Peterpains busaturbo

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ser ju bra ut de där

Har bara en fråga

Var är mellanväggen till wastgaten?

den måste ända fram till ventilen

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Makalöst snyggt! Finns dock en viss risk att den blir mer bling än en Pimp my ride kärra om du fortsätter såhär :D

korvhasse

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2010
Hoj
2005 Suzuki Hayabusa
galet läckert! skicka ett hem till mig å! fan bra tempo i ditt garage. ikväll har ja iaf fått ur motorn ur min så nått får man ju gjort iaf.. men de är väl snart maj så står man där med halv hoj...

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
galet läckert! skicka ett hem till mig å! fan bra tempo i ditt garage. ikväll har ja iaf fått ur motorn ur min så nått får man ju gjort iaf.. men de är väl snart maj så står man där med halv hoj...

jag väntar på ditt tempo nu:tummenupp

hej
var nere igaraget innan jag stack iväg i morse,det finns ingen möjlighet o knö in ett delningsrör till wg.

så jag bygger ett nytt rör till det måste fan va det enklaste tror jag,är det något annat att tänka på denna gången:tummenupp

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj

hej
passa på nu o få ett grenrör byggt jag e i byggartagen så säg till bara:D

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
grenröret

hej

detta börjar likna en annan välkänd tråd på detta forumet:tummenupp
nu ska jag efter tips från andersson, kapa av wg röret o sen slitsa upp det o svetsa i en skilje vägg fram till wgn.

men jag undrar hur tätt ska det vara mot wg ventilen,den är lite konvex i sin form. man ska kanske svarva av den så den blir helt plan så att den blir tät som en grodröv mot skiljeväggen:va

peter pain in the a..

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej

detta börjar likna en annan välkänd tråd på detta forumet:tummenupp
nu ska jag efter tips från andersson, kapa av wg röret o sen slitsa upp det o svetsa i en skilje vägg fram till wgn.

men jag undrar hur tätt ska det vara mot wg ventilen,den är lite konvex i sin form. man ska kanske svarva av den så den blir helt plan så att den blir tät som en grodröv mot skiljeväggen:va

peter pain in the a..

Skiljeväggen har ju ingen omgivande luft som kyler, så den kan expandera mer än övriga röret, och därmed trycka på wg-ventilen så den inte tätar.
Jag skulle ha tagit 0.5mm till 1mm i spel.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fint som mus !

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Annars är det ju inte delat, twin entry

hej
så blev det inte på mitt rör hittils men det kommer att bli så i helgen,jag ska låna hem lite luftverktyg som är lättare att komma åt med än min tigersåg och kapmaskinen.

om till och med jag har fattat rätt ska det vara delat o tätt från varje puls men inte helt tätt mot wg n

ha det

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
hej
så blev det inte på mitt rör hittils men det kommer att bli så i helgen,jag ska låna hem lite luftverktyg som är lättare att komma åt med än min tigersåg och kapmaskinen.

om till och med jag har fattat rätt ska det vara delat o tätt från varje puls men inte helt tätt mot wg n

ha det

Jag har en sådandär liten luftbågfil eller vad det heter, om det är av intresse?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag har en sådandär liten luftbågfil eller vad det heter, om det är av intresse?

Det funkar hemskt o-bra med bågfilsblad till att såga rostfritt med. Om man nu inte har blad särskilt avsett för detta.

Har haft sönder både bågfilsblad, sågblad till kallbandsåg, svarvstål (iof mest beroende på mig) osv osv. :gnissla

Rostfritt är finemang att svetsa i, men jag personligen gillar inte att bearbeta i det..

Det ser kanoners ut annars peterpain! :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...