor

Guest
Kommentar

Behöver man en paus för att verkligen se om man älskar eller inte ?? min erfarenhet är att det inte alls behöver betyda att man behöver knulla runt, kanske bara att man vill vara själv, behöva egentid för att hinna annat i livet och man inte har tid för ett förhållande just då, det kan finnas andra personliga omständigheter som gör att man behöver tid att ta tag i just dessa.

Man ska inte ha snabba förutfattade åsikter om varför någon tar en paus....

Älskar man varandra så gör man, å då hittar man tillbaks, oftast ändå starkare i känslorna.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
korvgubbe skrev:
2466100 - Du, jag har tänkt på en sak.....
- Vaddå, älskling?!
- Jag är lite osäker på vad jag känner... kan vi inte ta en paus?!

Många har säkert hört talas om denna dialog eller t.o.m deltagit i den själva.
Min bild av detta är att den ena egentligen menar:
- "Älskling, jag vill knulla runt ett tag men kan inte du sitta hemma snällt och vänta och sen stå där, kåt, glad och tacksam när jag kommer tillbaka?!"

Jag tycker folk som på allvar föreslår en "paus" är rätt blåsta och den som säger "- Javisst kan vi ta en paus!" är ännu mer korkad... i klass med Plåster-Lillemor.

Den stora frågan är därför:

Har du varit med om eller hört talas om en paus som faktiskt funkade? :va

(Om du varit med om /hört om flera pauser får du helt enkelt svara efter hur det funkat i merparten av fallen.)
just blivigt dumpad eller?

MikkE

Guest
Oj, jag röstade fel. Ska vara NEJ.
Tror inte på det där med en paus i ett förhållande.

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
1) Paus: Bo pa annan ort ett tag men fortsatta att vara tillsammans (DVS inte knulla med andra) : FUNKAR ett tag
2) Paus: vi ar typ inte tillsammans men anda lite. FUNKAR EJ! Gor slut ordentligt sa ni kan knulla med andra utan daligt samvete. Blir ni sen tillsammans senare i livet sa var det menat sa.
3) Paus: skaffa ett eget liv, gora lite saker sjalv, men fortfarande vara tillsammans (DVS ej knulla runt), NODVANDIGT. De flesta av mina kompisar som har tagit paus typ 2 ar sana som har vuxit ihop pa ett tidigt stadium. Gor aldrig nagot sjalva. Det slutar alltid i piss paus.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kajan skrev:
2466451 1) Paus: Bo pa annan ort ett tag men fortsatta att vara tillsammans

Den varianten är den enda jag kan tänka mig. "Paus" som i att vara särbo från att ha varit sambo.. Är egentligen ingen paus utan ett steg tillbaka.
Tror tyvär många flyttar ihop för snabbt så de inte hinner börja dra jämt innan de plötsligt ska dela på en 27kvm etta med kokvrå utan dusch.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy