Petie's RG 125 - Vintermek!

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
25 December 2009
Här har det vart dött ett tag. Ledsen att jag inte uppdaterat på så länge men skola och annat har varit ivägen hela tiden så jag har inte kunnat lägga ner så mycket tid på hojen.
Men nu är i alla fall allting grundat, har även våtslipat lite :tummenupp
Inte så mycket o se på egentligen, dessutom var grundfärgen fruktansvärt ful, men lyckat blev det i alla fall :)
33zfxci.jpg

Om jag hinner med så ska jag beställa lite småkrafs till hojen ikväll såsom bakdrev och avgaspackningar, annars tar jag det imorn. Återkommer när jag fått hem grejerna!

Last edited:

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
2 Januari 2010
Inte hänt så mycket med hojen egentligen. Allting är färdigslipat och klart för lack. Har bestämt mig för att inte beställa hem några grejer än då jag inte skulle ha råd att få ihop allt sammans. Så det jag ska fokusera på nu är att leta upp en lackerare och få allting lackat, sedan beställer jag grejer. Har skaffat fram en lista på olika lackfirmor här omkring i Falkenberg så jag tänkte ta mig tid och ringa upp dem i veckan och fråga om priser och så :wink:. Ikväll tog jag inte hojen i värmen med, kul grej mest men tyckte att den frös så mycket ute i minusgraderna! :p
Medans jag har den inomhus några dagar så ska jag dels analysera allt som möjligen behöver bytas, och sedan ska hjulen av för att "piffas upp" med lackpolering och fälgtejp! ;).
Inga bilder idag tyvärr, men det är ju inte så mycket att se egentligen.

Antar att det var allt för idag! ;)

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
2 Januari 2010
Inte hänt så mycket med hojen egentligen. Allting är färdigslipat och klart för lack. Har bestämt mig för att inte beställa hem några grejer än då jag inte skulle ha råd att få ihop allt sammans. Så det jag ska fokusera på nu är att leta upp en lackerare och få allting lackat, sedan beställer jag grejer. Har skaffat fram en lista på olika lackfirmor här omkring i Falkenberg så jag tänkte ta mig tid och ringa upp dem i veckan och fråga om priser och så :wink:. Ikväll tog jag inte hojen i värmen med, kul grej mest men tyckte att den frös så mycket ute i minusgraderna! :p
Medans jag har den inomhus några dagar så ska jag dels analysera allt som möjligen behöver bytas, och sedan ska hjulen av för att "piffas upp" med lackpolering och fälgtejp! ;).
Inga bilder idag tyvärr, men det är ju inte så mycket att se egentligen.

Antar att det var allt för idag! ;)

Kul!
Det komer bli skitbra när du är klar.
Keep up the good work:tummenupp
Patrik

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
Duh, som jag sa på Fjollhoj. Helt utomhus är det ju inte! Står i verkstadsboden, så den är ju inomhus fast utan värme då.. Ska inte vara alltför svårt att förklara.

Petie

Vill man så kan man
Gick med
22 Sep 2009
Hoj
Suzuki RG 125 F -92
4 Januari 2010
Update! Har ju tagit in hojen i verkstaden nu ifrån garaget bara så att de som trodde den stod utomhus får klart för sig att så var ej fallet!

Tagit av bakhjulet för puts och fälgtejp! Väntar med framhjulet då jag inte har något att stödja hojen mot om båda hjulen skulle vara av samtidigt. Hjulet har då fått sig en pedikyr av bland annat polering och allmänt "upputsning". Sedan applicerades fälgtejpen och ikväll avslutar jag det hela med att vaxa hjulet.
Bild på det:
rcmyj4.jpg

För att snabba på väntningen av att sätta tillbaks bakhjulet och ta av framhjulet för samma behandling så har jag varit hos lokala mc handlarn och låtit beställa bakdrev samt avgaspackingar. Tänkte att det är lika bra att dra på ett nytt drev när man ändå har av hjulet, dessutom var det nuvarande drevet helt slut (troligen Skarp's verk då han accat som en galning... no offence :p).
Dyrt kommer det bli, så lackningen får vänta tills jag har pengar igen, tyvärr.. Men den som vänta på nåt gott väntar ju aldrig för länge som man säger! Dessutom är det långt kvar till hojkortet och sommaren.

Avslutningsvis slänger jag upp en helhetsbild på ekipaget i dagsläget:
xc7k9z.jpg

Peace!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...