Peterpains busaturbo

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

nu har man hämtat sig lite men jag har grym träningsvärk i armarna o låren men har man aldrig tränat så är väl det inte så konstigt.

så nu till körningen det lite besvärligt att svänga lika fort som dom andr gjorde men det gick ju snabbt att ta in försprånget när det blev raka igen,den är lite bråkig med den långa svingen och det gjorde att avgassystemet tog i hela tiden första åkningen,sen justerade jag upp svingen lite men det tog i alla fall sen höjde jag så mycket det gick då tog det inte i längre men oron att det skulle hugga tag satt ju kvar resten av dagen.

sen måste jag byta soppapumpen för med det lilla laddet så gick det ordentligt på rakan o soppan räckte men med höga laddet så börjde det hacka efter några sekunder ut men då jävlar tilldess så accade den fiiiint hehe
det blir att handla en bosch 044 pump imorgon o modda så att den får plats någonstans undrar om man kan ha den i tanken eller den kanske inte tål det så det får jag kolla.

sen tryckte den ut lite olja ur vevhusvetilationen så jag ska nog bygga en liten tank till den under sidokåpan där det får plats,det är kanske inte så konstigt att det kom lite olja den vägen när man bombar ordentligt,innan åkningen så ville besiktningsgubben att jag skulle lägga en saneringsavgift för domdäringa turbohojjarna går alllltid sönder o skuter olja tur att han inte såg sölet vid ventiltionen

fan va sköj det var så nu åker originalsvingen på när jag har råd med en kedja som kan sitta kvar nitad o färdig o bara byta när man byter sving

ha det gott

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
en bosch 044 är för utvändig montering.

iaf den jag köpte.... (bil bilen)

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja alltid finns det en bortförklaring att skylla på när en gammal 954 drar en på rakan ;) Iaf en gång :D Ne, den gick allt riktigt styggt rakt fram! :tummenupp

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tack! Ja det vart en riktigt skön grupp vi hamnade i Peter! Andra bandagen och man lär sig så sjukt mycket :) Fick bli några knäskraps öl på kvällen sen :D

Du får bygga om röret och fixa ett kortare filter så vi kan gasa i kurvorna med nästa gång!

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

någon kanske har en pump o sälja den behöver inte vara ny
jag har inget jobb:mad: sen ett tag tillbaka så en beg pump till bra pris skulle sitta fint
:banana

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag har en över sen jag övergav mekanisk insprutning på Harleyn, som du kan få billigt
2037_1.jpg

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
fan va glad jag blev när jag såg ett svar om pumpen men näää det var bara min skämtare till vän som drev med mig fack.men rätt kul iallafall

letar vidare

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Annars har jag en 530 did zvmx kedja till övers, ny i förpackning 120länkar.
Man får korta den ett par länkar på 1000 så den borde räcka till busan? (std sving då..)

Jojje62

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
KTM 129 SA -16, Suzuki M1800R -09, Hayabusa Turbo motor i bil
Imponerande bygge:tummenupp
Kulat du forsätter skriva, anars brukar trådarna dö ut när bygget är klart.

Har en fråga om vad du använder för insugningsgummi mellan spjällhus och plenum ?

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej jojje
det är ju kul att någon orkar läsa om det oxå :Bugarjag köpte från motospeed genom mitt gamla jobb på yamaha center dom största insugsgummina till mikuni förgasarna,tror att kostade ca 1700 spänn för alla 4

det var turboandersson som tippsade om att göra så
mer uppdates kommer säkert snart med lite nya grejjer o mer bankörning
mvh peter

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Jag följer dina byggen lite i bakgrunden. Mycket impad framförallt av blårykarn. Men jag kan kolla vad jag får ge för 044:an. Annars har vi internpump åxå dock ganska stor DIA på 60mm å pumpens längd är ca115mm ca170mm med anslutning. Hör av mig på måndag. En liten varning dock för mitt minne.....

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
1206150073.jpg1206150074.jpg1206150075.jpg1206150119.jpgnåra kort jag hittade från anderstorp hehe fort gick det inte

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024