Peterpains nya turbobygge

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Köpte mitt från Canada... :rolleyes:
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
jodå jag har beställt hus från usa men det tar ju sån tid
jag vill ha det nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:banana
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Aha, från atp? jag beställde min turbo mm. från dom, bra priser och snabba leveranser. Det brukar vara posten i sverige som är den största bromsklotsen!!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
finns det v bandsklämmor som ser lite roligare ut än dom med en skruv
tänkte på såna som finns till tial wg till exempel
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Peter

Kolla Cummins, på grävmaskinen vi har sitter det klammer med excenter låsning liknande lämlås.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Peter

Kolla Cummins, på grävmaskinen vi har sitter det klammer med excenter låsning liknande lämlås.

ska kolla det,när kommer du hem,jag behöver mina fina rostfria avgasflänsar till bygget:tummenupp
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
gokväll

Nu har jag börjat lite med att kolla på link system och försöker sätta in i alla finesser o vart kablarna ska gå
kommer mer kort imon

ha det008.jpg009.jpg011.jpg012.jpg
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Peter

Är redan hemma men har inte velat ringa, jag har så mycket plats i garaget nu så jag är nöjd.
Ska åka förbi KBM idag och kolla om det ligger några färdiga bitar till dej där.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Plankat idéen :)
 

Peterr

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Martin Honda ZX9R
Hej Peter!
Du nu blir det nog lite tok tror jag. varför kör du trigger 1 på kam och trigger 2 på vev och inte tvärt om?
Du har ju inställningsmöjligheterna tvärt om i programmet nämligen, åtminstone i G4 programmet.
Med vänlig hälsning
Peter
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Hej Peter!
Du nu blir det nog lite tok tror jag. varför kör du trigger 1 på kam och trigger 2 på vev och inte tvärt om?
Du har ju inställningsmöjligheterna tvärt om i programmet nämligen, åtminstone i G4 programmet.
Med vänlig hälsning
Peter


plankar man rätt av så blir det så här.ska kolla men jag tror att du har rätt
det som är skrivet är inte alltid sant men allt på internätet är det hehe
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
11.1 Trigger Inputs
Trigger inputs are required for the G4 ECU to calculate engine speed as well as engine position.
In all but the most basic applications both Trigger 1 and Trigger 2 must be used. These must be
connected to crankshaft or camshaft position sensors to provide the required information.
Trigger 1 is used to determine crankshaft position.
Trigger 2 is used to determine the engines position in the firing order (cam position). Often
called the sync signal.
Digital Inputs may be required for Variable Valve Timing camshaft position sensors (Refer
to Digital Inputs Wiring for more information).
In applications using direct spark or sequential injection, Trigger 2 must always be driven from a
sensor on the camshaft a sensor using a trigger wheel that performs one revolution for each 720
degree engine cycle.
The Trigger 1 and Trigger 2 cables each include two wires surrounded by a braided shield.
These have the following functions.
Trigger 1 Cable (Black)
Black Trigger 1 signal input
White Sensor Ground
Trigger 2 Cable (Grey)
Red Trigger 2 signal input
White Sensor Ground
The braided shield in both cables MUST not be grounded at the sensor end. If the sensor has its
own shielded wire connection, make sure this does not connect directly to the engine block.
There are a large number of triggering variants used by different engine manufacturers. The
important differences are the type of sensors used, the number of pulses sent from the sensors
during an engine cycle and the timing of the pulses in relation to the engine cycle. There are two
main types of sensors that are commonly used. It is important that the sensor type is known, as
the wiring for each type is completely different.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top