Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

nej vi bestämde att jag kommer till honom annars läy det som om det kunde bli en annan tid och jag ha gjort detta snarast nu,så nu håller man tummen

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
det är någon kontakt till andersson som har gjort detta till mig

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Härligt kommer baronen till dig, eller får du åka till Alingsås?

hej

nej vi bestämde att jag kommer till honom annars lät det som om det kunde bli en annan tid och jag vill ha gjort detta snarast nu,så nu håller man tummen

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

nej vi bestämde att jag kommer till honom annars lät det som om det kunde bli en annan tid och jag vill ha gjort detta snarast nu,så nu håller man tummen

fan börjar bli nervös busan ska besiktigas idag av sfro killen brrrrrrrr kl 16

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hur gick det?

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej
jaja det gick bra som fan,sfro kollade allt mycket noga så det tog nog iallafall 2 timmar o gå igenom allt

detta måste jag göra innnan slutbesiktning som blir den 23 april är
fixa rätt regbevis från vägverket det var fel på chassinummret som saknade en siffra som ska vara 17 siffror och bokstäver,den mänsliga faktorn vid registreringen tror jag när dom skulle kolla dom tyska papprern.

ljuddämpare som dämpar typ.
längre bult till radial oken som nu var för korta.
backspegel som inte är köpt på biltema.
vilken tillsatspinne som användes vid svetsningen av aluminiumet.

annars så tycke han att allt var riktigt bra byggt och behövde inte göras något med,vi pratade oxå hästar och vrid och han tyckte att han kunde godkänna runt 400 om den verkar bra byggd,phuuuu tänkte jag som visade ett bromsintyg från yamaha på 297 hästar så det gick bra tyckte jag.

alltså slut besiktning den 23 och han frågade om han fick provköra om det regnar jaaaaaaaaaa förfan bara den blir klar snart

jodåsåatt var det med det,skönt som fan och 2700 spänn kostade besöket som inkluderar slutbes och bullertest

ha en bra kväll

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

svetsarna fick godkänt utan några problem alls,han tyckte att allt så mycket bra ut.tack peter
roligt att prata med någon som var intresserad och inte bara hade det som jobb tycker jag.

ha det

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
var det Ludde i Alingsås som besiktigade?

hej
ja det stämmer det,men han hade något ställe i vårgårda som jag besiktigade på
sen blir det ett bullerprov oxå som den måste gå igen men vet inte hur jag ska lösa det ännu,den får ju inte låta mer än en originalhoj.
jag är lite inne på att andvända en originalljuddämpare på provet men han sa att dom tar ett kort som skickas med till bilprovningen för att man inte ska byta och sen säga att näääääeeeeeee han sa att det går med den.

go kväll

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
hej
ja det stämmer det,men han hade något ställe i vårgårda som jag besiktigade på
sen blir det ett bullerprov oxå som den måste gå igen men vet inte hur jag ska lösa det ännu,den får ju inte låta mer än en originalhoj.
jag är lite inne på att andvända en originalljuddämpare på provet men han sa att dom tar ett kort som skickas med till bilprovningen för att man inte ska byta och sen säga att näääääeeeeeee han sa att det går med den.

go kväll

Du får kanske göra en adapter platta som går att montera mellan ljuddämparen och själva avgasröret. Vet ej hur det ser ut på hayabusorna men som det sitter original på gsxr 1000. Så du bara kan byta själva slutburken från original till något som låter mer / ser snyggare ut eller den du verkligen vill ha. (om det nu inte är original)

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Måste vara kul att kunna åka utan att behöva glo efter farbror blå hela tiden pga oreggad turbo hoj!
Grattis till ett stort steg närmare legal turbo hoj till sommaren :tummenupp
Skulle det inte gå bra att sätta dit en V-Bands fläns, den är ju inte så klumpig och lätt att bara byta burk, www.turbobandit.com har olika storlekar!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA