Peter Wahlbeck rasar mot motorcyklister

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
snart!
10min in tjatar ju bara en kärring om "Okej" :confused:
Tankar ni hem eller lyssnar ni online, och isf vilket program använder ni att lyssna med ? :huvet

Edit:
Men säg att det va onsdag då! :argpådato

"Säg till motorfarbrorn att skaffa sig en annan hobby där han kan skrika" Hahaha

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag tycker Ring P1 är ett bra program. Där hör man sanningen[tm] från vanliga svenskar!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
tack, hade fått letat länge

"Snälla farbror motorcykelfarbror skaffa en annan hobby" :lol

26:25 kommer en mc-åkare in i programmet :tummenupp

"en vuxen karl blir aldrig äldre än 12 år" :rofl

"man har pipor för att man ska bli synlig i trafiken"

28:43 kommer nästa mc-åkare in, 67 år :tummenupp

"bilarna åker kors och tvärs, ljudet är en livförsäkring" :gnissla

33:40 vilken skön snubbe :lol

"allting är ju hemskt verkar det som, det är livsfarligt att leva, man kan visst dö, tror jag"

Last edited:

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Markus skrev:
2115949 Vad jag förstått så var det för att vegetarianers bajs luktar godare.

Det säger ju inte lite om hur slut han är! :fart :zpy

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ejvor Viola Josefsson är min nya idol!

Lyssna på dagens Ring P1! Sist i programmet, telefonsvararmedelanden. En gammal dam ringer in ang. arga Peter:

- Jag tycker det är underbart med dessa motorcyklar, de är ett vårtecken! :hihi :tummenupp

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Han har rätt i det han säger, här i stan är det många SPORThojar som kör med öppna blås, gärna fullgas genom stan. Tydligen så tog HD-ägarna åt sig mest, men jag tror P.W. syftade på de högvarviga sporthojarna som låter JÄVLAHELVETES-högt.

För övrigt så avskydde jag Peter Wahlbeck ända tills jag såg honom live!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tåbbä skrev:
2118134 men jag tror P.W. syftade på de högvarviga sporthojarna som låter JÄVLAHELVETES-högt.

Tror iofs han stör sig lika mycket på hd med raka rör. Har man gått runt i innerstan och sett hur bl.a. hundar reagerar när det kommer en hd med raka, korta pipor förstår man hans utgångspunkt.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Ska han som ringde in föreställa en komiker? det var ett av de tråkigare samtalen jag hört på "Ring P1", hehe han tyckte att det är barnsligt med motorcyklar som låter och då brukar han gör pistolen mot dom, är inte det barnsligare?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Probotector skrev:
2118460 är inte det barnsligare?

Svar: nej

Att vilja höra höga ljud är dork-varning.

Men jag håller med om att det är skoj, men man kan också erkänna hur primitivt, barnsligt och korkat det är.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Markus skrev:
2118485 Svar: nej

Att vilja höra höga ljud är dork-varning.

Men jag håller med om att det är skoj, men man kan också erkänna hur primitivt, barnsligt och korkat det är.

Är höga ljud verkligen barnsligt? då menar du att alla F1-förare, Supermotardförare och Motogpförare är töntiga eftersom deras fordon låter högt samt att deras publik måste vara supertöntiga som vill lyssna på det där om och om igen eller?

Hehe står en snubbe med en H-D som låter högt vid ett rödljus och en kille står vid trottoaren och gör pistolen, är inte det lite töntigt? alltså borde inte det klassas som hot i form av att "jag ska döda dig"?
Testa att göra så mot en polis så får man fan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Probotector skrev:
2118669 Är höga ljud verkligen barnsligt? då menar du att alla F1-förare, Supermotardförare och Motogpförare är töntiga eftersom deras fordon låter högt samt att deras publik måste vara supertöntiga som vill lyssna på det där om och om igen eller?

Nej inte alls, jag menar att det är primitivt att eftersträva högt ljud. Jag själv skulle även jag vilja ha bättre ljud, men jag sticker inte under stol med att jag tycker det är barnsligt. Jag har således full förståelse för de som provoceras av dessa ljud.
:hej

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Markus skrev:
2118744 Nej inte alls, jag menar att det är primitivt att eftersträva högt ljud. Jag själv skulle även jag vilja ha bättre ljud, men jag sticker inte under stol med att jag tycker det är barnsligt. Jag har således full förståelse för de som provoceras av dessa ljud.
:hej

Okej, trodde att du var emot höga ljud i allmänhet :gnissla

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Höga ljud är underbart!

Att gå på tex en rock konsert utan att kunna känna det underbara trycket från en dubbeltrampad baskagge skulle inte ens komma på frågan. :yoparty

Påsk å nyårs fyrverkeri skulle ju inte va speciellt roligt om det inte small riktigt högt tillsammans med ljusstjärnorna, töntigt!? tycker jag absolut inte, men de som gör det.. ok fine by me!

Vissa tycker det är töntigt andra tycker det är underbart, det kommer alltid att råda delade meningar om ALLT, och ingen har mer rätt än den andra.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln