Pilla på motorn, bli av med motorgarantin?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Så här står det i villkoren för Hondas 5 åriga garanti:

Garantins omfattning:

Säljaren ansvarar för fel som föreligger vid leveransen eller som uppkommer under garantitiden under förutsättning att:

• reparation, service/inspektion eller montering av tillbehör ej utförts av annan än av tillverkaren/säljaren

I mitt fall gäller det att ta bort strypningssatsen. Om man inte ens får montera tillbehör för att behålla garantin så kan jag tänka mig att detsamma gäller när man ska plocka bort strypningen själv - man tar ju ändå bort tanken och pillar vid motorn, tändspolarna osv.

Så hur tror ni att det är? Kommer motorgarantin gälla eller ska man låta dem sköta skiten själv? De vill ha en tusing för att plocka bort strypningen. Tänkte lämna in hojen imorgon hos dem för att det finns vatten i mätarhuset, och om så är fallet med garantin så låter jag dem ta bort strypningen imorgon också.

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Låt dom sköta skiten. Inte värt att chansa ifall det nu skulle hända något.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Gör vad du vill... garantier är en världslig sak.
På min hoj ramlade det dit kammar, helsystem osv redan första säsongen och den har hållit bra. Då skall du tänka på att jag har en Suzuki och inte en Honda så du borde sitta säkrare i båten så att säga (får jag stryk nu?).

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gör vad du vill... garantier är en världslig sak.
På min hoj ramlade det dit kammar, helsystem osv redan första säsongen och den har hållit bra. Då skall du tänka på att jag har en Suzuki och inte en Honda så du borde sitta säkrare i båten så att säga (får jag stryk nu?).

Säkrare än en Suzuki-konstruktion från före kriget, finns det?

Något gjorde dom rätt när dom konstruerade grunderna till den motorn.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
garantin kan en firma ståför dom sälger ju mc med slippon +pc3 +mappning
men generalagenten kan va lite gnälligare men testa o beretta hur det går

klotar du hojen eller den blir stulen och den återfinns och fb kollar om den e strypt och dom finner att den inte e det får du inte en kr i ersätting eller mycket reduserat

Eller blir stoppad av polisen så ryker samtilga abc*** osv om du nu har begrensad behörighet, om dom kollar den,och mistänker att den inte e strypt o tar den till en broms bänk detta har hänt irl LOL

låt dom riva bort den så slipper du strul med inst mm det kan du ju få fast dom fixar detta sen bara ful rulle :D :D
kolla all plast mm efter repor då dom har mekat med din mc före och efter helst med verkmästaren eller nogot på verkstan få detta på papper

//Robin

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...