Photoshop Sporthoj

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Blev jävligt snyggt! :tummenupp

Ett sista önskemål om du orkar?

lite smalare stripes och mätarhuset svart, please :)

går tyvärr ej.. inte med den mallen jag har för att göra stripes.. kolla med holmlund tror jag det är som kan det där med stripes :) :tummenupp :tummenupp

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
går tyvärr ej.. inte med den mallen jag har för att göra stripes.. kolla med holmlund tror jag det är som kan det där med stripes :) :tummenupp :tummenupp

ok,

Men mätarhuset kan du kanske färga svart?
Kromade "burken" ovanför lyktan :)

Väldigt tacksam för hjälpen!
Nu ska jag hem och räkna pengar :tungan

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
ok,

Men mätarhuset kan du kanske färga svart?
Kromade "burken" ovanför lyktan :)

Väldigt tacksam för hjälpen!
Nu ska jag hem och räkna pengar :tungan

typ såhär, lite smalare och mer rättvisande ljus på stripesen:

Bifogat

• hornet_005.jpg
    hornet_005.jpg
    45 KB · Visningar: 106

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Kanon :tummenupp

Måste räkna ut hur mycket detta kommer kosta :)

aha okej :D stripes 2pack (vardera däck) 100kr St kan du säkert hitta för..är lite svårt att lacka botten på instrumentbrädan i svart...köper du ny går det på ca 1000 om du ska ha en som är hyfstad..lacka svingen grejar du själv :):tummenupp

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
:tungan

Man får till och med börja vara snabb nu för att hinna med att göra saker här:) man hinner ju inte innan nån annan är innan:)

Hur blir det med lite bilder till första innlägget? kan du pm:a din mejl så jag kan skicka min bild till dig så du kan börja lägga in?

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
:tungan

Man får till och med börja vara snabb nu för att hinna med att göra saker här:) man hinner ju inte innan nån annan är innan:)

Hur blir det med lite bilder till första innlägget? kan du pm:a din mejl så jag kan skicka min bild till dig så du kan börja lägga in?

hehe aa faktiskt :tummenupp :tungan

Har frågat swedie och fick svar att dom skulle kolla upp om det gick eller hur det var.. har inte fått något svar tillbaka..

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Tanken med halvmånen var inspirerad av orginallacken på -84:an, men som sagt så var bilden inte mycket att jobba med... Men jag återkommer snart med ett nytt försök. Skall bara lägga ett lager grundfärg på en hjälm med airbrushen först... :)

Edit: jag gör bilden först så kan jag måla i lugn o ro...
Jättetack igen för att du enträget försöker hjälpa mig att få fason på åbäket:Bugar

Tycker det det gjorde på sista bilden återigen är riktigt bra nedtill, dock skulle jag ha velat att det hade kommit ut lite högre på bottenkåpan, precis under skarven från mellankåpan. Men som sagt, tycker det vart kanon annars.

Vad gäller tank och toppkåpan, går det att få till ett förslag som är betydligt längre från orginalet? Gärna ett mönster med något/några rakare fält från kåpan och bakåt, dvs inte runda kanter etc. Kanske något i stil med det som är på botten kåpan på något sätt? Gillar iofs originalet, men det vore kul med något som kommer längre ifrån...

En annan sak som vore snällt är om det går att mörktona lyktan lite, tänker nämligen göra ett mörkt plexiglas att ha för, och tanken är väl att lyktöppningen ska flyta ihop mer med kåpan, då den är rätt "massiv" nu snällt uttryckt :)

Men som sagt, jättetack för all tid du redan har lagt ned :Bugar

Bifogat

• suzuki_004.jpg
    suzuki_004.jpg
    92.4 KB · Visningar: 93

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
...Men som sagt, jättetack för all tid du redan har lagt ned :Bugar

Jag har en lösning på ditt problem. Kolla på blocket efter en annan båge. Förmodligen snabbare, billigare och snyggare än det du försöker åstadkomma.

Detta är ett förslag och inget angrepp... :tummenupp

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Jag har en lösning på ditt problem. Kolla på blocket efter en annan båge. Förmodligen snabbare, billigare och snyggare än det du försöker åstadkomma.

Lite elakt sagt? :näsblod :notme

Men jag förstår vad du menar, du har ju lagt ner ganska mycket arbete på den:) Och jag hoppas att han lyssnar.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES

Nice try :D

Jo, det är inte omöjligt att det trillar in en hoj till, men att göra sig av med den här är inget option du :mad:

Slänger upp en bild på hur det ser ut nu medans jag är hemma med lite trötta ungar, sedan är det tillbaka till garaget och fortsätta. Dock är system som sitter på nu inte mitt utan lånat, hade ingen lust att köra med det nya under tiden vi provar/kapar/bygger kåpan för att passa :rolleyes:

Ram/sving/gaffel/kåpställning och tusen andra pryttlar är lackade och klara, det som återstår nu är lack på kåpor och att börja bygga ihop igen. Allt tar dock lite tid när det blir en del efter eget huvud, och bottenkåpan blir en rätt egen histora eftersom den är öppnad för att få plats med systemet. Ska kompletteras med lite stag och nät i framkant :tungan

Nåja, det blir nog ok bara jag vi får till designen på dekalsetet på kåpor/tank, med ram/sving etc i titangrå, kåpor i blåmet, fälgar i en relativt mörkgrå med polerad kant, det nya apfeta systemet. Kommer säkert att funka schysst, lite mer andning i lungan ska det bli med när vi väl får tid över att hålla på med det...

Ripper:
Jag är tacksam för all hjälp jag har fått, och visst har du rätt i att det går fortare att köpa en annan hoj (jodå, jag tog kommentaren med glimten i ögat), men det här handlar inte om att det som ni säkert förstår. Vet att jag var inne på org dekor på tank etc från början, men som med allt annat så ändras det vartefter det växer framför ögonen på en.

Hur som helst, tack alla som har bidragit med förslag, och något av Rippers kommer förmodligen att användas på den nedre delen av hojen.

Ha en nice lördagskväll/natt

/Strömma

Bifogat

• update.jpg
    update.jpg
    139.7 KB · Visningar: 75

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Nice try :D

Jo, det är inte omöjligt att det trillar in en hoj till, men att göra sig av med den här är inget option du :mad:

Jag antog att det skulle vara svaret på min något hårdragna slutledning... :)

Slänger upp en bild på hur det ser ut nu..

Jag skulle säga att färgen som sitter orginal är rätt kool. Men
I många fall är det så, att orginal inte alltid är så tokigt, nån har en gång i tiden lagt rätt mycket tid på att hitta en tidsenlig och ändamålsenlig lackering och det skall alltid tas i beaktande. Man får vara rätt styv om man skall slå högre än det som sitter där. Det är lätt att få det att se just eftermonterat ut. Om man bortser från färgsättningen på CBR 600 -92, jubileumsmodellen i svart, cerise och turkos... tidsenlig men hiskelig...

Jag skulle rösta för solid vit eller vit pearl med fälten lackade i röd candy eller röd flake. Och med orginalets svarta outlines. Allt för att flirta med det tidigare arvet och inte med det något senare blå-grå.

Ha en nice lördagskväll/natt

Detsamma!
Och när du sovit på saken och vill ha hjälp så tveka inte att posta här!

Bifogar en bild över mitt pågående projekt. Airbrush i analog form...

Bifogat

• perlan.jpg
    perlan.jpg
    89.7 KB · Visningar: 92
Last edited:

Kokane

Fear drives you and makes you better
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Ducati Sport1000S
749 designförslag?

tjena!

har lite funderingar på att inhandla mig en 749 men tycker att den är lite "tråkig"...hade vart nice o få en (eller fler) nya designförslag på den. gärna tips eller idéer om dekaler o sånt tjafs! :D

nån som är sugen på att photomodda en 749:a?

thanks

/kokane

Bifogat

• Ducati-749s-0001.jpg
    Ducati-749s-0001.jpg
    136.8 KB · Visningar: 68

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
nice! ganska "mild" moddning må jag säga men nice! :tummenupp

skulle du kunna få till annan färg typ vit eller blå? fireflames or not?

thanks!

/kokane

Jag ska kolla på det :)
Ville bara göra en teaser för att se vilken inriktning du tänkt dig, ingen ide att lägga för mycket tid på nåt som inte faller på läppen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln