Photoshop Sporthoj

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Jag skulle behöva lite stylingtips på mitt ök!

Jag funderar på att korta blåset och skulle gärna vilja se hur det kan se ut. Jag skulle också behöva lite tips på framlampa som skulle göra sig. :va

Och fälgarna, herre gud! Det är INTE jag som har valt lilametallic på fälgarna så nu behöver jag lite kreativa förslag på dem med. Tack och bock! :näsblod

Orginalbilden och -> Edit & Edit2

Bifogat

• attachment-2.jpg
    attachment-2.jpg
    141 KB · Visningar: 74
  • edit.jpg
    edit.jpg
    101.8 KB · Visningar: 83
  • edit2.jpg
    edit2.jpg
    113.2 KB · Visningar: 96
Last edited:

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Tackar, det blev ju riktigt bra med kortningen av ljuddämparen. Lyset, är det en Duke II-kåpa?

Fälgarna är jag inte riktigt övertygad om även om det blev bra mycket bättre än nuläget. Vad sägs om mattsvarta? Eller kanske samma färg som resten av hojen, dvs mattgrå?

/Danne

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Tackar, det blev ju riktigt bra med kortningen av ljuddämparen. Lyset, är det en Duke II-kåpa?

Fälgarna är jag inte riktigt övertygad om även om det blev bra mycket bättre än nuläget. Vad sägs om mattsvarta? Eller kanske samma färg som resten av hojen, dvs mattgrå?

/Danne

Kåpan finns bild på här i tråden på förra sidan. Mattsvarta kan jag göra en bild på om en liten stund. Kan göra två st. så får du se :tummenupp

7 minuter senare:

Mattsvart och Mattgrå, inte så välgjort kanske men :)

Bifogat

• attachment-3.jpg
    attachment-3.jpg
    116.3 KB · Visningar: 76
  • grå.jpg
    grå.jpg
    116.8 KB · Visningar: 83
Last edited:

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Ok, tack för hjälpen. Färg på fälgarna var svårt, det tål att funderas ordentligt på...:va
Frontkåpan tror jag kan bli för kantig på en så gammal hoj om det var en Superduke-front. Tufft, men inte så enhetligt. :huvet

Tack som fasen iaf :yoparty

Motocicletta

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
DUCATI
tja! kan tänka mig att det blir svårt att få en kromad ram på min hoj....
är det nån som har lust att prova??//tack

Bifogat

• hoj1.JPG
    hoj1.JPG
    130.7 KB · Visningar: 109

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
...

Jag funderar på att korta blåset och skulle gärna vilja se hur det kan se ut. Jag skulle också behöva lite tips på framlampa som skulle göra sig. :va

Och fälgarna, herre gud! Det är INTE jag som har valt lilametallic på fälgarna så nu behöver jag lite kreativa förslag på dem med. Tack och bock! :näsblod

Gjorde ett litet försök :) Det tribel-aktiga mönstret var bara något jag kom på att göra... Säg till iaf du vill ha det i en annan färg eller så.
http://aycu19.webshots.com/image/11538/2004604616482749709_rs.jpg

ostebo

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Kawasaki Zx9r streetfighter

Orka inte pilla för mycket...
Så det blev så här...

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    52.6 KB · Visningar: 88
Last edited:

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
...

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009

Bifogat

• PICT4769 skalad (kopia).jpg
    PICT4769 skalad (kopia).jpg
    135.2 KB · Visningar: 79
  • PICT4769 skalad (kopia) 2.jpg
    PICT4769 skalad (kopia) 2.jpg
    133.9 KB · Visningar: 89

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
...
Mycket snabbt jobbat :) kan detta vara något?:)
mvh/ Jompa

Det var ju nästan på pricken såsom jag gjorde! :va:näsblod

Aja, här har du iallafall alternativ 2 till den vita :tummenupp

"Kitt" lista
Vita kåpor A'la dekalstrippade
Röd nedre tankkåpa
Vit framskärm
Röda fälgkanter bak+fram

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Det var ju nästan på pricken såsom jag gjorde! :va:näsblod

Aja, här har du iallafall alternativ 2 till den vita :tummenupp

"Kitt" lista
Vita kåpor A'la dekalstrippade
Röd nedre tankkåpa
Vit framskärm
Röda fälgkanter bak+fram

Riktigt snyggt! Ska nog prova med fälgstripes :)

Mycket snabbt jobbat :) kan detta vara något?:)
mvh/ Jompa
Tack för hjälpen med dekalerna :) Hur gör du när du färgar om?? Leker lite med photoshop själv :)

Last edited:

eXtract

jaK eaR gengZtäR
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
...
Riktigt snyggt! Ska nog prova med fälgstripes :)

Tack för hjälpen med dekalerna :) Hur gör du när du färgar om?? Leker lite med photoshop själv :)

Först tar du verktyget Magnetlasso eller eller Lassopolygon (vilket du själv förerdrar) och markerar det du vill färga om .
Efter det klickar du på din bakgrund där alla lagren visas och trycker Ctrl+Alt+U i den ordningen. Därifrån färgar du objektet du markerar svartvitt genom att dra ned mättnaden till 0 (hela vägen till vänster) och om du vill ha objektet ljusare/mörkare justerar du i Ljushet fältet. Varför jag färgar det svart-vitt är för att om du börjar DIREKT med att färga t.ex en framskärm så kan den gamla färgen lysa igenom och kontrasten blir helt knas

Ditt objekt är nufortfarande markerat efter du färgat det svart-vitt och då går du in i Lager/Nytt justeringslager/Nyans / mättnad.
Där byter du färg på det du nu markerat och kan ändra hur ljust/mörkt det ska vara och hur intensivt det ska vara färgat :tummenupp

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
2868717 Först tar du verktyget Magnetlasso eller eller Lassopolygon (vilket du själv förerdrar) och markerar det du vill färga om .
Efter det klickar du på din bakgrund där alla lagren visas och trycker Ctrl+Alt+U i den ordningen. Därifrån färgar du objektet du markerar svartvitt genom att dra ned mättnaden till 0 (hela vägen till vänster) och om du vill ha objektet ljusare/mörkare justerar du i Ljushet fältet. Varför jag färgar det svart-vitt är för att om du börjar DIREKT med att färga t.ex en framskärm så kan den gamla färgen lysa igenom och kontrasten blir helt knas

Ditt objekt är nufortfarande markerat efter du färgat det svart-vitt och då går du in i Lager/Nytt justeringslager/Nyans / mättnad.
Där byter du färg på det du nu markerat och kan ändra hur ljust/mörkt det ska vara och hur intensivt det ska vara färgat :tummenupp
Precis som jag med gör :) Undrade bara om du hade något haxx0r knep :) Men dina bilder blir ändå bättre än mina^^ http://www.kurin.se/ZaraxZ/photoshop/ <<<-- där ligger mina amatörbilder...

Bra när inte hemsidan funkar^^

Last edited:

Jompa05

Medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Kawasaki zx6r 2009
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull