Pendlar du med MC?

Brukar du pendla med hojen?

• Antal röstningar
    0

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triumph Sprint RS
Bara det är ju ett skäl i sig varför du inte tar bilen till jobbet. :tungan

Hahaha...ja visst! :D

Men det vet i tusan vilka bilar som skall till för att locka mer än hojen på landsvägar, om vi nu pratar om mer än engångstillfällen.
En BMW M3(5) t.ex. kan säkert ta uppmärksamheten från hojen (om nu någon skulle lämna den i mina händer en tid), men bara några gånger.
Sedan så försvinner nyhetens behag.
Visst, en Ferrari eller Porche av häftigare sort kan säkert göra det under en längre tid.
Men sedan då?
Vet ej... :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
haha enda gången npn försökt sno en båge av mej var min gammelsuka som inte rullade en meter för den är så jävla vresig. Så de hade fuckat upp mitt abuslås och tändningen, men gett upp sen antar jag...

Hade du bott närmare hade jag hämtat resterna av ditt gammel-as... :D
Det låter som ett passande temprament för mig!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Pendlar varje dag, oavsett väder och väglag. Har ingen bil och inget bilkort (än) och 3,5 mil till jobbet utan möjlighet till lokaltrafik. I ride my bike. :tummenupp

Preben.

Medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
er-6n me abs
kör mars-oktober 24 mil om dagen till o från jobbet,,sen kommer all nöjesåka till på det.
blir en del mil av det

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Pendlar för att det är roligare än buss, eller egentligen för att jag är för dålig på att passa in livet i tidtabeller. Märkte i somras att det blev lite tråkigt att köra när det var mestadels pendling och då på motorväg.
Har man inget fancy-schmansy-åk (som Jörgen K:s HD t.ex) så är det väl rimligt att bruksa med bågen. Flest mil/ år vinner, eller?:näsblod

Last edited:

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
finns inget bättre sätt att starta dagen på, lite frulle sen konka ut hojjen ur garaget o ta en redig repa på bak slangen på väg till jobbet... då vaknar man till och kan skippa morgonkaffet som man blir risig i magen av.
men tyvär har jag slutat med det eftersom det har skett extremt mycket stölder av hojjar i falun = (.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
När jag jobbade i samma stad så blev det hoj rätt ofta. En halvmil misär i köerna på morgonen och sedan var det fem mil eller så hem...

Nu jobbar jag fyra mil bort längs E4, utan några roliga alternativa vägar. Dessutom skall jag genom en stad där trafiksituationen är katastrofal. Någon gång har jag tagit sovmorgon och kört hoj efter rusningen men annars får det bli plåtskåpet. Tur att jag äntligen har ett plåtskåp som är lite roligt att köra!

:finger

;)

HUMOR! Men de e inte för intet garageförsäkringen för min bad boy inte är så straffig. Att den inte är stöldbegärlig betyder inte att den inte är :yoparty det betyder bara att tjyvarna inte har smak...

gör du det. den har inte motor, framlampa och vissa kåpor mer och ligger i två papplådor i mitt rum.

Hade du bott närmare hade jag hämtat resterna av ditt gammel-as... :D
Det låter som ett passande temprament för mig!

Haha, där hade jag min hoj ståendes i en vecka (den stannade där så jag lät den stå och köpte en ny och drog vidare, jag var fast besluten att dra till Bryssel nämligen) och visst hade de försökt. moppelåset från den till stolpen var ett mine blott men abus-blocket stod pall... haha det vore ett straff i sej att få den skrothögen med sej.

Det finns inte i det här området :( allt som man kan ta tar man oavsätt om man får 1 kr eller 10000 för den.

OCH är det inte lönt att ta den så kan man ju roa sig med att förstöra den :rolleyes:

Jag pratar om en stadsdel i Malmö som börjar på R ;)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...