Peterpains busaturbo

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Peter är strax här med sin buss, hoppas vi får en kalas helg i Danmark. Det är premiär för julölen i köpenhamn denna helgen:fyllisar

Jag kommer imorgon o hälsar på:)

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
I fredags var det fest med v-max klubben

Dagen efter fick Peter hjälpa en motivlackare att skruva ihop kåperna på en hoj, men han såg allt lite skakig ut på hand. Kan det ha varit alla julöl tro?....

Bifogat

• Peter fest.jpg
    Peter fest.jpg
    233.4 KB · Visningar: 190
  • Peter skruvar.jpg
    Peter skruvar.jpg
    229.6 KB · Visningar: 230

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

lite skakis var det allt men det ordnade sig underlördagen typ,vi var 9 stycken på krogen och jag hörde att vi drack 130 öl o lite andra grejjer:fyllisar

det är bara idanmark man kan sätta sig på golvet med en kall o snacka lite:tummenupp

Bifogat

• 029.jpg
    029.jpg
    234.3 KB · Visningar: 195
  • 030.jpg
    030.jpg
    238.7 KB · Visningar: 301
  • 031.jpg
    031.jpg
    235.5 KB · Visningar: 213
  • 032.jpg
    032.jpg
    229.9 KB · Visningar: 205
  • 033.jpg
    033.jpg
    240.8 KB · Visningar: 214
  • 034.jpg
    034.jpg
    244.3 KB · Visningar: 196
  • 035.jpg
    035.jpg
    246.3 KB · Visningar: 230
  • 036.jpg
    036.jpg
    247.9 KB · Visningar: 203
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
hej

lite skakis var det allt men det ordnade sig underlördagen typ,vi var 9 stycken på krogen och jag hörde att vi drack 130 öl o lite andra grejjer:fyllisar

det är bara idanmark man kan sätta sig på golvet med en kall o snacka lite:tummenupp

Ingen bild på min favvo i cowboy hatt?:slicka

Ni missade väl inte airbrush avdelningen med kroppsmålning:drool

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
hej

det där bara idanmark man kan sätta sig på golvet med en kall o snacka lite:tummenupp

Är det är en Brasse-fråga? Vilken bild ska bort? Menar som i Fem myror är fler än fyra elefanter.

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
såja
då var utställningarna klara så nu är det dags att ta ur motorn o kolla till hur den mår för om man bombade i en 1 time så blev det för mycket vehusventilation som sölade ner så förbannat.
hoppas att det inte har kostat en cylinderrad och en bunt kolvar isåfall grrr men men isär ska den iallafal

ha det så länge

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
go kväll

fick just ett mail från mrm om att nu fungerar boxen igen och det känns bra att det inte bara var fel på min montering av tändpic uppen:tummenupp

han ville byta till ett annat chip och att jag ska montera boxen vibbrations fritt så jag fär väl hitta på något bra till den.nu kan jag börja med motorn när jag väl har provstartat den med boxen när den kommer

ha det:krama

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Då får vi snart se snygga vibrationshämmande fästen då.
Ett annat tips är att montera boxen så långt ifrån tändnings som möjligt.

Väntar på bilder :tummenupp

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Då får vi snart se snygga vibrationshämmande fästen då.
Ett annat tips är att montera boxen så långt ifrån tändnings som möjligt.

Väntar på bilder :tummenupp

hej

nu har jag fått tillbaka boxen från mrm,mkt bra service kostade nada och det är ju alltid trevligt
så jag kopplade in den o hoppades att det skulle vara som robert på mrm sa att det var ett fel på boxen som gjorde att den inte startade.

så nu går den fint igen så nu blir det att filma kolvarna med min fina kamera som jag aldrig har andvänt men som verkade vara en bra investering för länge sen:tummenupp för att kolla varför den trycker lite i vevhusventilationen efter att man har brassat på ett en bra stund.

ha det

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fan vad bra den går nu.
Den är mer stabil än min Kawasaki på tomgång ju :yoparty

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
vad tror du peter hur länge räcker det med vevhusventilationen den låga varianten med en slang på innan det kommer oljedimma den vägen eller ska man bygga en liten tank som den slutar i och ett filter

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
hej

pratade en stund med andersson och han är väl den som vet mest om busorna och olika styrsystem här på forumet
när jag åkte hem från jobbet så snackade vi lite angående vevhusventilationen och det är så att busorna inte ska ha eller nästan inget alls vevhus tryck,så det blev till att börja ta ur motorn.

det var ju tur att jag började med det för det var ju lite oljigt runt där dumpen sitter och fy va äckligt med sån på min fina motor.om jag såg rätt så var det lite mer olja på bladet till 2 ans cylinder i spjällhuset och det får tiden utvisa om det är den kolven som har tagit stryk mest
så nu är det bara att lossa bultarna till motorn så den färdig att lyfta ur imorgon,såg även att det fuktade lite olja från ett par ställen på icn och ett tryckrör så det blir att göra nya allt eftersom

ha det så kommer mer kort imorgon

010.jpg011.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende