Piercing?

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
någon här som har piercing i tungan? hur ont på en skala 1-10 gör det att ta hål och hur ont gör det efteråt?? :)

risker osv?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Risken att du kommer att se ut som en idiot är 100%-ig. Något att tänka på, om man inte redan ser ut som en idiot, förstås.
 

Monster tjejen

Monster tjejen No:1
Gick med
30 May 2005
Ort
Djävuls ön
Hoj
Crescent
Om du inbillar dig att det kommer att göra grymt ont så att du tror att du skall dö, så gör det mindre ont än vad du trott iaf!

Med andra ord det e ingen fara.
Reaktionen efteråt är olika för alla, för vissa svullnar den nästan inte alls för andra jätte mycket.. det kommer att göra liiite ont några dagar efteråt till svullnaden har lagt sig helt!
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
Monster tjejen skrev:
Om du inbillar dig att det kommer att göra grymt ont så att du tror att du skall dö, så gör det mindre ont än vad du trott iaf!

Med andra ord det e ingen fara.
Reaktionen efteråt är olika för alla, för vissa svullnar den nästan inte alls för andra jätte mycket.. det kommer att göra liiite ont några dagar efteråt till svullnaden har lagt sig helt!

Okej thx :tummenupp
 

MikkE

Guest
Jag har. Kändes ingenting när han tröck igenom nålen. Dock var jag sändigt hungrig då jag inte fick tugga och röra på tungan. Sket i det efter en vecka och åt en macka, ååå så gott!
Alkohol ska du helst inte dricka då det bromsar läkningen, det höll jag i 5 dagar.
Känner inte av den nu och trivs med den.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Monster tjejen skrev:
Om du inbillar dig att det kommer att göra grymt ont så att du tror att du skall dö, så gör det mindre ont än vad du trott iaf!

Med andra ord det e ingen fara.
Reaktionen efteråt är olika för alla, för vissa svullnar den nästan inte alls för andra jätte mycket.. det kommer att göra liiite ont några dagar efteråt till svullnaden har lagt sig helt!
Aha det svullnar upp efteråt, en förklaring till varför en del kör med intimpiercing. :rolleyes: :hihi
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
MikkE skrev:
Jag har. Kändes ingenting när han tröck igenom nålen. Dock var jag sändigt hungrig då jag inte fick tugga och röra på tungan. Sket i det efter en vecka och åt en macka, ååå så gott!
Alkohol ska du helst inte dricka då det bromsar läkningen, det höll jag i 5 dagar.
Känner inte av den nu och trivs med den.

okej.. jag har piercat mig endel innan.. men vill ha i tungan och första tanken var att det måste göra j*vligt ont. men detär jobbigast efteråt alltså =) hur länge ska man vänta innan man "får" käka igentligen?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
MikkE skrev:
Jag har. Kändes ingenting när han tröck igenom nålen. Dock var jag sändigt hungrig då jag inte fick tugga och röra på tungan. Sket i det efter en vecka och åt en macka, ååå så gott!
Alkohol ska du helst inte dricka då det bromsar läkningen, det höll jag i 5 dagar.
Känner inte av den nu och trivs med den.

Inte käka på 5 dagar!!!??? Jag gjorde en mastodont-operation i halsen som slutade med kraftiga blödningar men jag käkade ändå kebab inom 2 dagar. Du menar alltså att man ska leva på soppa och vatten i minst 5 dagar?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Dee_cati skrev:
Inte käka på 5 dagar!!!??? Jag gjorde en mastodont-operation i halsen som slutade med kraftiga blödningar men jag käkade ändå kebab inom 2 dagar. Du menar alltså att man ska leva på soppa och vatten i minst 5 dagar?


Aaahh. Kebab. Den moderna tidens kärna i kostcirkeln. I feel you brother. Eller nått. :)
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Orca69 skrev:
Aha det svullnar upp efteråt, en förklaring till varför en del kör med intimpiercing. :rolleyes: :hihi
:rofl :rofl :rofl

MikkE skrev:
Känner inte av den nu och trivs med den.
Hur länge sen är det du utsatte din tunga för detta?
:tungan
 

Dufva

Guest
Jag åt samma dag jag gjorde den...man får se till att skölja munnen efteråt bara. Gjorde inte ont alls men man ska nog ligga ner en stund efteråt om man spände sig mycket under tiden. Reste mig upp direkt efteråt och märkte att det började snurra i skallen när man började slappna av lite. :tungan
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Jag håller med föregående talare om att själva piercandet inte känns märkbart, men att det kan vara ömt och obehagligt dagarna efter.
Jag hade två st i tungan ett tag, men tog ut den ena då den mest var i vägen.
Sen kan jag ju tillägga att smärtan är en del av piercingen, det är nästan halva grejen :yoparty
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Zee skrev:
Risken att du kommer att se ut som en idiot är 100%-ig. Något att tänka på, om man inte redan ser ut som en idiot, förstås.
:rofl :rofl Sant, sen att du går runt och tror att du är sexig fast alla andra tycker att du är äcklig, är också ganska överhängande
 

ganzo

Suparhjälte...
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Ingen
*tjötmode /on*Vill bara öppna mitt inlägg med att säga att dom som tycker att piercing är jättefult, ghey eller vad det nu kan vara inte behöver posta i denna tråden, då hon som starta tråden vill ha råd och vad folk har för erfarenheter.*tjötmode /off*

Själv har jag båda öronen, ska töjas till runt 10 mm, det tycker jag är snyggt. Har haft bröstvårtan, och det gjorde ont som in i bomben. Tungan ska göras, så jag lyssnar också på alla råd tesammans med trådstartaren! :)

PS: Nitrogen, din idé är grym, sånt är tamigfan sexigt! (Enligt min suspekta smak) You go, girl! :yoparty :fyllisar

Fast sen så är jag svag för tatueringar och piercingar. :tungan
 
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top