Photoblocker

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Testade dom inte det där på tv, och det vara bara båg.
eller var det nåt annat..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag vill minnas att polisen ställde upp o gjorde ett test och då kunde man läsa skylten.. men jag är osäker

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Det fungerar fint på dom "gamla" plåtarna, typ dom från 92-99 (ungefär) som är plastiga och med nuffror som ej är upphöjda.

Last edited:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Har för mig att den bara funkar på den gamla plåten som har ytterskiktet i plast och siffrorna bakom den.dom nya och dom ännu äldre plåtarna med stansade plåtarna vettefan om det funkar på..

Last edited:

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
E22 när får du hem din spray?? Blev jävligt sugen.... frågan är om de fungerar utan blix? eller om det måste vara blixt för att de skall fungera? blixtrar verkligen alla kameror?

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Trafikmagasinet testade enligt konstens alla regler och det fungerade 100%-igt.

Polisen vägrade ställa upp med utrustning men de fick ta på grejor i alla fall.

När polisen själva senare testade visade det sig inte fungera, visst är det märkligt? :rolleyes: :hihi

Enligt tillverkaren fungerar det även på de stansade skyltarna.

/R

Stor-Anders

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda CBR1000F
Hmm.. antar att du ska ha den till bilen? Det gör ju inte så mycket nytta på hojen menar jag. Inte förrän den dag de börja fota från båda håll i alla fall.

Jag är mycket tveksam till att sprayen fungerar som avsett på stansade skyltar. Jag har sett test där man provade det också med resultatet att reg.numret syns dåligt, men går att ta fram med en bildbehandlare där man förstärker kontrast osv. Frågan är väl om de 50 Kirunaborna med trafikkamerabildanalys som jobb orkar lägga ner jobbet. Kanske i så fall mest för att jävlas med "han ska inte tro att det går att komma undan"-karaktär.

För övrigt är det väl bara en tidsfråga innan de inför automatisk skyltanalys á la den på trängselskatten. En lagändring så man får bötfälla fordonets ägare, automatisk skyltanalys och sedan, som grädde på moset, införande av att mäta snittfarten mellan två kameror - då har man väl tagit bort all glädje att köra på allmän väg..

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Catway skrev:
2271181 E22 när får du hem din spray?? Blev jävligt sugen.... frågan är om de fungerar utan blix? eller om det måste vara blixt för att de skall fungera? blixtrar verkligen alla kameror?
Alla kameror blixtrar. Är 90% säker på att de gamla gör det och 99.8% att dom nya gör det.

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Åker ni fast med sprayad skylt så blir det urkundsförfalskning = dyrt, 3000 eller dagsböter eller nåt sånt, har jag hört, av någon, eller någons kompis, eller nåt :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Zayn skrev:
2271466 Alla kameror blixtrar. Är 90% säker på att de gamla gör det och 99.8% att dom nya gör det.

Är inte dom nya ir? ska väl va nått liknande tull kamerorna?

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
LowFlyer skrev:
2271798 Åker ni fast med sprayad skylt så blir det urkundsförfalskning = dyrt, 3000 eller dagsböter eller nåt sånt, har jag hört, av någon, eller någons kompis, eller nåt :)
Nu babblar du lite skit va?
finns ingen lag mot sprayen, (än). reggskylten skalla vara synlig för ögat & det är den ju. men "tyvär" inte för en kamera.hehe

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka