Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
jag är en sjuk man[/url]
Oho nu börjar det bli spännande borta i Torslanda igen.
Kanske dags att åka bort och visa lite trix när man mekar som jag sett när min farbror gjort i sin bilverkstad. (hänga över axeln råd)

Själv har man jäkla lust att mecka men hjälper andra fölk o fä istället :/
Börjar redan känna paniken inför säsongen! :D

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
ja den har kostat lika i delar som när den var 3 år gammal då jag köpte den och innan hade jag vito 99 a och nu är jag på väg att byta upp mig till 2007 a 115 cdi

kolla in denna filmen om formel 1 och turbo

spola in till 15 då dom står i bromsrummet och det säger oj om motorn och sen vid 46 ja hela filmen är sevärd

:tummenupp

http://vimeo.com/18209644

En sån blir det nog här också så småningom tror jag.

Grymma filmer!! När jag var liten följde jag F1 med stort intresse, det är som att kastas tillbaka i tv-soffan och svartvita motorsportdelen i teknikens värld:yoparty

Den här är skön(23:40): "The first lesson that the Cosworth engineers are learning, is that even a familiar engine, when it´s turbocharged, can fail in mysterious and catastrophic ways:)

Ähum, aktuellt än idag här i turboforat....:rolleyes:

När dom sitter och chattar "transatlantic" i del två och skickar mappar till varandra och en av ingenjörerna beskriver med lysande ögon hur datorn har ett, med dagens mått mätt, ytterst primitivt skydd mot hackning är på gränsen till obetalbart...:yoparty

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Har sett båda nu efter att du länkar det, klart sevärd! Tack ska du ha :tummenupp

Ser ut att bli riktigt fin den där hojen :)

tack så mycket ,trevligt med en liten klapp på axeln ibland.skulle man nämna på jobbet om vad man gör på fritiden med hojjen så är man än en gång idiot förklarad:tummenupp

BAN

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2009
Hoj
1993 Suzuki GSX 1100 RW
tack så mycket ,trevligt med en liten klapp på axeln ibland.skulle man nämna på jobbet om vad man gör på fritiden med hojjen så är man än en gång idiot förklarad:tummenupp

Alla förstår sig inte på riktig konst tyvärr...
Fick du min PM?

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Va fan Peter! Jag har ju helt missat den här tråden ju! Att du orkar hålla på :tungan Men det ser jävligt nice ut i alla fall! Ser fram emot att se den till våren eller sommarn eller när du nu e klar :yoparty

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Va fan Peter! Jag har ju helt missat den här tråden ju! Att du orkar hålla på :tungan Men det ser jävligt nice ut i alla fall! Ser fram emot att se den till våren eller sommarn eller när du nu e klar :yoparty

har du missat mitt nya bygge,det blir inget julkort i år:tummenupp
det är ju tänkt att den ska slangas med till våren o göra feta hjulspinn o hjulningar hehe:D

ha det det bra majs

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
busa motorn

hej

efter lite påtryckningar o gliringar om att inte motorn e klar som jag fick när jag var i stockholm i söndags var det dags.

men först lite mat så man inte blir så grinig när kolvringar och nysprayade packning ska passas in,men först noggrann tvätt o torkning av alla delarna.

undrar om inte såg puckens bil här i göteborg idag:tummenupp

Bifogat

• 012.jpg
    012.jpg
    225.9 KB · Visningar: 263
  • 017.jpg
    017.jpg
    232.8 KB · Visningar: 248
  • 016.jpg
    016.jpg
    235.4 KB · Visningar: 238
  • 015.jpg
    015.jpg
    241.3 KB · Visningar: 248
  • 014.jpg
    014.jpg
    237.8 KB · Visningar: 219
  • 013.jpg
    013.jpg
    227.6 KB · Visningar: 211
  • 011.jpg
    011.jpg
    208.3 KB · Visningar: 274
Last edited:

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Det är BARA......

.....att bygga ihop motorn, det ser ju vem som helst!!
:p

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
hej

efter lite påtryckningar o gliringar om att inte motorn e klar som jag fick när jag var i stockholm i söndags var det dags.

men först lite mat så man inte blir så grinig när kolvringar och nysprayade packning ska passas in,men först noggrann tvätt o torkning av alla delarna.

undrar om inte såg puckens bil här i göteborg idag:tummenupp

det där är INTE en spacer va? det är turbokolvar va?
mvh

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
busa spolar

hallojsan

lite mek med spolarna idag så nu är det klart.
det blev med genomgående bult med nylock m6 igenom ventilkåpan och distanser mellan kåpan o spole på 25 mm med urborrat för muttern.

idag har ram,sving,bromsstag och bakram lämnats till pulverlack som ska likna natureloxeringen ja vi får se hur det blir ( tack flu för hjälpen )

ha bra kväll

Bifogat

• 007.jpg
    007.jpg
    222.7 KB · Visningar: 158
  • 006.jpg
    006.jpg
    224.2 KB · Visningar: 160
  • 005.jpg
    005.jpg
    242.5 KB · Visningar: 162
  • 003.jpg
    003.jpg
    226 KB · Visningar: 160
  • 002.jpg
    002.jpg
    234.7 KB · Visningar: 139
  • 004.jpg
    004.jpg
    241.2 KB · Visningar: 138

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Det är PORR det här!!!

hallojsan

lite mek med spolarna idag så nu är det klart.
det blev med genomgående bult med nylock m6 igenom ventilkåpan och distanser mellan kåpan o spole på 25 mm med urborrat för muttern.

idag har ram,sving,bromsstag och bakram lämnats till pulverlack som ska likna natureloxeringen ja vi får se hur det blir ( tack flu för hjälpen )

ha bra kväll

:glömdet

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Det får bli att jag skaffar en pump innan kanske, eller det kanske inte behövs för att veta vart returen ska sitta??

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
busa ramen

hej

igår var ram,sving,bromsstag,bakram.färdigt från pulverlacken så delarna hämtades idag,fan va bra det blev tycker jag.
nästan så att jag behöver lacka fälgarna behöver lackas fast jag monterar dom nya däcken på dom redan.

tänkte iså fall lacka dom suzukiblå eller blank svarta vad tycker ni gubbar,ska jag ge fan i det eller go for it

Bifogat

• 009.jpg
    009.jpg
    230.9 KB · Visningar: 181
  • 010.jpg
    010.jpg
    232.1 KB · Visningar: 169
  • 011.jpg
    011.jpg
    212.6 KB · Visningar: 166
  • 012.jpg
    012.jpg
    221.4 KB · Visningar: 187
  • 013.jpg
    013.jpg
    227.5 KB · Visningar: 163

BAN

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2009
Hoj
1993 Suzuki GSX 1100 RW
hej

igår var ram,sving,bromsstag,bakram.färdigt från pulverlacken så delarna hämtades idag,fan va bra det blev tycker jag.
nästan så att jag behöver lacka fälgarna behöver lackas fast jag monterar dom nya däcken på dom redan.

tänkte iså fall lacka dom suzukiblå eller blank svarta vad tycker ni gubbar,ska jag ge fan i det eller go for it

Blankt svart eller vitt(!). Go for it! Med den finishen på övriga prylar lär du ångra dig om du inte gör det!

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...