Pendlar du med MC?

Brukar du pendla med hojen?

• Antal röstningar
    0

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sommartid så tar jag hojen så ofta som möjligt.
Jag kör även om det regnar och ofta passar jag på att ta en extra sväng direkt efter jobbet

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jeg pendler Vellinge - Köpenhamn och retur... från marts/april til och med Oktober.... alle arbejdsdage, regn, sol dog inte snö :)

Plus, nöjeskör och roadracing (träning + tävling)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tar hojen om det spar tid mot att gå. Ibland tar jag även om man borde gått, i ren princip. Gillar framförallt att ta hojen när det är besvärligt, som handla mat eller köpa däck.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nåja, mycket till pendling blir det ju inte på lilla åland, men jag kör till skola/vart än jag nu skall så ofta det bara går, men det tyvärr känns det lite väl optimistiskt att köra kåp-cyckel på is, blir så jäkla dyrt när man slirar ikull, och det gör man...

Har ju egentligen inget val, för det var nått as som inte tyckte man skulle få köra bil fören man är halvvägs till pension. Må väl hända säger jag, men då får dom tamefan se till att det är sommar året runt! :mad:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Har funderat på det men jobbar i ett område där ditt är mitt enligt en del så jag är inte så säker att den finns kvar när jag slutar på morgonen :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
gör som jag. köp en hoj som folk inte vill ha :)

Eller flytta till Umeå...

Det har hänt att jag har glömt nycklarna i tändningslåset och gått iväg och tagit en fika på stan, med hjälmen hängandes på hojjen.

Sen att ingen vill ha min hoj heller är ju en annan sak, dom snodde ju min moped som var en Jawa 210 :huvet

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Var dag i ur och skur

Jag pendlar var dag från södra London till centrum det e omöjligt att köra bil och lokaltrafiken är hopplösa så det får bli bågen.
Jag hadde hoppats på att få hem KTMén en 640 Adv innan vintern för en zx10r med Dunlop skitdäck är småinteresant när det är halt :skrämd
Kolla länken så förstår ni vad jag menar med hopplös lokaltrafik
http://www.backingblair.co.uk/london_underground/index.htm

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
haha enda gången npn försökt sno en båge av mej var min gammelsuka som inte rullade en meter för den är så jävla vresig. Så de hade fuckat upp mitt abuslås och tändningen, men gett upp sen antar jag...

Eller flytta till Umeå...

Det har hänt att jag har glömt nycklarna i tändningslåset och gått iväg och tagit en fika på stan, med hjälmen hängandes på hojjen.

Sen att ingen vill ha min hoj heller är ju en annan sak, dom snodde ju min moped som var en Jawa 210 :huvet

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
kostar ju ett helt helvete att åka också, begriper jag det hela rätt får man hosta upp närmare 1000-2000 pund för ett helårskort om man vill susa runt i alla zoner. eller? minns det kostade som ett helt helsike när jag var där...

Jag pendlar var dag från södra London till centrum det e omöjligt att köra bil och lokaltrafiken är hopplösa så det får bli bågen.
Jag hadde hoppats på att få hem KTMén en 640 Adv innan vintern för en zx10r med Dunlop skitdäck är småinteresant när det är halt :skrämd
Kolla länken så förstår ni vad jag menar med hopplös lokaltrafik
http://www.backingblair.co.uk/london_underground/index.htm

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
kostar ju ett helt helvete att åka också, begriper jag det hela rätt får man hosta upp närmare 1000-2000 pund för ett helårskort om man vill susa runt i alla zoner. eller? minns det kostade som ett helt helsike när jag var där...

Jag fick bita i sura äpplet i fögår då det var is på gatan det kostade mig £6.6 för ett dagskort

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
När det inte är allt för halt eller kallt åker man till skolan i bland, antingen det eller bussen:rolleyes:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
När jag jobbade i samma stad så blev det hoj rätt ofta. En halvmil misär i köerna på morgonen och sedan var det fem mil eller så hem...

Nu jobbar jag fyra mil bort längs E4, utan några roliga alternativa vägar. Dessutom skall jag genom en stad där trafiksituationen är katastrofal. Någon gång har jag tagit sovmorgon och kört hoj efter rusningen men annars får det bli plåtskåpet. Tur att jag äntligen har ett plåtskåp som är lite roligt att köra!

gör som jag. köp en hoj som folk inte vill ha :)

:finger

;)

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Alla dagar under sommarhalvåret då vädret tillåter och inga ungar bor hos mig. Inte heller när man vet att ngt stort ska hämtas/lämnas m.m. efter jobb. Eller på fyllan....:näsblod

:D

Lägger många mil per år. :tummenupp

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Skulle givetvis vara trevligt, men jag ids inte riktigt stå sur och trött och grinig och slåss med korv-skinnställ och kruka, istället promenerar jag till jobbet och håller mig smal och fin.

/perris

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Skulle givetvis vara trevligt, men jag ids inte riktigt stå sur och trött och grinig och slåss med korv-skinnställ och kruka, istället promenerar jag till jobbet och håller mig smal och fin.

/perris

Du kör inte hoj alls numera alltså? :D

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triumph Sprint RS
Jag pendlar hela året om, 1-2 dagar i veckan, bara det inte är risk för halka eller snö.
Om om det åskar och blixtrar inom en radie av 5km från mig så kör jag av uppenbara skäl inte heller hoj... :skrämd

Tidigare pendlade jag varje dag, men sedan frun fick nytt jobb så tar hon bussen, eller så samåker vi när det är möjligt.

Lite lättare blir det att motivera hojen när det är lite kurviga landsvägar till jobb...

Skall man titta på det ekonomiska och miljömässiga så drar ju hojen dessutom betydligt mindre bensin, och då har vi ändå en 1,6l motor på bilen (Skoda) :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln