peugot 205 gti ??

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Ska imorgon iväg och kolla på två stycken 205:eek:r och tänkte kolla lite med folket här om det är något speciellt man ska kolla på just denna bilmodellen ?

Båda biloarna har gått omkring 15000 mil och ska vara fräscha enligt ägarna

den ena är en -88 och den andra är en 89 :a

har hållt på ganska mycket med diverse bilar men det är alltid bra att ha lite feedback när man kollar på
mvh per

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
En trevlig bil! Haft en -88'a.
Fick byta lite leder i framvagn samt hjullager fram trots att den inte gått 10.000 mil. Kan vara värt att kolla. Motorn kanske är tung för den lilla bilen....
Fick även byta kam och elbox, men det vet jag inte om det är specifikt för den modellen. Den jag hade satt det eftermonterat larm på och det strulade med startspärrar och annat jox. Akta dig för bilar där någon gått lös alltför mycket på elsystemet vid installation av stereo/larm o.s.v.
Har för mig att -89'an har skivor bak - kolla så oken inte är kärvade. Kan bli skrammlig i inredningen.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
ok tack ..
en bekant till mig hade en för ett tag sen och det är ju en ganska kul bil att köra ..
liten lätt och lite gokart känsla :)
får kolla igenom den noga

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
15000 mil på 16 år? Låter lite för bra för att vara sant. Kanske är det bara jag som är skeptisk, men inte många lågmilare är äkta lågmilare.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kul bil, inget snack om saken.

Garanterad tokkörd av ett par nyutexaminerade körkortsinnehavare under sin livstid. Stor risk för ras. Men visst, finns la säkert några fina ex, men de flesta lär nog vara rätt hårt körda och lagom misshandlade.

/B. Rände nåpgra ventiler på polarens 205. Han hade haft den i en vecka.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Kul bil när den var ny. Räkna med problem dock. Aldrig mer en Peugeot.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Riktigt buskörda bilar, räkna med mycket reperationskostnader.

Trallhusbjörn

Finnish flash
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
Merida, trampvariant
Hittar man ett ex av en 88'ans 205 gti som har gått 15.000 mil så har du nog nyttjat en tidsmaskin.
Samma fenomen som med gamla gti-Golfarna. Motorn har nog tatt mycket stryk, men om inte bilen blåryker och luktar olja om avgaserna, inte är allt för rostig osv, så kan du ju alltid lägga ett riktigt skambud på den.
Kul bil!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Skitbil!! Har haft en 89:a för länge sedan som jag bara hade probs med! Motorproblem, läckte olja, fick in vatten i oljan och och spindelleder och....ja fan vet allt det var..Visst som en "gokart" att köra på kurvig väg men det är väl därför du kör hoj? Nada komfort, kör du BARA i stan och aldrig längre då kan det vara en nödlösning , annars ta bort tankarna på en sån liten brödrost till bil!

Går själv i bilbytartagen nu, sålde min 523:a igår(!) så nu är det lite halvbrått med en ny kärra, men jag vet ju vad det INTE blir :rolleyes:

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Per r1 skrev:
Ska imorgon iväg och kolla på två stycken 205:eek:r och tänkte kolla lite med folket här om det är något speciellt man ska kolla på just denna bilmodellen ?

Båda biloarna har gått omkring 15000 mil och ska vara fräscha enligt ägarna

den ena är en -88 och den andra är en 89 :a

har hållt på ganska mycket med diverse bilar men det är alltid bra att ha lite feedback när man kollar på
mvh per

Vem har inte haft en sådan Pegga? En till konstruktionen "stor" bil där man sedan krymt det mesta för att få rum i det förutbestämda skalet. Vid mek. är det utmärkt att vara försedd med små kvinnohänder (vilket inte jag har!) - för meka blir det.

Mycke körglädje dock, radiobil på Grönan och Gokart kan slängs sig i väggen.

Har man sedan hyfsat med fritid och gillar att meka så kan man ju som jag byta motor (oljetryckförlust), byta hoprostad bakram (stum fjädring=standardfel) eller förlora sig litet i den avancerade elekroniken som exempelvis potentiometern i insuget och donet för reglering av värmefläktens hastighet (kallödning vid en effektransistor) + lite övrigt diverse smäckplast m m. Utesluter allt annat strul p g a platsbrist.

Har du ändå bestämt dig så köp ingen bil med den lilla motorn och kolla noga oljetryck och att bakfjädringen fungerar som den ska.

15000 mil är mycket och allt tal om krocksäkerhet kan du glömma.

Tips: spara litet till och köp en modernare bil.

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
En ganska mycket dyrare bil i samma storlek är annars Lancia Delta Integrale, antagligen det roligaste jag nånsin kört :tuttar
Tror dock de är minst lika buskörda som 205:eek:r i allmänhet, så de kanske inte är nåt bra tips egentligen.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...