haha, den var så lik alltså? mycket kantiga linjer håller jag med om men jag kollade faktiskt inte på ktm:en nånting
ruggigt bra gjort Hur länge tog waveskivan att göra? Eller har du nå bra tips och tricks?
haha, den var så lik alltså? mycket kantiga linjer håller jag med om men jag kollade faktiskt inte på ktm:en nånting
ruggigt bra gjort Hur länge tog waveskivan att göra? Eller har du nå bra tips och tricks?
Tack tack! Jag har faktist klippt in lite grejer får jag erkänna (fälgar, bromskivan, bromsbelägg, bakdrev, fotpinnar, öhlinsdämparen och styret) Jag utgick från en skiss som jag skannade in. Brukar börja med att markera alla kåpor och fylla i dom med någon färg, sen är det bara att markera på olika ställen där det ska vara olika skuggor. "Burn Tool" och "Dodge Tool" är väldigt bra för att göra skuggor. Kontrasten och färgen är lätt att fixa efteråt. Bara att träna på
Någon som vill leka lite med en bil?
Jag vill egentligen inte ha en orange bil. Men det har manuell låda (vilket är sjukt ovanligt) samt att jag fick den riktigt billigt. Senare i livet skulle jag vilja ha den alpinvit med M ränder, men men.
Lacken skulle funka med ett lite mer rejsigt stuk. Ska byta stolar, fälgar och kanske riva baksätet, sen kommer större skivor m.m.
Någon som skulle vilja leka med andra färger på huv, tak, baklucka, dörrar eller hur ni vill. Jag kan fixa lack billigt men tänkte i första han foliera eftersom det kanske blir riktigt lack i vinter.
Nå någon som har ett bra förslag?
PM:a för bättre bild.
inte så seriös bild..men lägger upp den iaf =)
Vet inte om den här passar i tråden men kanske kan vara inspiration till någon som vill bygga om hojen... Den är gjord i Photoshop i alla fall, egen design
Jag drog hem PS CS5 själv men jag blir tokig. Någon som sitter på en bra tutorial för att färglägga bilar/hojar?
www.tutorialized.com där finns det ett gäng med övningar. Enklaste sättet att byta färg på din bil är att direkt gå till hue/sat och välj röd färg i rull-listen, sen är det bara dra i staplarna tills du fått önskad färg. Du kan även snabbt "maska" karossen och göra till ett nytt lager..sen bara färglägga med valfri färg och ändra i "blend modes" till ex. "täcka över"
Om ni vill ha bra guider gå in på www.moderskeppet.se. Där finns tydliga guider på svenska, hjälpt mig mycket )
Bra tips där JHE, jag har alltid gjort det på det gamla sättet, markerar allt förhand .
Här kommer jalla fall två förslag, gjorda förhand . Blev sådär men de duger
Tack för tipsen. Jag markerar för hand med pen-tool tror jag det var. Men hur raderar man 100 % av översta lagret? Dörrhandtaget ser lite grått ut.
Hej kan någon duktighjälpa mig med att byta ut det svarta mot Kenny Roberts gul och det orange mot svart och guld fälgarna till vita!
Tack på förhand
Code:http://img34.imageshack.us/img34/7688/imag0178copy.jpg http://img846.imageshack.us/img846/7762/imag0178copy2.jpg http://img560.imageshack.us/img560/3328/imag0178copy3.jpg
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|