Pedrosas hela 47 kilo

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag blir lika förbluffad varje gång. 47 KILO! Hur kan en vuxen människa väga så lite?!

Enligt Dani Pedrosas profil på motogp.com väger han fortfarande 47 kg. Har de bara inte uppdaterat den eller är det verkligen så?

Jag är ju ingen klippa på att köra hoj själv, men måste inte grabben vara grymt stark, eller är det hans körstil som gör att han ändå är så snabb som han är (förutom att han har viktfördel då förstås)?
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Macho Woman skrev:
Jag blir lika förbluffad varje gång. 47 KILO! Hur kan en vuxen människa väga så lite?!

Enligt Dani Pedrosas profil på motogp.com väger han fortfarande 47 kg. Har de bara inte uppdaterat den eller är det verkligen så?

Jag är ju ingen klippa på att köra hoj själv, men måste inte grabben vara grymt stark, eller är det hans körstil som gör att han ändå är så snabb som han är (förutom att han har viktfördel då förstås)?
Han kanske är kort i rocken
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Pedrosa kommer att behöva lägga på sig mer muskler!! Måste ju skilja mkt att ta hand om mellan 250cc o motogp hoj under ett helt race..Sete verkar att vara tungviktaren i moto gp med hela 70kg resten pendlar 59-69 kg..Roberts jr står som typ 66kg verkar i så fall ha hårdbantat eller så har pappa stängt matkontot!! Flera verkar oxå mörka med just vikt info.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Varför skulle man behöva väga så mycket för att klara ett race?

Man behöver klara statiska belastningar under lång tid, titta på klättrare som är bra på just det. De väger förhållandevis lite till sin längd.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Blip skrev:
Varför skulle man behöva väga så mycket för att klara ett race?

Man behöver klara statiska belastningar under lång tid, titta på klättrare som är bra på just det. De väger förhållandevis lite till sin längd.

Ja kanske men ändå helt olika sporter o ansträngningar.. Klart att Pedrosa redan har märkt under lång testerna i vinter hur han ligger till fysiskt på moto gp cykeln o skulle förvåna mig om en kille som han inte håller sig med en parsonlig assistent vad gäller det mesta tex fysträningen..för att det skiljer i fysisk ansträngning mellan att köra ett 250cc race o ett moto gp race är jag helt övertygad om o då gäller det att anpassa sig efter rådande fysiska realitet...
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
#space skrev:
Ja kanske men ändå helt olika sporter o ansträngningar.. Klart att Pedrosa redan har märkt under lång testerna i vinter hur han ligger till fysiskt på moto gp cykeln o skulle förvåna mig om en kille som han inte håller sig med en parsonlig assistent vad gäller det mesta tex fysträningen..för att det skiljer i fysisk ansträngning mellan att köra ett 250cc race o ett moto gp race är jag helt övertygad om o då gäller det att anpassa sig efter rådande fysiska realitet...

Beror ju på hur man kör, dom testade att ta pulsen på Rossi och han har lite mer än vilo puls när han kör. Så då kan det inte vara speceillt fysiskt ansträngande om Pedrosa kör på samma vis som Rossi så kan han fortsätta vara en benget precis som Rossi.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicke_K skrev:
Beror ju på hur man kör, dom testade att ta pulsen på Rossi och han har lite mer än vilo puls när han kör. Så då kan det inte vara speceillt fysiskt ansträngande om Pedrosa kör på samma vis som Rossi så kan han fortsätta vara en benget precis som Rossi.
Svårt o veta var dom testerna är gjorda! Men är det så race efter race så blir såklart bilden en helt annan!! Men mitt personliga intryck via tv är att Valentino o dom andra i moto gp är helt färdiga efter tex tidskval o race i tex Malaisia o Qatar o även på europeiska banor.. så jag tar dom där puls testerna på Valentino med en stor näve salt :tummenupp
 

Redback

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
3:a
Hoj
2st
#space skrev:
Pedrosa kommer att behöva lägga på sig mer muskler!! Måste ju skilja mkt att ta hand om mellan 250cc o motogp hoj under ett helt race.QUOTE]
Hur mycket mer kraft behöver man för att kontrastyra en motogp vs 250cc?
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
#space skrev:
Svårt o veta var dom testerna är gjorda! Men är det så race efter race så blir såklart bilden en helt annan!! Men mitt personliga intryck via tv är att Valentino o dom andra i moto gp är helt färdiga efter tex tidskval o race i tex Malaisia o Qatar o även på europeiska banor.. så jag tar dom där puls testerna på Valentino med en stor näve salt :tummenupp

I dom länderna är det nog värmen som har stor betydelse. Uppgifterna om hur hög puls förarna har kommer från filmen faster och det är Dr Costa som berättar om testet och det var han som utförde dom.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jörgen #31 skrev:
hehe - jag har vägt 50 i modern tid :hihi

/Jörgen #31

50kg!
skulle ju kunna knäcka dig mellan mina skinkor då :hihi
 

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
Ducati 749
Jaha, nu förstår jag varför jag kör så jävla sakta :hihi .
Jag som trodde man var smal när man väger 75kg..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicke_K skrev:
Beror ju på hur man kör, dom testade att ta pulsen på Rossi och han har lite mer än vilo puls när han kör. Så då kan det inte vara speceillt fysiskt ansträngande om Pedrosa kör på samma vis som Rossi så kan han fortsätta vara en benget precis som Rossi.

Q.

In November, after the Valencia Grand Prix, you got off your 250cc bike and on to the Honda MotoGP machine for the first time. Since then, what changes have you gone through, both physically and in your riding style?

Dani Pedrosa:

"I have moved forward in both aspects, but it hasn't been a big progression. As regards the physical aspect, for example, I have managed to be a bit more rigid on the bike, not as soft as at the beginning, but I'm lacking muscular power, because I haven't had much time to work out between the holidays I had in December to rest and the January and February tests. And as regards my riding style, I have improved, but that's normal because you get used to the bike, the tyres and you feel more and more confident. But I don't think that it has been a spectacular evolution, just a little step forward."
 

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Köping
Hoj
CBR 600RR
Neutral skrev:
Rossi måste ha urusel kondis om han har 120 i vilopuls...

Dessa puls tester var väl mer för att visa att Valentinos puls inte låg så högt när oväntade saker inträffade under varvet. Som t.ex. bakhjulssläpp som nästan blir highsides osv. Så fattade jag det iaf
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top