Photoshop Sporthoj

Marqus

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Kungsgården
Hoj
Ducati 620, Husqvarna WR 125 -96, Iq shift 600
knåpucko: dina bilder funkar ej (eller om det bara är för mig dom inte funkar)
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Semestertider inbjuder till projekt och mitt står i garaget just nu. Det är en CBX 550 F2 som jag vill göra om till ......ja det är en bra fråga.

Jag hade tänkt mig nån slags streetfighterhistoria med höjning och kapning av baken, eventuellt behålla orginaltank och sidokåpor fast i annan färgsättning men för att inte förvilla in på ett visst spår publicerar jag hojen alldeles naken och hoppas att någon med stor fantasi kan ge mig intressanta idéer på hur den kan komma att se ut!

Så här ser den ut nu:

 

manneman

Guest
Lite offtopic kanske men ändå inte...

Jag håller på att bygger om en kinapuff (quad) och jag har bilden klar framför mig.

Jag vill införliva en yzf 125 r med kina puffen, det är inte riktigt de grejor jag kommer att sätta på men det ger mig iaf en bättre bild vart jag kan komma.

Den ska vara helvit med vit ram och sving samt de hjul som jag bifogar.
125ans lack går bra att behålla.
Bilden på hjulen är tyvärr den enda jag har men de stämmer höjdmässigt med de hjulen som sitter på.

Bakhjulen ska ca 2dm längre bak eftersom att svingen ska förlängas.

Något att bita i?

OCH! Jag betalar gärna en symbolisk summa för den som fixar det eftersom projektet är på väg mot verklighet.
 

Bifogat

  • 111111.JPG
    111111.JPG
    114.9 KB · Visningar: 97
  • 133341_5_lar.jpg
    133341_5_lar.jpg
    199.4 KB · Visningar: 150
  • 2008-YZF-R125-static-07_prv_tcm35-208749.jpg
    2008-YZF-R125-static-07_prv_tcm35-208749.jpg
    27.3 KB · Visningar: 92
Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Lite offtopic kanske men ändå inte...

Jag håller på att bygger om en kinapuff (quad) och jag har bilden klar framför mig.

Jag vill införliva en yzf 125 r med kina puffen, det är inte riktigt de grejor jag kommer att sätta på men det ger mig iaf en bättre bild vart jag kan komma.

Den ska vara helvit med vit ram och sving samt de hjul som jag bifogar.
125ans lack går bra att behålla.
Bilden på hjulen är tyvärr den enda jag har men de stämmer höjdmässigt med de hjulen som sitter på.

Bakhjulen ska ca 2dm längre bak eftersom att svingen ska förlängas.

Något att bita i?

OCH! Jag betalar gärna en symbolisk summa för den som fixar det eftersom projektet är på väg mot verklighet.

Skulle du kunna fixa en bättre bild av quaden skulle det underlätta grymt mkt, och slutresultatet. Om du kan fixa det, så fota gärna en bild mot en vägg eller nånting sånt..så det inte är så plottrigt och mkt färger i bakgrunden. :tummenupp
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Jag skulle behöva lite hjälp.. :rolleyes: Har precis börjat fota en del och har inte lärt mig photoshop riktigt än, men jag är på god väg :) Behöver dock lite inspiration, så jag tänkte om ni kunde hjälpa mig :tummenupp

1: Jag skulle vilja ha en logga att sätta på mina bilder när jag slänger upp dom.. Har dock ingen idé, men att det står £m£li£ på något vis är väl det jag tänkt.. Några bra/smarta tips/förslag?

2: Jag skulle vilja få en lack på min honda som är inspirerad av AGV ti-techs svarta dart hjälm (2007), men ändå honda inspirerat.. Hittade ingen bra bild på den, så får länka en framifrån bara och en på samma modell, men fel färgsättning då.. Jag har en idé, men det blir så långt att beskriva den här.. Har ni andra förslag på att lacka kåpor blir jag också jätteglad (inget rosa eller blommigt tjafs)!!


Tack på förhand!!
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    84.7 KB · Visningar: 81
  • ti_dart_black.jpg
    ti_dart_black.jpg
    66 KB · Visningar: 73
  • agv_titech_dart_blue_rear.jpg
    agv_titech_dart_blue_rear.jpg
    71.8 KB · Visningar: 70

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Tierp
Hoj
Zx6-r -99
Vilken färg?

Kan någon hjälpa mej att välja färg på undertailen?
hade tankt mej antingen matt svart eller org röda

Tack på förhand

/stefan
 

Bifogat

  • Bild 1.JPG
    Bild 1.JPG
    220.8 KB · Visningar: 76
  • Bild 2.JPG
    Bild 2.JPG
    238.9 KB · Visningar: 75

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Någon som skulle kunna ge mig en hint om hur man slänger upp bilder hittar ingen tråd om det.

Du har ett litet "gem" uppe i verktygs menyn..klicka på den så öppnas en ruta där du kan uploada bilder...stäng ner den rutan så har du bilden uppe :tummenupp
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Semestertider inbjuder till projekt och mitt står i garaget just nu. Det är en CBX 550 F2 som jag vill göra om till ......ja det är en bra fråga.

Jag hade tänkt mig nån slags streetfighterhistoria med höjning och kapning av baken, eventuellt behålla orginaltank och sidokåpor fast i annan färgsättning men för att inte förvilla in på ett visst spår publicerar jag hojen alldeles naken och hoppas att någon med stor fantasi kan ge mig intressanta idéer på hur den kan komma att se ut!

Så här ser den ut nu:




Ok..gjorde ett halvtaskigt försök. Bakändan och lite annat blev bara skräp, men lägger upp bilden med det jag gjorde iaf. tjo

edit: tog bakdelen från en fz1..bättre med en iaf =)
 

Bifogat

  • blackfighter.jpg
    blackfighter.jpg
    119.3 KB · Visningar: 115
  • blackfighter2.jpg
    blackfighter2.jpg
    121.1 KB · Visningar: 129
Last edited:

manneman

Guest
Jepp den ska du ha creds för! Supersnyggt!
Jag tog en bild mot väggen, tyvärr har jag inget lämpligt ställe att fota på...
 

Bifogat

  • DSC00714.JPG
    DSC00714.JPG
    135.2 KB · Visningar: 145
Last edited:

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
Jag går i tankar på att sätta på en undertail på min zx9r.

Har hittat en som jag gillar men skulle vilja se hur den ser ut på hojen.
Finns det nån vänlig själ som skulle vilja klippa och klistra lite så att man kan få en liten humm om hur det skulle kunna se ut.
Det är mest den avlånga baklampan som jag skulle vilja ha dit istället för dom runda som är orginal.
Här är bilderna.
Tack på förhand....




Ingen som har lust att hjälpa mig??????
 

viebke

viebke
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ängelholm
Hoj
Ktm 250 exc
tjenaa! jag är sugen på den nya hornet 600 men skulle vilja se hur den skulle kunna se ut utan reg skylt och kanske med cross styre. skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig me det. tack på förhand
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
Tjabba!
lite nyfiken på om någon skulle kunna kladda lite med min hoj som numera ska och behöver en ny lack.
Hojen kommer lackas helt i vitt och sen så röd bakrund för siffrorna som kommer vara #36 i vitt också :näsblod (Dumma RR regler)
och några Honda dekaler om det går :)
skulle va skoj om nån kunde trolla fram detta utifrån bilder på hur den såg ut innan :)

Tack på förhand!!
 

Bifogat

  • HPIM0659L.JPG
    HPIM0659L.JPG
    145.7 KB · Visningar: 88
  • HPIM0661L.JPG
    HPIM0661L.JPG
    221 KB · Visningar: 91

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Hello!

Lutar åt att det bli en omlackning av hojen till vintern, ramen ska inte lackas om, så måste hålla mig till en färg som går ihop med den. Hade tänkt mig svart eller vit, men lite osäker på hur det skulle bli. Nån som har lust att hjälpa? Har ni egna idéer får ni gärna slänga med dom också, är öppen för föslag :)

tackar på förhand :tummenupp

EDIT: Är bara att använda annan en annan bild om den här inte duger...
 

Bifogat

  • hyper.jpg
    hyper.jpg
    235.8 KB · Visningar: 112
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top