Pick your favourite!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
nr12 skrev:
Den som gjort sig mest förtjänt av att ta hem årets motogp och därmed stå överst på pallen måste ändå vara Barros :banana
så låt det bli ett Barros år i år :tummenupp :bow

Vem som har gjort sig mest förtjänt vet vi inte än. Men mellan Hayden och Barros så tror/hoppas jag att Barros är klart snabbare. Frågan är om någon av de två är snabbare än Biaggi eller Sete. Jag hörde att Barros och Hayden får värre bitar till sina hojar lite före resten av Hondaförarna. Vilken inte är så konstigt kanske men frågan är väl om det kommer att räcka.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Dom med vinnarskalle kommer att ta hem det om materialet är någorlunda likvärdigt. Då har vi Amerikanerna (KRJR, Edwards, kanske Hayden), Rossi, eventuellt Sete, Barros om han är helt återställd. Xaus tror jag har för mycket vinnarskalle. :hihi Sen så behöver han en säsong för att etablera sig också.

Om det blir jämna race så pekar allt på Rossi tycker jag. Han kan lyfta sig nåt snäpp extra. Det har han bevisat gång på gång.

Vore kul iofs om Capirex slog till. Biaggi får däremot gärna bosätta sig i grusfållorna för min del.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
De jag hoppas ska vinna är följande.

Melandri - en talang för framtiden
Nakano - en klart underskattat förare som sällan gör misstag. Snabbt, snyggt och mjukt kör han.
Checa - bara för att alla andra här tycker han är kass :hihi
Bayliss - maken till trevlig snubbe får man leta efter. Skön körstil
Biaggi - mera drygheter åt folket
Rossi - eftersom han är snabbast

De som absolut INTE får vinna är.
Edwards - gillar inte amerikanen, vet ej varför
Roberts - ingen risk iofs

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
rossi

haha fy fan va rossi ser ut på den där bilden!.. han sitter ju som världens brud lite femenim den där killen!!

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nyteknik skrev:
Den enda som inte bröstar upp sig. Men kolla på Melandri - han ser ju ut att vara 1,55 cm lång!
Mycket längre än 1,60 är han väl inte.
Det ser ut som Biaggi har lagt stg till med fläskmage, men det kanske är understället som korvar sig.

Chilly

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Buell s1
Dtta är mina "gubbar" på pallen.

Barros- Har alltid gillat honom fast han kanske inte alltid riktigt räcker till, hoppas han får till det denna gången..... Har ju materialet.

Baylis - Kör för fullt hela tiden, ger aldrig upp, har en uderbar körstil med sina uppställ och är nog en trevlig prick oxå.

Edwards - Vet inte så mycke om "The Texas tornado" Var ju lite gnällig förra året över att Hayden fick Hondan och inte han, men jag tror att han är en kämpe som vill visa vad han kan göra med Hondan. Lite skumm körstil har han ju.

Hayden - Gillar hans körstil och avslapnade atityd "it's cool". Kommer nog att knipa en och annan plats på pallen iår. Har inte riktigt förstått varför han inte är så omtyckt bland vissa här på forumet ?

Rossi - Älskad eller hatad så kan man ju inte annat än imponeras av hans sätt att handskas med hojjen. Jag tycker att han är en av det bästa genom tiderna, kanske den bästa. Ska ju bara plocka pallplaceringar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Fudpucker skrev:
I år vill jag se Gibernau, Capirossi och Xaus på pallplats!

Gibernau kunde du se hela förra säsongen på pallplats. Så det vore knappast någon ny syn.

Jag ser fram emot lite nya och nygamla ansikten på pole och pallen: Edwards, Bayliss, Nakano och Roberts.

Resten har jag ärligt talat tröttnat på... :trött

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
Nyteknik skrev:
Gibernau kunde du se hela förra säsongen på pallplats. Så det vore knappast någon ny syn.

Jag ser fram emot lite nya och nygamla ansikten på pole och pallen: Edwards, Bayliss, Nakano och Roberts.

Resten har jag ärligt talat tröttnat på... :trött

När ser vi dig på pallen då? ARC el Sviestad....annars blir vi besvikna..

:kiss
/Dr Cosmos

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
De som bör bli svartflaggade, gräva långa spår i sandfållan eller hamna hopplöst sist är självbelåtna fjollor som: Roberts, Hodgson, Gibernau och Checa. Riktigt tråkiga killar, totalt utan självdistans.

Mina killar är följande:

Rossi. Bjuder på sig själv och verkar vara en pajas, men har FULLSTÄNDIG kontroll på allt, från rejsstrategi till hojutveckling och PR.
Hayden. Ungdomlig, bekymmersfri entusiasm. Lite buspojksaktig sådär. :D
Hofmann. Tysk effektivitet. En kille som gör sitt jobb utan att knota, vilket material han än sitter på. Dessutom kostar han på sig ett och annat leende emellanåt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Macho Woman skrev:
De som bör bli svartflaggade, gräva långa spår i sandfållan eller hamna hopplöst sist är självbelåtna fjollor som: Roberts, Hodgson, Gibernau och Checa. Riktigt tråkiga killar, totalt utan självdistans.

Mina killar är följande:

Rossi. Bjuder på sig själv och verkar vara en pajas, men har FULLSTÄNDIG kontroll på allt, från rejsstrategi till hojutveckling och PR.
Hayden. Ungdomlig, bekymmersfri entusiasm. Lite buspojksaktig sådär. :D
Hofmann. Tysk effektivitet. En kille som gör sitt jobb utan att knota, vilket material han än sitter på. Dessutom kostar han på sig ett och annat leende emellanåt.

Vad har Hodgson gjort för att kvalificera sig som "totalt utan självdistans"? :confused:

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Chilly skrev:
Dtta är mina "gubbar" på pallen.
Rossi - Älskad eller hatad så kan man ju inte annat än imponeras av hans sätt att handskas med hojjen. Jag tycker att han är en av det bästa genom tiderna, kanske den bästa. Ska ju bara plocka pallplaceringar.
:fakta Så är det bara, killen bjuder på sig själv och är ödmjuk. Biaggi, hur rolig är han? Jo han är duktig, men kan han bjuda på sig själv? Nix! Mannen som gav torrbollen ett ansikte.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Nyteknik skrev:
Vad har Hodgson gjort för att kvalificera sig som "totalt utan självdistans"? :confused:

Jag erkänner att jag var i affekt i skrivande stund och tog möjligen i lite för hårt, men jag stör mig på hans tandkrämsleende och perfekta frisyr. Det kombinerat med torrhet gör mig uttråkad. RR ska vara kul! Hodgson är en duktig kille, men han verkar mer intresserad av att ta sig bra ut i rätt ljus än att tacka teamet. Lite prudentligt självgod, sådär.

Det kanske verkar hårt att döma folk efter ett fåtal uttalanden, eller efter enstaka misstag på banan, men jag intresserar mig för olika förare p.g.a. deras personligheter, som påverkar deras körstilar och deras sätt att sköta sin karriär i övrigt. Om jag skulle heja på de jag tycker är duktiga förare skulle jag heja på hela fältet (det är faktiskt världens absolut bästa förare vi snackar om), och på något sätt måste man ju välja.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Fazer skrev:
:fakta Så är det bara, killen bjuder på sig själv och är ödmjuk. Biaggi, hur rolig är han? Jo han är duktig, men kan han bjuda på sig själv? Nix! Mannen som gav torrbollen ett ansikte.

Man kan också se på det med humor och tycka att han i sin fantastiska självupptagenhet är fenomenal. Depån skulle fattas honom.

"Trevliga" och förutsägbara killar som Rossi och Hayden går det tretton på dussinet. Ge mig fler konstiga typer att förundras och grubbla över i MotoGP!

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Biaggi gör ingen besviken; en snygg 250-low sider så fort han blir pressad.

Roberts? Ja, herrejösses, någon måste ha fifflat med däcken. Orättvist.

McWilliams? Hoppas han kraschar, så kanske vi får lite TV-bilder på honom. Dåligt med bevakning längst bak i fältet. Vem är huvudsponsor? PRO?

Capirex, TT, KK, Sete och The Doctor gör upp om titeln.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag bryr mig inte så mycket om huruvida folk ler colgate-leenden in i kameran, tittar på fel TV-program,ser spralliga och söta ut eller gör reklam för en hårvårdsprodukt som man inte själv använder.

Därför är mina favoriter inför säsongen 2004 dessa:

Max Biaggi
Valentino Rossi
Loris Capirossi
Kenny Roberts
Sete Gibernau

Vidare hoppas jag att det går bra för samtliga (förutom möjligtvis Nicky Hayden) och att folk kraschar så lite som möjligt och kör fort så vi får brutal racing.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
Jag har inget emot tobaksreklam på hojar. Pengarna används ju till någpt vettigt....
Reklamen finns ju där av en anledning. Tobaksbolagen bedömer att alla miljonerna de sponsrar med på sikt betalar tillbaka sig i ökad försäljning. Det är många cigaretter det... och kanske även ett och annat lungcancerfall. Frågan är om man vill ha det på sitt samvete.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
mb skrev:
Reklamen finns ju där av en anledning. Tobaksbolagen bedömer att alla miljonerna de sponsrar med på sikt betalar tillbaka sig i ökad försäljning. Det är många cigaretter det... och kanske även ett och annat lungcancerfall. Frågan är om man vill ha det på sitt samvete.

Ja precis, det är upp till var och en, personligen hade jag skitit i vilket.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Vidare hoppas jag att det går bra för samtliga (förutom möjligtvis Nicky Hayden) och att folk kraschar så lite som möjligt och kör fort så vi får brutal racing.
Nej, en gudabenådad talang, som redan under sin första säsong i MotoGP bevisat att han är rätt man för förstaförarplatsen hos HRC, som dessutom har en förbannat okomplicerad attityd till sporten, vem vill hålla på en sådan sopa?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa