Pilot power 2ct nått att ha?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Du det var som fan, jag kollade nämligen på forex och kopierade in. De måste uppdaterat kursen efter mitt inlägg :)

Hehe som företagare kollar man nog Forex.se minst 10 ggr om dagen!

Ungefär lika många ggr som bocket.se :hihi

Ha det!

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Jag är sugen på en sån där garagematta ni kränger. Hur är kvallen på den?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Jag är sugen på en sån där garagematta ni kränger. Hur är kvallen på den?

Det är bra kvalité på de faktiskt. De är olje- och vattenresistenta vilket betyder att det är lätt att rengöra/tvätta.
Gjorda av slitstark nylonfiber.

Har nog en av varje hemma så de kan skickas omgående. Leverans ca 24-48 timmar beroende på var man bor.

EDIT: Vill inte göra reklam för företaget i en tråd så alla frågor kan vi ta genom pm eller telefon.

Har fått veta att man inte ska göra sån reklam för sitt företag såhär vilket låter rimligt.

Mvh

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Ni som vurmar för pp2ct, exakt när menar ni att det fantastiska greppet infinner sig?? Jag skulle nämligen behöva lite vägledning. Förra setet däck jag förbrukade var pp, vilka sög, nu testade jag 2ct, de är ju precis lika värdelösa. Är tanken att det måste vara 20 grader plus ute eller för jag lyckas inte få upp nån temp värd att tala om whatsoever. Däcket är snorhalt och känns som backelit när man tar på det, släpp infinner sig i tid o otid, slanga när det är väta ute är inte att tänka på, vad lite hårdare gaspåslag med rettan släpper det direkt.

Visst kostade skiten inget så, men det är ju ett hyfsat dyrt däck. O för er som undrar så är det "svensksålt" däck.

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Ni som vurmar för pp2ct, exakt när menar ni att det fantastiska greppet infinner sig?? Jag skulle nämligen behöva lite vägledning. Förra setet däck jag förbrukade var pp, vilka sög, nu testade jag 2ct, de är ju precis lika värdelösa. Är tanken att det måste vara 20 grader plus ute eller för jag lyckas inte få upp nån temp värd att tala om whatsoever. Däcket är snorhalt och känns som backelit när man tar på det, släpp infinner sig i tid o otid, slanga när det är väta ute är inte att tänka på, vad lite hårdare gaspåslag med rettan släpper det direkt.

Visst kostade skiten inget så, men det är ju ett hyfsat dyrt däck. O för er som undrar så är det "svensksålt" däck.

Jag känner inte alls igen det du beskriver. På Gelleråsen har jag lagt några låga 1.15tider med halvslitna PP då tempen låg runt 30strecket. På Anderstorp hamnade jag på några 1.47:eek:r när det var 10-12grader i luften
Däcktrycket var ca 2.2kg i båda fallen. Däcken fungerade klanderfritt.
Mvh Roberth

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
som jag skrev i ett tidigare inlägg i denna tråd angående michelin pp! man blir ju inte så mkt klokare när man läser de olika uppfattningar folk har om detta däck. undrar om jag gjorde rätt eller fel som köpte mig ett pp i förra veckan:confused:

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Jag känner inte alls igen det du beskriver. På Gelleråsen har jag lagt några låga 1.15tider med halvslitna PP då tempen låg runt 30strecket. På Anderstorp hamnade jag på några 1.47:eek:r när det var 10-12grader i luften
Däcktrycket var ca 2.2kg i båda fallen. Däcken fungerade klanderfritt.
Mvh Roberth

Jag har kört på både Pilot power och Pilot power 2ct i 3-4 år nu.
För mig har båda modellerna funkat kanon såväl på bana som väg.
Tempot har varit motsvarande medelsnabb grupp på banan.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
PILOT POWER på bana = ett riktigt bra däck för den breda allmänheten!!
(ett utgående däck i Michelins sortiment som det verkar)

PILOT POWER 2ct på bana = ett riktigt SKITDÄCK pga sina mjuka kanter som gör däcken snorhala vid belastning!!

PILOT POWER 2ct på gata = ett riktigt bra däck!!

Slut på gissningar mm på denna websida!! :rolleyes:

/Fürstenhoff.

så ska det låta!

grejen var den att däcket var så gott som splajsans nytt och jag fick det för 200 spänn, däcket var så nytt så att t o m prislappen satt kvar:tungan plus att jag fick det monterat, jag menar 200 spänn, vem hade inte köpt det:confused: sen vid det här laget så tror jag att de flesta vet att qualifier är ett riktigt bra däck:tummenupp så ett sådant får det väl bli nästa gång om jag inte ramlar över en sådan här affär igen, för jag menar för en amatör som mig så borde väl ett pp duga alldeles utmärkt hoppas jag, har dock aldrig testat bankörning ännu men det är inplanerat längre fram i vår långsam grupp då:D

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ahh, älskar att se formerna på nya sportdäck :tuttar

Bifogat

• Kopia av DSC01038.JPG
    Kopia av DSC01038.JPG
    102 KB · Visningar: 174

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
PILOT POWER på bana = ett riktigt bra däck för den breda allmänheten!!
(ett utgående däck i Michelins sortiment som det verkar)

PILOT POWER 2ct på bana = ett riktigt SKITDÄCK pga sina mjuka kanter som gör däcken snorhala vid belastning!!

PILOT POWER 2ct på gata = ett riktigt bra däck!!

Slut på gissningar mm på denna websida!! :rolleyes:

/Fürstenhoff.

Vilka jävla skitdäck :mad:
Snorhala! Den jävla beläggningen är ju inget att jämföra med de förra 2ct däcken som gick smort att få bort i höstas med ung samma temperatur ute.

Många svajningar i kurvor där bakdäcket tappat fästet, men inte helt. Dock får jag säga att jag råkade ut för ett totalsläpp i en segdragen högerkurva i 80km/h när jag bara _mötte_ upp med gasen från lätt motorbroms.
Hårresande :skrämd: nära highsider, följt av wobbel när jag lyckades släppa gasen helt då det släppte :dummer

Efter gårdagens relativt hårda körning på ~20mil så kikade jag närmare på däcken. Ser att det släppt på båda sidorna om framdäcket :skrämd inget som jag reagerat på iaf, men det vart tydliga "ränder" eller hur man skall beskriva det på sidorna av däcket.

Jävla skitdäck du pratar gott om. Aldrig mer säger jag !!! :4skrika :finger :6surkart
:rolleyes:

edit, när man ska wheela, fyfan släpper då med :mad:

Bifogat

• DSC01066.jpg
    DSC01066.jpg
    40.9 KB · Visningar: 222
  • DSC01067.jpg
    DSC01067.jpg
    29.8 KB · Visningar: 250
Last edited:

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Aprilia RSV
Ja man ser ju klart och tydligt i testet att pilot 2ct är mycket sämre än ett Dunlop rr. Det skiljer ju hela 1 hel poäng!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
:rolleyes:

Först och främst så är jag SKITGLAD (på fullaste allvar) att du kritiserar en mångfaldig testvinnare i Europa på det som du gör då det endast påvisar stort okunnande i mina ögon - eller vet du mer än test elitet hos dom Europeiska mc tidningarna i detta ämne!! :rolleyes:

Sen att jag med stor personlig erfarenhet av just dessa däck under alla former av väderförhållanden tillsammans med våra kunders (måååååånga kunders) beröm av just dessa däck ler lite (läs-extremt mycket) åt dig just nu kan beskrivas med 2 enkla ord i ditt fall: INTERNET DÄCK!!

Grattis till ditt internet klipp!! :tummenupp :arsele :pannkyss :D :rolleyes: :tungan :pannkyss :arsele :D :tummenupp :rolleyes: :arsele :D

/Fürstenhoff.

A - Inga Europeiska Qualifier RR däck levereras med vit text - bara så att du vet!! ;)

B - Vilket däckstryck körde du på, fram respektive bak??
Dss!

C - Sen säger du att du körde under samma förhållanden under senhösten förra året med andra däck, en information som ytterliggare påvisar din okunskap!! :pannkyss

Låt oss säga att det var ca 5-7 grader plus i luften i höst och samma temperatur när du körde på dessa däck i går så kan jag garantera dig att MARKTEMPERATUREN skiljer med säkert 10 grader till fördel för hösten vilket alla som har någorlunda kunskap i ämnet skulle ha insett - men inte du!! :pannkyss

Fyfan, känner du inte igen ironi när du ser den? Tokholmare.. :D

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Aprilia RSV
Lika ditt att 2ct är ett däck med dåligt fäste. Men det du säger om internet däck eller vad man nu ska kalla det är något man verkligen måste tänka på när man köper att däcken ska vara anpassade för rätt marknad tex europa.
Följden av att köpa ett som är tillverkat att gå i asien kan få just såna följder som Fabbe beskriver. Jag köper hellre däck av en bra handlare dyrt än billigt och man inte riktigt vet vad man handlat. Om man köper en dyr hoj varför jaga priset på däck när det är det enda som har kontakt med asvalten? Man sparar inte många kronor i långa loppet!

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
En sak jag inte fattar, det verkar som att det finns TVÅ olika qualifier RR !

Är det riktigt ??!
Alltså som det verkar nu finns det .
1. Dunlop qualifier RR
2. Dunlop Sportmax qualifier RR

????
Om det är 2 olika, är något av däcken dåliga ?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC