Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Kablarna till pumpen måste du knycka från en lambdasond ( siliconhöljen )

hej
såna kablar blir det då jag har sparat en del lambdasonder
grejjat lite med plenumet idag och snart har jag alla kontaktstycken till kabelhärvan

ha det:tummenupp

Bifogat

• 009.jpg
    009.jpg
    244.3 KB · Visningar: 286
  • 010.jpg
    010.jpg
    225 KB · Visningar: 269

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Hehe , Jag undrade just det samma

Kanske blir både hängslen och svångrem:yoparty

hittade ju en kyl i skåpet den var säkert nått jag köpte fel till den gamla 1100.tänkte att den är bra att i plenumet,redan nu man vet ju inte hur man tänker i framtiden.
och så är den väl bra som diffusor till luften

go morron

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Kan det inte bli omvänd effekt om du har vattenkylare.

Tänkte så här.
Har du luftkyld IC så har du väl oftast en lägre insugstemp än med en vattenkylning??
Om tempen är högre på vattenkylaren, värmer den inte då den redan kalla luften??
Min funderingar är då.
Ingen nytta med luft ICn!!

Om du ska ha både och vill säga!! glömde det.

Är det inte jobbigare för luften att ta sig igenom vattenkylaren med eftersom det är mycket mindre yta och värmas upp av det??

Det är ju ändå runt 500 galopperande som ska trängas!

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Kan det inte bli omvänd effekt om du har vattenkylare.

Tänkte så här.
Har du luftkyld IC så har du väl oftast en lägre insugstemp än med en vattenkylning??
Om tempen är högre på vattenkylaren, värmer den inte då den redan kalla luften??
Min funderingar är då.
Ingen nytta med luft ICn!!

Om du ska ha både och vill säga!! glömde det.

Är det inte jobbigare för luften att ta sig igenom vattenkylaren med eftersom det är mycket mindre yta och värmas upp av det??

Det är ju ändå runt 500 galopperande som ska trängas!

hej

hehe omvänd effekt - 400 hk
nej jag tänkte inte kyla luften nu med vatten eller ha den inkopplad.det var mest för typ ifall att,kanske skulle prova med vattnen,svängradien på hojjen blir jobbig,den vanliga kylen kyler sämre ja du fattar

heeeeeeeej

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hej

hehe omvänd effekt - 400 hk
nej jag tänkte inte kyla luften nu med vatten eller ha den inkopplad.det var mest för typ ifall att,kanske skulle prova med vattnen,svängradien på hojjen blir jobbig,den vanliga kylen kyler sämre ja du fattar

heeeeeeeej

Låter som en bra ide , Svårt om man ångrar sig efteråt

Att åka med Vattenkyld IC förutsätter att separat vattensystem

Efterkylaren placeras ju där inte strålningsvärme råder

Vid körning Of boost så kyler den inlupna luften vattnet tillsammans med efterkylet

Man får en väldigt jämn temperatur på laddluften med vattenburet system, Dock kan nog en STOR luft till luft kylare ge en lägre temperatur

Den största vitsen på en Mc är dock inte effektvinsten i sådan utan snarare att maskinen inte smälter ner till skrot

Effekt har man nog av ändå:yoparty

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Låter som en bra ide , Svårt om man ångrar sig efteråt

Att åka med Vattenkyld IC förutsätter att separat vattensystem

Efterkylaren placeras ju där inte strålningsvärme råder

Vid körning Of boost så kyler den inlupna luften vattnet tillsammans med efterkylet

Man får en väldigt jämn temperatur på laddluften med vattenburet system, Dock kan nog en STOR luft till luft kylare ge en lägre temperatur

Den största vitsen på en Mc är dock inte effektvinsten i sådan utan snarare att maskinen inte smälter ner till skrot

Effekt har man nog av ändå:yoparty

jiiiiippiieeeeeeeeeee jag hade rätt jag hade rätt jag hade rätt tra la la la laa.så får det bli men man måste väl ha en avluftning uppepå plenumet,går det att borra o gänga för 1/8 på motsvarande sida där ingångarna sitter:Bugar

mvh han me benet

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
jiiiiippiieeeeeeeeeee jag hade rätt jag hade rätt jag hade rätt tra la la la laa.så får det bli men man måste väl ha en avluftning uppepå plenumet,går det att borra o gänga för 1/8 på motsvarande sida där ingångarna sitter:Bugar

mvh han me benet

Aha, då vet jag med.

Jag bara undrade och fick svar :D

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
turbotrycks mätare

halloj

vad tycker ni ska man ha en laddtrycksmätare eller inte,man hinner ju inte kolla på den ändå när det går på full banan
det skulle vara snyggt att slippa den,men ballfaktorn försvinner ju e klart:tummenupp

idag kom det 2 paket med roliga grejjer tänkte jag o slet upp första paketet där skulle kammarna ligga men det var bara en och till råga på allt en avgasare,den jäv.. hade skrivit i det finstila att auktionen bara var för avgaskammen men på bilderna och texten ´var det både in och ut. grrrrr

sen öppnade jag det andra det var inner skärmen bak med hållare för batteriet men nääääääääääää då sitter stötdämparen ivägen för den har ju gasbehållare,men det har kanske inte de gamla k1 o k2 orna

det kändes som skit ner dig grejja inte mer gå o lägg dig det är inte meningen att den ska bli klar

hej:huvet

Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
halloj

vad tycker ni ska man ha en laddtrycksmätare eller inte,man hinner ju inte kolla på den ändå när det på full banan
det skulle vara snyggt att slippa den,men ballfaktorn försvinner ju e klart:tummenupp

idag kom det 2 paket med roliga grejjer tänkte jag o slet upp första paketet där skulle kammarna ligga men det var bara en och till råga på allt en avgasare,den jäv.. hade skrivit i det finstila att auktionen bara var för avgaskammen men på bilderna och texten ´var det både in och ut. grrrrr

sen öppnade jag det andra det var inner skärmen bak med hålla för batteriet men nääääääääääää då sitter stötdämparen ivägen för den har ju gasbehållare,men det har kanske inte de gamla k1 o k2 orna

det kändes som skit ner dig grejja inte mer gå o lägg dig det är inte meningen att den ska bli klar

hej:huvet

:huvet:huvet:mad::arsele:gnissla:död

Ajj då Öhlinare?

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Grymt fint bygge! Riktigt roligt att följa.. Blir de nått strippen åka till sommaren, eller är det bara gata?

Mvh Daniel

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
tack som fan det behövde jag höra idag:krama
vi får ta nya tag imorgon igen

ha det bra nu

Var och hämtade dumpen på posten idag! Stort av dig att skicka grejer till nån du inte ens träffat för att hjälpa till:tummenupp

Hedervärt är det minsta jag kan säga:krama

Förresten är det roligt som fan att läsa en "all in byggtråd" där det sågas och klipps hejvilt:yoparty Det blir en fin hoj att åka på så småningom

Tacksålänge

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
plenum

halloj
nya tag i garaget idag,hämtade insugsgummina till plenumet från motospeed.då jag fick låna en fin borrmall från turboandersson gick jobbet som smort o passade som handskarna oxå.
det blev bara lite slipande för att på en fin övergång från hålsågen till gummina.

sen har jag börjat med röret mellan plenumet och icn oxå och målet är att ha röret klart imon polerat o fint så att jag kan lägga det på hyllan tills monteringen.

fick oxå tag på kammar,kolla lådan pojken har gjort för att inte skada dom medan dom låg på hyllan,fan så seriöst:D

vassego farbror pw jag faxar över en fet faktura skriven med en gaffel när ditt bygge e klart hehehe:tummenupp

Bifogat

• 029.jpg
    029.jpg
    213.8 KB · Visningar: 172
  • 028.jpg
    028.jpg
    213.8 KB · Visningar: 173
  • 027.jpg
    027.jpg
    224.6 KB · Visningar: 175
  • 025.jpg
    025.jpg
    220.5 KB · Visningar: 178
  • 026.jpg
    026.jpg
    233 KB · Visningar: 194
  • 024.jpg
    024.jpg
    228.2 KB · Visningar: 178
  • 023.jpg
    023.jpg
    209.8 KB · Visningar: 170
  • 022.jpg
    022.jpg
    224.1 KB · Visningar: 230

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Hoj
Hmm, det ser ut som om man får lov att inspektera och om det ser lika bra ut i verkligheten som på bild. :p

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning