Ska du ha en driftsäker kärra så ska du inte ha nån av dom. Köp en fräsch japanare!
Ska du ha en V40 ligger min röst på 2,0t'n dom går att köra på 0,7l/milen om man sitter med farthållaren på 80-90. Vill du komma ifrån rosten är det en -01a eller nyare som gäller men då får du också en trevligare inredning på köpet gentemot de tidigare årsmodellerna.
Rekommenderar dock att du undviker modellen som kallas 1,8i den har Mitsubishis GDI motor vilken gärna sotar igen och om jag inte minns helt galet även Renault växellåda som mer en gärna blir galet slapp i växellänkaget.
Kan väll tillägga att jag har en S40 2,0t -99 och har kört snart 6000 mil under 3 år utan några som helst problem, bara tankat och bytt olja och kamrem.
De där låter skumt hänger mycket på X40 klubbens forum och kan inte minnas att jag läst någon tråd alls om turbos som låter konstigt. Motorhaveri beror helt och hållet på misskötsel av tidigare ägare och rasad turbo kan vara relaterat till samma problem men en turbo håller inte hur länge som helst, 20000 mil ska dock inte vara några problem om den sköts rätt.Vi var och kollade på flera V40´s till en kompis. Flera T4 som hade turbos som lät som skit.
volvon har ju mitubishi motor...men av dom 3 som nämns av ts
så är det nog resdels priserna som avgör.....
annars har jag en skoda felicia-99 med ca12000 mil på mätaren till salu....
volvon har ju mitubishi motor...
så finns V40 med 1,8 L Mitsubishi GDI-motor. Förmodligen det minst dåliga valet.
Volvo funkar men är du rädd för rost så nej....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|