Tjena Våren är kommen och hojen ut ur garaget för "förmeck" innan man kan verkligen dra ut på vägarna. dock problem med mappningen till PC3;an.
Jag har en Aprilia RSV mille R -03 där jag har införskaffat ett 2-2 akra helsystem och öppnat luftboxen rejält med Gp kittet som går att köpa på eftermarknads sidorna. dock vet jag inte vad som är gjort på hojen innan av tidigare ägare förutom att ägaren innan mig gjorde den till "originalskick". den var dock förberedd för PC3 med Färdiga kablage på TPS kabeln.
Nu till problemet, jag lägger in map på Pc3 och har kontakt mellan PC3 och laptop jag ser varvtal, throttel, osv men hojen går som en påse nötter oavsett vilken map jag lägger in. Om jag kopplar bort Pc3 och kör med orginal ECU map så går hojen bättre än med PC3 dock går den illa när man kör, vilket är förståligt men varför blir det ingen skillnad med PC3?. verkar som den hamnar på något nödläge och puttrar med PC3.
Chilla lungt i vårsolen/ J
Jag har en Aprilia RSV mille R -03 där jag har införskaffat ett 2-2 akra helsystem och öppnat luftboxen rejält med Gp kittet som går att köpa på eftermarknads sidorna. dock vet jag inte vad som är gjort på hojen innan av tidigare ägare förutom att ägaren innan mig gjorde den till "originalskick". den var dock förberedd för PC3 med Färdiga kablage på TPS kabeln.
Nu till problemet, jag lägger in map på Pc3 och har kontakt mellan PC3 och laptop jag ser varvtal, throttel, osv men hojen går som en påse nötter oavsett vilken map jag lägger in. Om jag kopplar bort Pc3 och kör med orginal ECU map så går hojen bättre än med PC3 dock går den illa när man kör, vilket är förståligt men varför blir det ingen skillnad med PC3?. verkar som den hamnar på något nödläge och puttrar med PC3.
Chilla lungt i vårsolen/ J