Photoshop Sporthoj

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Du har nog rätt i det... Det hade dock varit coolt att få till en lite stealth-inspirerad lack i matt grönt och mörkgrått....

Hade nog kunnat bli snyggt om du hade fler gröna detaljer? :va

Tackar, tackar! Hmmm, det var också snyggt men jag tror jag kör på den första.

Jo den såg bättre ut tyckte jag nog! När ska den in på lack då?
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Hade nog kunnat bli snyggt om du hade fler gröna detaljer? :va



Jo den såg bättre ut tyckte jag nog! När ska den in på lack då?

Det är som så att nuvarande ägaren ska fixa detta då han har tillgång till lackverkstad och han trodde att han skulle kunna fixa det nu i helgen.

Jag tänkte att jag skulle nämna ditt namn sedan på min race-hemsida. Typ design av xxxxxx xxxxx. Vad tror du om det. Är det något du vill vara med om?
 

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Hej!
Nån som kan visa mig hur denna cykel skulle se ut om det matt svarta var vitt.
Eller om allt var vitt förutom det svarta lejon etc som är på sidan.
Ska det vara svart eller vit tank?
 

Bifogat

  • mototek_aprilia_2006_rsv_1000_r_factory.jpg
    mototek_aprilia_2006_rsv_1000_r_factory.jpg
    29.6 KB · Visningar: 91

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det finns nånstans men vet ej var :tungan
Men jag gör såhär:

Börja med att markera (lassoverktyget) tex: tanken, klipp ut efter du har markerat och kopiera in i ett nytt lager. Klicka Ctrl+U för att göra tanken i gråskala, sen går du upp på image/Adjustments/variations. Klicka dig fram för att hitta rätt färgval. Är du inte helt nöjd sen med färgen kan du ända den med Ctrl+U (Hue/Saturation) eller ända ljushet och kontrast med image/adjustments/Brightness/contrast.

Blev ihopslängts snabbt så har säkerligen skrivit nått fel eller liknande men isf kan nån rätta mig för nu bär det av till MC-Mässan!!! :yoparty :yoparty

Ps. Detta sättet är bara ett av de sätt man kan göra på antagligen, är självlärd så jag kanske inte gör helt rätt men det brukar duga iaf!

Ha det!
/Mattias

tack tack
funderar på att köra lite photoshop, jag har alltid jobbat i paintshop pro7 och trivs bra med det, får väl prova om PS fixar mina behov bättre..

Lekte med Hopkins kawa, lassomarkerade det gröna - colorise..
inga lager el så.. lite blek bakåt..
och hur man fixar vitt eller svart vete fanken :va
gråskala och ändra "ljusstyrka" ?
 

Bifogat

  • KAWAgul.jpg
    KAWAgul.jpg
    111.4 KB · Visningar: 93
Last edited:

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Det är som så att nuvarande ägaren ska fixa detta då han har tillgång till lackverkstad och han trodde att han skulle kunna fixa det nu i helgen.

Jag tänkte att jag skulle nämna ditt namn sedan på min race-hemsida. Typ design av xxxxxx xxxxx. Vad tror du om det. Är det något du vill vara med om?

Alltid lika roligt med nylackade saker!!! :tummenupp
Hade vart trevligt! All reklam är bra reklam :)

tack tack
funderar på att köra lite photoshop, jag har alltid jobbat i paintshop pro7 och trivs bra med det, får väl prova om PS fixar mina behov bättre..

Lekte med Hopkins kawa, lassomarkerade det gröna - colorise..
inga lager el så.. lite blek bakåt..
och hur man fixar vitt eller svart vete fanken :va
gråskala och ändra "ljusstyrka" ?

Den blev ju bra som fan! Har aldrig testat paintshop pro så jag vet inte hur man gör svart/vitt där om det var det du menade.
Men i PS så Image/adjustment/variations sen klickar du på "darker/lighter" istället för red/blue osv! Sen kan du justera med ljusstyrkan om det behövs.

Missade också darker/lighter i början men hittade det sen! :)

Lägger upp en bild för att underlätta då mitt huvud kanske inte visar/tänker rätt under dessa bakfylle tider. :va
 

Bifogat

  • psshow.jpg
    psshow.jpg
    140.3 KB · Visningar: 111

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Borås/Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -06
Hej!
Nån som kan visa mig hur denna cykel skulle se ut om det matt svarta var vitt.
Eller om allt var vitt förutom det svarta lejon etc som är på sidan.
Ska det vara svart eller vit tank?

Försökte lite men hade svårt att se vad som var matt och inte... :confused:
Lejonet såg jag inte alls?

Skulle du kunna fixa en lite större bild som är i bättre kvalite så ska jag försöka fhjälpa dig så gott ja kan!
 

Bifogat

  • mototek_aprilia_2006_rsv_1000_r_factory copy.jpg
    mototek_aprilia_2006_rsv_1000_r_factory copy.jpg
    63 KB · Visningar: 94

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
tack tack
funderar på att köra lite photoshop, jag har alltid jobbat i paintshop pro7 och trivs bra med det, får väl prova om PS fixar mina behov bättre..

Lekte med Hopkins kawa, lassomarkerade det gröna - colorise..
inga lager el så.. lite blek bakåt..
och hur man fixar vitt eller svart vete fanken :va
gråskala och ändra "ljusstyrka" ?

Jag gör så hära:

1 Först marakera det som ska vara vitt/svart.

2 Sedan gör ett nytt lager (inget måste)

3 Sedan trycker jag på Ctrl+allt+u detta gör så att den gammla färgen försviner( blirr grått)

4 Sedan om jag ska göra svart går jag in på Image-->Adjustments-->Variations (längst ner i fältet)

5 Då kommmer det en ny ruta, denna använder jag även när jag ska göra om till andra färger, nu ville du ha svart så då klickar du bara på Darker så blir delen du vill färga om mörkare, du slutar klicka när du fått den färgen du vill ha. Sedan brukar jag gå in på Image--> Adjustments--> Brightness/Contrast
För att små justera lite.

När jag ska göra vitt så gör jag alla steg förutom 4 och 5 utan går direkt in på Brightness/Contrast och sänker ljuset och höjer kontrastet.

Bifogar 2 bilder på svart och vitt.
 

Bifogat

  • kAWASVART.jpg
    kAWASVART.jpg
    69.4 KB · Visningar: 108
  • KAWAVITT.jpg
    KAWAVITT.jpg
    70.7 KB · Visningar: 110

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
För sen ;) Skrev det där uppe innan! :tungan (När man för en gång skull postar före nån så måste man få retas lite! Är alltid segast annars!)

Varför blev dina bilder du gjort om så "pixeliga"? :confused:

Såg det nu.

Angående pixel grejen så tog jag på sämsta kvalitet när jag gjorde bilden till Jepg så jag kunde ladda upp dem hära.
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Hjälp med färgläggning av en eventuell tjänstehoj...

Jag har två bilder och en pdf-fil. De två bilderna är en vit Ducce 848 rakt från sidan. Pdf-filen visar mitt företag's färger, det är tre bilder på "roll-ups" i pdf:en. Jag skulle vilja ha hojen i de färger som visas i pdf-filen med företagsnamnet lite snyggt placerat på sidan. Är det görbart???

Katalog med filer
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hjälp med färgläggning av en eventuell tjänstehoj...

Jag har två bilder och en pdf-fil. De två bilderna är en vit Ducce 848 rakt från sidan. Pdf-filen visar mitt företag's färger, det är tre bilder på "roll-ups" i pdf:en. Jag skulle vilja ha hojen i de färger som visas i pdf-filen med företagsnamnet lite snyggt placerat på sidan. Är det görbart???

Katalog med filer

kul, ska det va cirklar?
teckensnitt som på rollupsen eller som på hemsidan?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
såhär kanske??
texten linar inte men detta är inte så noggrant gjort.
 

Bifogat

  • tez3.jpg
    tez3.jpg
    129.6 KB · Visningar: 129
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag tror du förstod, det skulle vara cirklar och teckensnittet skulle vara som på roll-upsen.

Supertusentack, jag tycker det ser kanonbra ut. Nu gäller det bara att övertyga ledningen också...

:tummenupp

aha, de e spons eller liknande, vill du ha en större lite mer noggrant gjord?
i så fall, säg vart loggan ska och lite så..
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Det kan vara lite spons/marknadsföring... så visst, har du tid och lust så skulle det absolut vara uppskattat.

jadå, hemma sjuk som en hund..

önskemål?
loggans placering, ska 848 stå kvar? färg på den?
ljusare / mörkare ?
etc
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top