Pilkastning när man ska se Dakar!

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Är en sann dakar-följare. Sitter bänkad varenda dakar-dag varje år, iaf de senaste 10 åren. Alltid lika spännande att följa äventyret. Tyvär bara en halvtimme varje dag och inte heller på bästa sändningstid, synd när det ligger så mkt jobb bakom och att det finns mkt filmmaterial man inte får se. Men det som stör mig nått fruktansvärt är att man måste sitta och vänta på att en biljardmatch ska ta slut, senast igår (idag) i ganska exakt 1 h och 45 min!?! För att inte tala om pilkastningen, förtsår inte hur det kan få sånt fokus, är det ens en sport? Står där i en liten hall och kastar pil! Ett rally som går genom en hel kontinent med mobila filmteam, kök, sjukhuspersonal mm får helt enkelt lämna plats för ett sällskapsspel. Konstigt kan jag tycka!

Nähepp, dags att kolla nu, ikväll var det bara försenat 45 min! :)

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Det känns som dom bara visar den där biljarden och pilkastningen just under dessa två veckor det är Dakar.
När det är sport (allt som innehåller motor är sport och allt annat är idrott) på tv så går det bra att bryta mitt i sändning för att det pågår något viktigt idrottsevenemang. Men så fort det ska visas lite sport på tv då slänger man in all annan jävla dynga och klarar inte av att hålla tiderna. Vad är problemet med att bryta en idrotts sändning för att visa sport?
Jag är lika vansinnig och förbannad på elendet som du.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Dart och snooker är stort i t.ex. England. Där är det nog fler som tittar på det än sändningarna från Dakarrallyt.

När det gäller just den obekväma sändningstiden så hänger det väl ihop med att de vill få in så mycket material som möjligt från dagen och hinna redigera det innan det läggs ut.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det är Eurosport vi talar om va? Har helt gett upp den kanalen.

Beslutet togs när de istället för att visa superbikeräjset visade någon j**la match i fussball. Alltså det där värdelösa, efterblivna "spelet" med spelare på pinnar.
Jag är även av åsikten att dart och biljard spelar man på puben när man är på lyset. Inte följer på TV :D.

Skitkanal...

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
En pinne upp i spelarnas bakdel är väl standard för idrottare, bara det att det syns tydligare i fussball. :7peta

Håller med, riktigt irriterande att det ska vara så svårt att hålla tiderna. Vad sägs om att alla mailar Eurosport och frågar vad dom håller på med, så dom kanske inser att rally faktiskt har ett par tittare? :gnissla

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!