Piercing?

ganzo

Suparhjälte...
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Ingen
Plåtniklas skrev:
Det trodde jag också. Nu har jag 16 i bägge. :crash

Hehe, det är som tatueringar. *Men jag ska bara ha en på armen, inte för stor...* nu sitter man med nästan hela armen täckt, även axel och bröst. Och smider planer för flertalet fler tatueringar :3freak Sånt är livet :)
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
ganzo skrev:
Själv har jag båda öronen, ska töjas till runt 10 mm, det tycker jag är snyggt. Har haft bröstvårtan, och det gjorde ont som in i bomben. Tungan ska göras, så jag lyssnar också på alla råd tesammans med trådstartaren! :)

PS: Nitrogen, din idé är grym, sånt är tamigfan sexigt! (Enligt min suspekta smak) You go, girl! :yoparty :fyllisar

Fast sen så är jag svag för tatueringar och piercingar. :tungan
Jag tycker konstigt nog att bröstvårtorna var det som gjorde minst ont.
Tanken var aldrig att jag skulle göra det, men min kompis betalade om jag lovade att göra det innan henne för att sedan tala om hur ont det gjorde.
Jag blev nästan besviken med tanke på att det knappt kändes, men snyggt blev det.

Jag är förövrigt också svag för tatueringar, piercingar kan vara okej om det sitter på väl valda ställen.
Men som sagt, tatueringar... muuums :drool
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
ganzo skrev:
Hehe, det är som tatueringar. *Men jag ska bara ha en på armen, inte för stor...* nu sitter man med nästan hela armen täckt, även axel och bröst. Och smider planer för flertalet fler tatueringar :3freak Sånt är livet :)

Trist nu. Finns fan inga ställen kvar att nåla på. :( 12 stycken har det blivit.
 

ganzo

Suparhjälte...
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Ingen
Nitrogen skrev:
Jag tycker konstigt nog att bröstvårtorna var det som gjorde minst ont.
Tanken var aldrig att jag skulle göra det, men min kompis betalade om jag lovade att göra det innan henne för att sedan tala om hur ont det gjorde.
Jag blev nästan besviken med tanke på att det knappt kändes, men snyggt blev det.

Jag är förövrigt också svag för tatueringar, piercingar kan vara okej om det sitter på väl valda ställen.
Men som sagt, tatueringar... muuums :drool

Haha, jag har en tjejkompis som gjorde så, betalade sin kompis för att göra piercingen (du känner ingen Caroline i Frölunda, Göteborg va?) . Tjejpolarn är riktigt skraj, vi var inne på en piercingsalong här i götet o hon ville göra naveln igen...hon började skaka bara hon prata med piercingsnubbarna om det :rofl

Plåtniklas skrev:
Trist nu. Finns fan inga ställen kvar att nåla på. :( 12 stycken har det blivit.

Fan, det borde startas en Piercing & Tatuerings tråd som alla frågor och bilder kan läggas i. Vet att det funnits innan men dom försvinner fortare än en brud dagen efter :D
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
PiEn skrev:
någon här som har piercing i tungan? hur ont på en skala 1-10 gör det att ta hål och hur ont gör det efteråt?? :)

risker osv?

Har själv två piercingar i tungan och på en skala 1-10 skulle jag säga att det gjorde ont ungefär en 3a. Själva sticket går så otroligt snabbt att det knappt känns. känns ungefär som att ta en spruta i armen. Det som däremot kan kännas är om/när tungan svullnar upp. Eftersom stavarna är så pass långa blir bettet något annorlunda och man sväljer inte på samma sätt som innan. Därför hade jag lite ont i svalget (stavning?) i någon dag. Men så fort svullanden gått ner kände jag inte av någonting alls. Det enda som var jobbigt var de långa stavarna.

Lycka till och hoppas att du blir nöjd :tummenupp

Edit: Gällande hur länge du måste vänta med att äta är det väldigt individuellt. Jag själv åt ca 1 timme efteråt, är lite krångligt i början men man vänjer sig.
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
ganzo skrev:
Fan, det borde startas en Piercing & Tatuerings tråd som alla frågor och bilder kan läggas i. Vet att det funnits innan men dom försvinner fortare än en brud dagen efter :D

Det är jag som brukar försvinna.. :3freak
 

ganzo

Suparhjälte...
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Ingen
Plåtniklas skrev:
Det är jag som brukar försvinna.. :3freak

Jag får aldrig försvinna, brukar få nöjet att se baken försvinna runt hörnet dock :3freak Vet inte om det är för att varje gång jag är på jakt så håller jag mig någorlunda nykter, så man kan göra nått iaf. Då blir det aldrig napp, lyckas bara dom gånger jag är så karate att självaste homer simpsons hade skämts för det...och det brukar inte bli så bra intryck då...och ordet intryck kan ni tolka hur ni vill :D
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Kände inget när hålet gjordes, är är olika från person till person.
Känns mer att töja hålet, hade jag 7 mm ett tag. :3freak
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Nitrogen skrev:
Jag tycker konstigt nog att bröstvårtorna var det som gjorde minst ont.


Det var det näst värsta i smärtväg för mig... en mycket genomträngande smärta... den andra jävligare än den första.
Kicken var bra, däremot! :yoparty
Musen gjorde minst ont... naveln var värst dagarna efter.

Men nu är jag färdigpiercad.
Tungan har jag aldrig ens övervägt... inte pga smärta utanför att tanken på en svullen tunga inte känns värt det (för irriterande) och att emaljen på insidan av tänderna skadas. Jag är inte så intresserad av att gå till tandläkaren...


Värsta i smärtväg var min tatuering. Adrenalinet och mina endorfiner räckte inte i 7 h... :huvet
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Flamma77 skrev:
Det var det näst värsta i smärtväg för mig... en mycket genomträngande smärta... den andra jävligare än den första.
Kicken var bra, däremot! :yoparty
Musen gjorde minst ont... naveln var värst dagarna efter.

Kan inte annat än att hålla med! Bröstvårtan var den piercingen som gjorde mest ont, men det var det värt :tungan
Eftersom jag gjorde bröstvårtan innan klitoriskappan förväntade jag mig världens smärta. Tack och lov visade det ju sig att den senare piercingen var en av dem som gjorde minst ont.. Känns rätt konstigt med tanke på att det är ett känsligt ställe :3freak
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag tog min för 5 år sen, kändes ingenting, lite svårt å käka bara. Även fast jag käkade pizza några timmar senare.
Och att man skadar tänderna är inte alltid sant, beror på om man leker med den och på så sätt slår i tänderna. Har aldrig haft problem med tänderna och ingen tandläkare har påpekat några skador heller.
Dom frågar bara om det inte gör ont.
Nu känner man inte ens den, dock så är det läskigt att vara utan den.
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Jag håller med föregående talare. Det gör ont efteråt, nån dag eller två, men inte värre än man kan härda ut. Jag käkade en dan efter.

Bröstvårtorna var värre, iaf för min del. Jag tog ut de för inte så längesen, och nu är hålen borta. (jag kände mig lite för gammal för de)

Gillar du inte den eller är missnöjd så är det bara att ta ut den igen. Fördelen med piercing jämnfört med tatuering.

Lycka till o våga.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Jag tyckte inte heller att det gjorde ont att pierca tungan. Jag åt max en timme senare, och bytte till kortare stav dagen efter. Min tunga var aldrig svullen, men killkompisen som piercade sig samtdigt kunde knappt prata normalt och inte äta annat än flytande på en vecka. :3freak

Det jag tycker du ska tänka på om du piercar tungan är att vara försiktig när du tuggar (innan du byter till kortare stav), och att inte göra det till en vana att hålla på och leka med den mot tänderna.


:)
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag har två i tungan. Sekunden när de sticker igenom nålen känns inte, trots att man tror det ska göra jätteont.

Däremot svullnade min tunga upp ordentligt både första och andra gången, min 20-21 mm stav satt tight (nu har jag 12 fram och 16 bak). Jag kunde inte äta ordentligt, tog en jävla tid att tugga så att det inte skulle göra ont. Kunde inte få ut tungan utanför munnen för att slicka mig om läpparna osv och det höll på i nästan två veckor.

Andra gången försvann svullnaden efter 2-3 veckor men det var väldigt svullet som en knöl runt staven, 1½ cm i diameter kanske. Det tog nästan 6 månader innan det la sig helt runt hålet, inga problem nu dock.

Gör´t bara, gör´t! De kanske gör lite ont efteråt men vafan, pain is pleasure! :yoparty
 

MikkE

Guest
Dee_cati skrev:
Inte käka på 5 dagar!!!??? Jag gjorde en mastodont-operation i halsen som slutade med kraftiga blödningar men jag käkade ändå kebab inom 2 dagar. Du menar alltså att man ska leva på soppa och vatten i minst 5 dagar?
He he, var lite otydlig. Jag åt inte fast mat på fem dagar. Blev krämer och soppor. Kan rekomendera potatis och purjolökssoppa :tummenupp

Cat skrev:
Hur länge sen är det du utsatte din tunga för detta?
:tungan
Det var i oktober 2005:)

Plåtniklas skrev:
Piercings är skitlöjligt och görs endast av personer som har dåligt självförtroende.

:rolleyes:
mmm, right. kommer från rätt snubbes mun :hihi ......Plåtniklas passar perfa! :tummenupp

SuperMicke skrev:
Klart det finns.

Hey, look! I've got my liver pierced! Don't touch it, I'll shit my pants!
Hahaha!!! Pablo Fransisco :Bugar

Emmi skrev:
Kunde inte få ut tungan utanför munnen för att slicka mig om läpparna osv och det höll på i nästan två veckor.

Andra gången försvann svullnaden efter 2-3 veckor men det var väldigt svullet som en knöl runt staven, 1½ cm i diameter kanske. Det tog nästan 6 månader innan det la sig helt runt hålet, inga problem nu dock.
Scheisse!!
Lagom jobbigt! Min tunga svullnade ingenting :)
 

Paradoxy

Guest
Mycket tjejer i denna tråden :gnissla


Hur är det att pierca underläppen då?
 

Paradoxy

Guest
Plåtniklas skrev:
Det är relativt oproblematiskt. Bara göra. :)


Mamma låter mig inte göra det innan jag är 18 :näsblod

Gammal tandskötersa som klagar på att det inte är bra för tänderna :gnissla
 
Nyheter
Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Top