Photoshop Sporthoj

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Ja, precis så! :tummenupp

Den första bilden var snyggare i huvudet än på bild. Det alternativet kan vi lägga ner. Du gjorde dock ett bra jobb.

Andra alternativet, med stor logga verkar bli bra.

Kan du prova med dom här oxå?

(Vill gärna ha grön text eftersom det är vit bakgrund... :va)

Snygga fälgstripes!

klippte in lite snabbt

Bifogat

• 3.jpg
    3.jpg
    111.1 KB · Visningar: 104
  • 4.jpg
    4.jpg
    109.7 KB · Visningar: 99
  • 5.jpg
    5.jpg
    112.2 KB · Visningar: 104

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
grymt snyggt tycker jag, det fattades något där bak förut :tummenupp

Tack för all hjälp!

Nu ska jag sova på saken.

Kommer ni på någon helt annan lösning får ni gärna komma med förslag.

(Tyvärr är bilden jag la upp på en hoj från 2005, min 2004 har en lite annan röv. Hittade ingen bra bild på den bara. Kan iofs försöka igen, men då blir det ju en massa mer jobb att göra om den oxå :()

EDIT: hittade precis min modell äntligen, där ser ni att röven är lite annurlunda. Jag har ingen verktygsväska på min röv dock.
ktm1_copy_1210838061_7567430.jpg

Edit: Ursäkta att jag är dum i huvudet som inte kunde lägga upp "rätt" bild från början :gnissla

Last edited:

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
kan passa på att fråga dig "JHE" som verkar kunna det där med PS ordentligt, vilken e bästa funktionen för att lacka om, gillar hur du fick till bakdelen, ser naturligt ut, för inte riktigt till samma, och samma sak med de gröna detaljerna på gaffekronan? har bara haft det i en dryg vecka nu så har inte hunnit hitta allt

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Mitt stuk jag hade velat ha =)

Tack för all hjälp!

Nu ska jag sova på saken.

Kommer ni på någon helt annan lösning får ni gärna komma med förslag.

(Tyvärr är bilden jag la upp på en hoj från 2005, min 2004 har en lite annan röv. Hittade ingen bra bild på den bara. Kan iofs försöka igen, men då blir det ju en massa mer jobb att göra om den oxå :()

EDIT: hittade precis min modell äntligen, där ser ni att röven är lite annurlunda. Jag har ingen verktygsväska på min röv dock.
ktm1_copy_1210838061_7567430.jpg

Edit: Ursäkta att jag är dum i huvudet som inte kunde lägga upp "rätt" bild från början :gnissla

Bifogat

• heineken edition.jpg
    heineken edition.jpg
    197.7 KB · Visningar: 113

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
kan passa på att fråga dig "JHE" som verkar kunna det där med PS ordentligt, vilken e bästa funktionen för att lacka om, gillar hur du fick till bakdelen, ser naturligt ut, för inte riktigt till samma, och samma sak med de gröna detaljerna på gaffekronan? har bara haft det i en dryg vecka nu så har inte hunnit hitta allt

Beror lite på vilka färger och bakgrunder det handlar om..som den bilden vi gjorde nyss, är det väldigt enkelt..för det är klara färger mot vit bakgrund..då är det bästa alternativet hue/sat välj att ändra röd och gul eftersom orange innehåller dessa färger...då kan du ändra till precis vilken färg du vill.
Är det lite knepigare färger ex. ändra svarta och vita då brukar jag handmåla i olika lager tills jag tycker det ser hyffsat ut...sen går det alltid tweaka lite med dom andra inställningar..kontrast/ kurvor / balans osv.

www.tutorialized.com är en riktigt bra sida med massa övningar.

:tummenupp

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Beror lite på vilka färger och bakgrunder det handlar om..som den bilden vi gjorde nyss, är det väldigt enkelt..för det är klara färger mot vit bakgrund..då är det bästa alternativet hue/sat välj att ändra röd och gul eftersom orange innehåller dessa färger...då kan du ändra till precis vilken färg du vill.
Är det lite knepigare färger ex. ändra svarta och vita då brukar jag handmåla i olika lager tills jag tycker det ser hyffsat ut...sen går det alltid tweaka lite med dom andra inställningar..kontrast/ kurvor / balans osv.

www.tutorialized.com är en riktigt bra sida med massa övningar.

:tummenupp

tackar:tummenupp

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Tanken är nerslipad o klar för lackering som jag snart ska göra.

men jag har funderat lite i banor på om man kan göra något med tanken egentligen när man ändå ska lacka om den, istället för att bara köra den silver.

Någon som har någon idé?

Fick inte till nånting som ser vettigt ut tyvärr..ska pröva igen när jag vilat skallen lite =)

kör man på fliken "color replacer" eller Hue/saturation", och om det senare, ska man ha colorize markerat?

hue/saturation är ofta bra...har du markerat boxen för colorize så färgar det hela bilden i samma....om du väljer i rull listan vilken färg du ska ändra så ändrar det bara den färgen du markerar.

Last edited:

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Fick inte till nånting som ser vettigt ut tyvärr..ska pröva igen när jag vilat skallen lite =)

hue/saturation är ofta bra...har du markerat boxen för colorize så färgar det hela bilden i samma....om du väljer i rull listan vilken färg du ska ändra så ändrar det bara den färgen du markerar.

ok, listar nog ut resten själv:banana

//Pelle

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99

Okej... duger bilden till att göra något eller ska jag försöka ordna fram en ny bild? isåfall kan jag sticka till garaget imorgon o montera på tanken lite snabbt o ta en ny bild

edit: jag lyckades ordna fram 3 nya bilder i mycket högre upplösning

http://www.ladda-upp.com/bilder/31308/motorcykel

http://www.ladda-upp.com/bilder/31309/motorcykel2

http://www.ladda-upp.com/bilder/31310/motorcykel3

Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Okej... duger bilden till att göra något eller ska jag försöka ordna fram en ny bild? isåfall kan jag sticka till garaget imorgon o montera på tanken lite snabbt o ta en ny bild

den var lite väl suddig och liten...men man kan ju göra nånting..gäller bara komma på hur..prövade det där som jag skrev tidigare, men svårt få det att se bra ut...så man får en aning om hur det kommer se ut live.
Du har inga förslag?

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
den var lite väl suddig och liten...men man kan ju göra nånting..gäller bara komma på hur..prövade det där som jag skrev tidigare, men svårt få det att se bra ut...så man får en aning om hur det kommer se ut live.
Du har inga förslag?

Äh jag har funderat länge över vad man kan göra men jag kommer inte på något speciellt. Finns inga direkta linjer jag kan se som man kan hämta ifrån...

lite inspirationskällor jag hade från annonser på andra hojar från blocket var bl.a

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_CBR_FIREBLADE_1000RR_26132987.htm?ca=23_3&w=3

där man hämtar framifrån och går bakåt till en spets.. men jag har svårt att se mig det framför mig på min tank...

Jag vet inte om du missade det men jag la upp nya bilder som är rätt så mycket bättre i mitt senaste inlägg

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Äh jag har funderat länge över vad man kan göra men jag kommer inte på något speciellt. Finns inga direkta linjer jag kan se som man kan hämta ifrån...

lite inspirationskällor jag hade från annonser på andra hojar från blocket var bl.a

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_CBR_FIREBLADE_1000RR_26132987.htm?ca=23_3&w=3

där man hämtar framifrån och går bakåt till en spets.. men jag har svårt att se mig det framför mig på min tank...

Jag vet inte om du missade det men jag la upp nya bilder som är rätt så mycket bättre i mitt senaste inlägg

Japp dom missade jag :rolleyes: Lät inte som en helt dum ide att försöka få några liknande linje komma framifrån...Kruxet är att man måste få det att följa linjerna i din hoj..annars ser det lite galet ut =)
Meeen nu slutar jag jobba..och har tyvärr ingen dator som duger till photoshoppande hemma..så till helgen kan jag igen. Finns andra som säkert fixar det där åt dig nu när du hade mer vettiga bilder :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...