fint =) Pillar vidare lite..enkel o bra bild att gorma med =)
Kan du göra det svarta runt texten grön istället för svart?
Sen kan hojen bli lite vitare... men detta är ju egentligen mindre bekymmer...
fint =) Pillar vidare lite..enkel o bra bild att gorma med =)
Ja, precis så!
Den första bilden var snyggare i huvudet än på bild. Det alternativet kan vi lägga ner. Du gjorde dock ett bra jobb.
Andra alternativet, med stor logga verkar bli bra.
Kan du prova med dom här oxå?
(Vill gärna ha grön text eftersom det är vit bakgrund... )
Snygga fälgstripes!
Kan du göra det svarta runt texten grön istället för svart?
Sen kan hojen bli lite vitare... men detta är ju egentligen mindre bekymmer...
overkill sådär?
grymt snyggt tycker jag, det fattades något där bak förut
grymt snyggt tycker jag, det fattades något där bak förut
Tack för all hjälp!
Nu ska jag sova på saken.
Kommer ni på någon helt annan lösning får ni gärna komma med förslag.
(Tyvärr är bilden jag la upp på en hoj från 2005, min 2004 har en lite annan röv. Hittade ingen bra bild på den bara. Kan iofs försöka igen, men då blir det ju en massa mer jobb att göra om den oxå )
EDIT: hittade precis min modell äntligen, där ser ni att röven är lite annurlunda. Jag har ingen verktygsväska på min röv dock.
Edit: Ursäkta att jag är dum i huvudet som inte kunde lägga upp "rätt" bild från början
kan passa på att fråga dig "JHE" som verkar kunna det där med PS ordentligt, vilken e bästa funktionen för att lacka om, gillar hur du fick till bakdelen, ser naturligt ut, för inte riktigt till samma, och samma sak med de gröna detaljerna på gaffekronan? har bara haft det i en dryg vecka nu så har inte hunnit hitta allt
Beror lite på vilka färger och bakgrunder det handlar om..som den bilden vi gjorde nyss, är det väldigt enkelt..för det är klara färger mot vit bakgrund..då är det bästa alternativet hue/sat välj att ändra röd och gul eftersom orange innehåller dessa färger...då kan du ändra till precis vilken färg du vill.
Är det lite knepigare färger ex. ändra svarta och vita då brukar jag handmåla i olika lager tills jag tycker det ser hyffsat ut...sen går det alltid tweaka lite med dom andra inställningar..kontrast/ kurvor / balans osv.
www.tutorialized.com är en riktigt bra sida med massa övningar.
tackar
Tanken är nerslipad o klar för lackering som jag snart ska göra.
men jag har funderat lite i banor på om man kan göra något med tanken egentligen när man ändå ska lacka om den, istället för att bara köra den silver.
Någon som har någon idé?
kör man på fliken "color replacer" eller Hue/saturation", och om det senare, ska man ha colorize markerat?
Fick inte till nånting som ser vettigt ut tyvärr..ska pröva igen när jag vilat skallen lite =)
hue/saturation är ofta bra...har du markerat boxen för colorize så färgar det hela bilden i samma....om du väljer i rull listan vilken färg du ska ändra så ändrar det bara den färgen du markerar.
Fick inte till nånting som ser vettigt ut tyvärr..ska pröva igen när jag vilat skallen lite =)
Okej... duger bilden till att göra något eller ska jag försöka ordna fram en ny bild? isåfall kan jag sticka till garaget imorgon o montera på tanken lite snabbt o ta en ny bild
den var lite väl suddig och liten...men man kan ju göra nånting..gäller bara komma på hur..prövade det där som jag skrev tidigare, men svårt få det att se bra ut...så man får en aning om hur det kommer se ut live.
Du har inga förslag?
Äh jag har funderat länge över vad man kan göra men jag kommer inte på något speciellt. Finns inga direkta linjer jag kan se som man kan hämta ifrån...
lite inspirationskällor jag hade från annonser på andra hojar från blocket var bl.a
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_CBR_FIREBLADE_1000RR_26132987.htm?ca=23_3&w=3
där man hämtar framifrån och går bakåt till en spets.. men jag har svårt att se mig det framför mig på min tank...
Jag vet inte om du missade det men jag la upp nya bilder som är rätt så mycket bättre i mitt senaste inlägg
overkill sådär?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |