Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Läst igenom hela tråden från sida ett nu, verkligen ett sjukt fint arbete du har gjort! Gillar speciellt grenröret, mycket fint hantverk!

tack så mycket
vi får väl se om den kommer att prestera lika mycket som den kommer att se bra ut hehe:tummenupp

snart kommer det in lite mer cash så att det blir fart på bygget igen

:Bugar

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
eloxering

hello

idag har jag hämtat lite delar från eloxeringen,kolla vilken skillnad på färgen med olika material kedjespännarna,motordistanser,o lite smått o gott
sen svarvade jag brickor till dom nya m 12 bultarna i rostfritt,inte mycket mer hände idag,
ha en bra kväll

Bifogat

• 004.jpg
    004.jpg
    237.6 KB · Visningar: 277
  • 006.jpg
    006.jpg
    222.9 KB · Visningar: 231
  • 005.jpg
    005.jpg
    227 KB · Visningar: 224

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tyvär så verkar dom inte alltid veta vad dom gör
eloxerargubbarna

Innfärgningstider bland annat varierar på olika material , Jag har också fått varierande resultat på bitar jag VET är i samma legering

Till och med en och samma detalj som omeloxerats har fått olika färger
Det trista är att man offta får komentaren " det är materialets fel" sen står man där med en bit man inte är nöjd med

Men OLJA in bitarna dom är satans torra och suger i sig vad som helst när man får dom från badet , ger bättre lyster och skyddar mot urlakning utav färgen

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Tyvär så verkar dom inte alltid veta vad dom gör
eloxerargubbarna

Innfärgningstider bland annat varierar på olika material , Jag har också fått varierande resultat på bitar jag VET är i samma legering

Till och med en och samma detalj som omeloxerats har fått olika färger
Det trista är att man offta får komentaren " det är materialets fel" sen står man där med en bit man inte är nöjd med

Men OLJA in bitarna dom är satans torra och suger i sig vad som helst när man får dom från badet , ger bättre lyster och skyddar mot urlakning utav färgen

just så har dom alltid sagt om materialet men jag betalar ju inte många spänn för arbetet heller har jag tänkt,jag ska prova att olja bitarna imorgon:tummenupp

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
tig

hej
något tragiskt har hänt,det värsta man kan tänka sig just
min tig svets har blivit jordad för sista gången i arbetsbänken
helt död.

buhu:död:brinnerup:huvet:mad::confused::näsblod

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Gravöl ikväll? Hoppas inte att polermaskinen går samma öde tillmötes.

Se det positiva i detta Peter, nu kan du ju söpa sej en vattenkyld utan att den gamla blir avis:banana

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Är det där din hoj, innan du byggde 1000 kaross?

nääääääää jag tjöpte en krockad från tyskland med kåpor o allt:tummenupp

Gravöl ikväll? Hoppas inte att polermaskinen går samma öde tillmötes.

Se det positiva i detta Peter, nu kan du ju söpa sej en vattenkyld utan att den gamla blir avis:banana

fifan tänk om det skulle hända då skulle jag göra kaos med hela garaget
plötsligt

Neeeejjjjj..!!:död:död

Det blir en tyst minut.

undrar om det inte stog 666 på min oxå innan den kortslöt sin sista propp:tummenupp

jag har offrat några gaskåpor o lite svetstråd för att blidka svetsgudarna

varför just nuuuuuuuuuu
men okey,det är bara att bryta ihop o komma igen med en ny svets

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
lykthållare

hej

ikväll har jag börjat med att svarva hylsor i alu som sen ska eloxeras till gaffelbenen,dom är 50 mm innerdiameter sen svarvade jag oringsspår för att få dom att sitta tajt på benen.

så i underkant på lamphuset kommer det ett stag till den opolerade gaffelkronan hehe,jag tror att det kommer att bli bra men jag får komma på något fränt från gaffelringarna till lyckthuset och inte bara ett rakt stag.någon kanske kan komma med lite goa förslag igen

tackar för idag

p.s andvänd huvet för en gångs skull var det nån som sa

Bifogat

• 010.jpg
    010.jpg
    220.3 KB · Visningar: 168
  • 011.jpg
    011.jpg
    229.6 KB · Visningar: 180
  • 012.jpg
    012.jpg
    228.7 KB · Visningar: 184
  • 005.jpg
    005.jpg
    224.6 KB · Visningar: 221

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Har inte skrivit här på ett bra tag och jag säger bara WOW.. :Bugar:Bugar

Nå? Är det nu 400 eller 500 du strävar mot? :kulspruta

Aj aj, ser ut att göra ont :såjaponken :krama

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Har inte skrivit här på ett bra tag och jag säger bara WOW.. :Bugar:Bugar

Nå? Är det nu 400 eller 500 du strävar mot? :kulspruta

Aj aj, ser ut att göra ont :såjaponken :krama

400 på hjulet skulle vara gött,åkte med 300 på 1100 hehe den gick bra men man vänjer sig med att se allt suddigt på sidorna av vägen jaja den gick bra men det ska vara så man blir lite bajsnödig hela tiden,i värsta fall så kommer det en liten klump i strumpbyxorna heheh:tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
undrar om det inte stog 666 på min oxå innan den kortslöt sin sista propp:tummenupp

jag har offrat några gaskåpor o lite svetstråd för att blidka svetsgudarna

varför just nuuuuuuuuuu
men okey,det är bara att bryta ihop o komma igen med en ny svets

Det måste betyda att det är kontakt med mörkrets makter:D Jag hade lite offerverksamhet förra veckan, offrade slantar på gaslinser och tillbehörsjox, 1mm volfram, går att svetsa småå grejer:tummenupp

Hoppas svetsguden blev nöjd.

hej

ikväll har jag börjat med att svarva hylsor i alu som sen ska eloxeras till gaffelbenen,dom är 50 mm innerdiameter sen svarvade jag oringsspår för att få dom att sitta tajt på benen.

så i underkant på lamphuset kommer det ett stag till den opolerade gaffelkronan hehe,jag tror att det kommer att bli bra men jag får komma på något fränt från gaffelringarna till lyckthuset och inte bara ett rakt stag.någon kanske kan komma med lite goa förslag igen

tackar för idag

p.s andvänd huvet för en gångs skull var det nån som sa

Eller kanske akta huvet.

Jag är lite orolig över att han murphy håller på att nästla sig in. Först styrlagret, sen svetsen och huvet:va Du får nog läsa fader vår baklänges och hänga vitlök runt halsen:krama

Last edited:

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
pw; Du får nog läsa fader vår baklänges och hänga vitlök runt halsen:krama[/QUOTE skrev:
Har du glömt bönen så kommer den här igen.

Effekten vår som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid. Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta den som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroll utan fräls oss från laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten i evighet. Amen

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Har du glömt bönen så kommer den här igen.

Effekten vår som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid. Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta den som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroll utan fräls oss från laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten i evighet. Amen

hej
den var bra nu kan jag den utantill-

idag har jag mekat bromsslang fram,jag tog hem slangarna med pressade nipplar men bara på en sida för att kunna mäta dom ordentlig o få det riktigt snyggt,man kan ju ta sladd eller nått sånt o måtta med men det här blev ju bättre,så omorgon ska han få pressa den andra sidan.

ha det gött

Bifogat

• 006.jpg
    006.jpg
    233.6 KB · Visningar: 166

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Du missar väl inte vinkelförhållandet mellan banjosarna om det är Hydroscands styva stålomspunna slang?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du missar väl inte vinkelförhållandet mellan banjosarna om det är Hydroscands styva stålomspunna slang?

Prickar övar a, a och o igen? Vad roligt!

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
KTM 580-02 motard
400 på hjulet skulle vara gött,åkte med 300 på 1100 hehe den gick bra men man vänjer sig med att se allt suddigt på sidorna av vägen jaja den gick bra men det ska vara så man blir lite bajsnödig hela tiden,i värsta fall så kommer det en liten klump i strumpbyxorna heheh:tummenupp

Ha ha ha ha ha precis så ska det vara :yoparty ta patent på det utrycket..Fan du är min idol .......

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept