Petition mot sprutlagning av våra vägar

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Härligt att så många skriver på :)
Hoppas att alla delar det på sina facebooksidor, twittrar och allt vad som finns så ännu fler motorcyklister skriver på, samt bilister som bryr sig såklart :)

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Signat!

Har vurpat på en sådan lagning så inga favorit lösningar för min del.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Påskrivet sen nån dag tillbaka men rekommenderar även att man ska ta detta kommunalt och skicka vidare där då alla vägar lokalt i städerna sköts av kommunen och inte trafikverket. Trafikverket sköter bara dom större vägarna genom och mellan städerna.

Själv redan skrivit ett lagom irriterat mail till tekniska kontoret i Jkpg då dom bestämt sig för att random lappa en väg som går utanför mitt hus som inte var så dålig men som dom ansåg att man måste lappa lite överallt även om de inte fanns några synliga problem. :mad: :finger :censored

Last edited:

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Hoj
*Såld*
Signat ej delat (har inte Facebook). Har själv smakat dike tack vare den här jäfla skiten. Satt skyltar före och efter men vi kom från en stickväg som saknade skyltar. Är väl dyrt med skyltar? :gnissla

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Många som skrivit på nu, hoppas på ännu fler så vi kan visa för trafikverket att vi inte gillar deras sätt att "laga" vägar på

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Upp å hoppa, fler finns det som kan/vill skriva på men säkert inte sett detta än :)
Glöm inte att berätta/sprida till era vänner och bekanta och säg till dem att göra detsamma :)

Corbalina

Lagomt försiktig å en aning blyg=)
Gick med
26 Jun 2013
Hoj
2004, KTM 625. 2004, Kawasaki, ER-5.(Borta) 2005, Honda, CRF250X HM (såld)
Signerat å delat=)

Silverräven

Varför inte?
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
CBR600
Skrivit under!

Men en annan metod jag undrar vafan dom håller på med är när dom lägger ut ett brett lager tunt grus över hela vägen flera hundra meter... Höll på att knappt kunna hålla mig på vägen i morse på vägen till jobbet... och detta var med bilen!!! Jävla glad att jag inte tog hojen i morse för då hade jag kommit rejält sent, om jag ens kommit fram. En jäkla massa vägar häromkring är just nu grustäckta... Aldrig varit med om nåt liknande. Pratar om Svenshögen, lilla edet, västerlanda med omnejd.

Påskrivet!
Var ute o snurrade i ovan nämda område förra helgen. Såg två hojar som gått omkull på 15 mils körning! Själv klarade jag mej med bara bruna kalsonger...

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
En mil från mitt hem hade snabelbilen dumpat en massa grus i en korsning på 100km/h väg. Svängde ut o la ner hojen. Det var inte skicklighet som räddade den situationen, bara tur. En lång tvåhjulsladd....:död

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Förra året hamnade jag på en väg där man utan förvarning spytt ut gruset över i princip hela vägbanan i bägge filerna. Tänkte att det var en kortare bit, men det visade sig vara en betydande sträcka utan avtagsväg. Gruset sprutade likt en snöslunga via framskärmen ut framför hojen. Jag sänkte farten till mopedfart om inte ännu långsammare för att undvika att få hojen blästrad.

Påskrivet!

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Skrivit under! Var på en mindre väg tidigare i år där man plötsligt stötte på stora band av grus/sand över hela vägen och trodde det bara var där. Fortsatte åka och plötsligt dök det upp igen, var som helst, i raksträckor eller kurvor och utan skylt! Extremt läskigt.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Signat.
Har skiten på landet varje sommar, rätt var det är, utan förvarning dyker dom upp, dom grusade/sandade partierna. I år hade dom faktiskt satt ut en skylt med slirig vägbana men tidigare år har dom ansett sig inte behöva göra det...

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Påskrivet och klart.Ett vägnät som förfaller sakta men säkert.Sjuka och arbetslösa som jagas med blåslampa.En vård som går på kryckor.Landet fylls med nya medborgare varenda dag trots avsaknad av både arbeten och kapital i landet osv.Nä fy fan för dessa herrar och damer i Stockholm. :finger

Men va fan, du är ju helt jäkla galen.
En klassisk sursosse som skyller ALLT på borgarna.
Snälla, för din egen skull, börja läs.

Smagatusk

Guest
Vila i frid. :(

EDIT: Såg att det handlade om underskrift. Signat!

EDIT2: Vad skrev jag under?

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom