RallyJärnet
Sporthojsnörd
Fungerar det i praktiken eller blir det jobbigt i längden?
Den där är ändå bättre än den här:Blir jobbigt om det är en längre sträcka.
Inga problem. Bara att skaffa hojen och bra kläder. Jag har kört året runt i fem år. 4km enkelväg kommer du knappt hinna bli nerkyld av. Jag hade satsat på vattentäta kläder snarare än varma kläder på den korta sträckan.I mitt fall handlar det om ett avstånd på 8 km (t/r) och sträckan består mestadels av 40 och 70 vägar. Oftast byter jag till arbetskläder innan jag börjar jobba, men har ibland vanliga kontorskläder, t.ex när jag deltar i aktiviteter efter jobbet. Hjälm, handskar och ryggskydd (inlägg i jackan) borde räcka som skyddsutrustning. Jag bor i Skåne och överväger att skaffa en scooter istället för att köpa andrabil. Har tittat på en Honda NSC 110 Vision. Väger 105 kg, kommer den orka dra mitt feta arsle?
Fungerar?? Det är det bästa fordon som finns. Bästa jag gjort att skaffa pendlarskooter. Bra till träning o handla mat osv också. Jag hade nog i alla fall tagit en 150-250 cc 250 så slipper du pressa den på 70+ vägar. Jag uppgraderade nyss till Yamaha xmax 250. Funkar även bra på ’motorväg. Kymco o Sym är bra budgetmärke annars är ju Honda o Yamaha kanon men lite mer pengar.Fungerar det i praktiken eller blir det jobbigt i längden?
Tragiskt men sant i mitt fall också?Din sista mening stämmer klockrent för mig. Efter att jag skaffade Vespan har det gått betydligt mer mil på den än Bmw:n.
Ha-ha...Ytterligare en fördel är att de flesta tror man kör en moped, så istället för vajerräckesvägen kan man åka på den intilliggande cykelvägen i 35km/h utan att någon reagerar eller blir arg. Skulle inte fungera lika bra med Africa Twin:en...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|